var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=100592;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","71"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","47"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","44")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("100592","0","סיכום תוס' מסוכריא דנזייתא אסור להדוקה","12/07/22 00:34","יג תמוז","תשפ"ב","00:34","זילבר פדואל","ו.
טעם האיסור :
1. לרש"י, ר"ח, ערוך בלישנא 1, סדר תנאים ואמוראים : משום סחיטה(=ליבון)
2. ר"י : משום מפרק (דש) .
אמנם זה פס"ר דלא ניחא ליה (כי היין הולך לאיבוד) - אבל פס"ר דלא ניחא ליה - אסור.
וחולק ר"י על הערוך ור"ת הסוברים פס"ר דלא ניחא ליה - מותר.
3. ר"ת וערוך בלישנא 2 : מתקן כלי (מבטל הסתימה בגיגית)


ר"ת:
א. לא סובר כטעם ה1 (ליבון)
כי אין סוחט אלא במים ולא בשאר משקים כגון יין

ב. לא סובר כטעם ה-2 (דש)
כי פס"ר דלא ניחא ליה מותר.","504","","669","True","True","False","","255","176.12.219.42","0","0","כתובות|ו ע"א",""),new Message("100603","100592","ישר כח. השלמה קטנה","12/07/22 10:09","יג תמוז","תשפ"ב","10:09","אור חדש","המעיין בסוגיית סחיטת כבשים ושלקות יראה שבסחיטה דדש גדר הוא במלאכה שאסורה רק אם החומר המופרד נצבר בפני עצמו, אבל אם הולך לאיבוד אין זו כלל דישה ומותר אף לסוברים שיש דישה דאוריתא בסחיטת נוזל ממוצק גם אם לא נוצרו מחוברים בברייתם ואינם דגולי קרקע, וזה פשוט כי אין כאן כלל מלאכה, כמבואר.

ולכן הפלפולים של התוס' בעניין פס"ר דלא ניחא לא מתחילים כלל
נ"מ נוספת:
אין דבר כזה איסור סחיטת שער ממי רחצה, ולא כפוסקים שחששו לזה
שאם סוחט בידיו לאיבוד מותר כדלעיל, ואם סוחט לתוך מגבת ג"כ מותר שלא נצברים המים לעמוד בפנ"ע בכלי

ומה שאסרנו לסחוט שמן משער ליולדת זה דווקא שם שרוצה בשמן הנסחט לתוך כלי","458","","669","True","True","False","","47","77.139.145.160","0","100592","כתובות|ו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82731);