var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=100723;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","47"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","29"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("100723","0","בעי רבי יוחנן קטן יש לו מחשבה או אין לו מחשבה. חולין יב ע''א, יג ע''א","28/07/22 22:53","כט תמוז","תשפ"ב","22:53","החפץ בעילום שמו","''א''ר חייא בר אבא בעי רבי יוחנן קטן יש לו מחשבה או אין לו מחשבה''. כאן מסתפק רבי יוחנן אם מחשבה של קטן מועלת או לא, וכמו שהגמ' בסמוך אומרת שזו משנה, דתנן האלון וכו' ואין להם מחשבה. ומסביר רש''י שם ''כגון וכו' וחשב עליה למוד וכו'''. דהיינו - ודאי חשב לשם מדידה , אלא שאין מחשבתו מועלת.ואח''כ הגמ' אומרת שבמחשבה גרידתא באמת ר''י לא מסתפק, שאין מחשבתו מועלת, ומסתפק במחשבתו ניכרת מתוך מעשיו כגון דהוה קיימא עולה בדרום וכו' מאי מדאתייא בצפון ושחטה איכוין לה א''ד מקום הוא דלא איתרמי ליה. ומסביר רש''י בד''ה מחשבתו ניכרת מתוך מעשיו ''לפי ראות עינינו, אבל אין אנו יודעים אם עשה מעשה זה לשם מחשבה זו''. דהיינו מסתפק ר''י אם הקטן חישב בכלל או לא. אם כיון לשם עולה או סתם לא היה לו מקום.
ועכשיו קשה לי הרי אמרנו קודם שאפי' כיון אין מחשבתו מועלת. ומה משנה עכשיו אם מחשבתו ניכרת מתוך מעשיו, דהיינו אם כיון או לא, הרי גם אם כיון ודאי אין מחשבתו מועלת וגם רבי יוחנן מודה בזה כמו שכותבת הגמ'.","50628","","658","True","True","False","","325","","0","0","חולין|יב ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);