var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=100753;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("100753","0","נא הסבר","01/08/22 07:46","ד אב","תשפ"ב","07:46","עלי","לסוגיה 'סתמאית' ברובה זו, שלא נזכר בה שמו של שום אמורא עד האתקפתא והתשובה של רב אשי, שנראה שכל המהלך הקודם לדבריו בה לא נערך ונבנה אלא כדי להגיע לאתקפתא ולתשובה שלו עליה.
א. וכי עד רב אשי אף אמורא לא דן בסוגיה או שמא לא יכלו 'לסגור' את העניין במסקנתו של רב אשי קודם לו ?
ב. לשם מה בא הדיון על זילות ביה"ד ( אם לבסוף מתברר שההסבר נדחה ) ומי אמרו שצריך היה להשאירו כדיון סתמאי ?
אולי יוכל הרב שמשי להאיר עיניי או אחד מהלמדנים שבכאן בבקשה ?
רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר אֵין מַעֲלִין לִכְהוּנָּה עַל פִּי עֵד אֶחָד וְכוּ' רַבָּן שִׁמְעוֹן בֶּן גַּמְלִיאֵל הַיְינוּ רַבִּי אֱלִיעֶזֶר וְכִי תֵּימָא עַרְעָר חַד אִיכָּא בֵּינַיְיהוּ דְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר סָבַר עַרְעָר חַד וְרַבָּן שִׁמְעוֹן בֶּן גַּמְלִיאֵל סָבַר עַרְעָר תְּרֵי הָאָמַר רַבִּי יוֹחָנָן דִּבְרֵי הַכֹּל אֵין עַרְעָר פָּחוֹת מִשְּׁנַיִם
אֶלָּא הָכָא בְּמַאי עָסְקִינַן דְּמוּחְזָק לַן בַּאֲבוּהּ דְּהַאי דְּכֹהֵן הוּא וּנְפַק עֲלֵיהּ קָלָא דְּבֶן גְּרוּשָׁה אוֹ בֶּן חֲלוּצָה הוּא וְאַחֲתִינֵּיהּ וַאֲתָא עֵד אֶחָד וְאָמַר יָדַעְנָא בֵּיהּ דְּכֹהֵן הוּא אַסְּקִינֵּיהּ וַאֲתוֹ בֵּי תְרֵי וְאָמְרִי בֶּן גְּרוּשָׁה וּבֶן חֲלוּצָה הוּא וְאַחֲתִינֵּיהּ וַאֲתָא עֵד אֶחָד וְאָמַר יָדַעְנָא בֵּיהּ דְּכֹהֵן הוּא וּדְכוּלֵּי עָלְמָא מִצְטָרְפִין לְעֵדוּת וְהָכָא בְּמֵיחַשׁ לְזִילוּתָא דְבֵי דִינָא קָמִיפַּלְגִי תַּנָּא קַמָּא סָבַר כֵּיוָן דְּאַחֲתִינֵּיהּ לָא מַסְּקִינַן לֵיהּ חָיְישִׁינַן לְזִילוּתָא דְּבֵי דִינָא וְרַבָּן שִׁמְעוֹן בֶּן גַּמְלִיאֵל סָבַר אֲנַן אַחֲתִינַן לֵיהּ וַאֲנַן מַסְּקִינַן לֵיהּ וּלְזִילוּתָא דְּבֵי דִינָא לָא חָיְישִׁינַן מַתְקֵיף לַהּ רַב אָשֵׁי אִי הָכִי אֲפִילּוּ תְּרֵי וּתְרֵי נָמֵי אֶלָּא אָמַר רַב אָשֵׁי בְּמִצְטָרְפִין לְעֵדוּת קָמִיפַּלְגִי וּבִפְלוּגְתָּא דְּהָנֵי תַנָּאֵי דְּתַנְיָא אֵין עֵדוּתָן מִצְטָרֶפֶת עַד שֶׁיִּרְאוּ שְׁנֵיהֶם כְּאֶחָד רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן קׇרְחָה אוֹמֵר אֲפִילּוּ בָּזֶה אַחַר זֶה וְאֵין עֵדוּתָן מִתְקַיֶּימֶת בְּבֵית דִּין עַד שֶׁיָּעִידוּ שְׁנֵיהֶם כְּאֶחָד רַבִּי נָתָן אוֹמֵר שׁוֹמְעִין דְּבָרָיו שֶׁל זֶה הַיּוֹם וּכְשֶׁיָּבֹא חֲבֵירוֹ לְמָחָר שׁוֹמְעִין דְּבָרָיו","209","","655","True","True","False","","345","87.70.160.8","0","0","כתובות|כו ע"א",""),new Message("100755","100753","לענד","01/08/22 09:52","ד אב","תשפ"ב","09:52","אחיקם קשת","אי אפשר להוכיח הרבה מכך שסוגיה "סתמאית". יכול להיות שהיא נאמרה בדורות הראשונים של האמוראים, ובגלל שנאמרה "בחבורה" (כלשון הגמרא שבת ג.) לא נאמר בה שם של חכם מסוים. ואולי יש סיבות אחרות.
לגבי השאלה למה הדבר חיכה עד רב אשי - אפשר לשאול זאת על הרבה מאוד סוגיות וחידושים בכל הדורות. למה לא כל הגמרא נחתמה בתקופת רב ושמואל?
לא כולם עסקו בכל הסוגיות, לא תמיד התעמקו בכל סוגיה עד האפשרות ליישב בדורות הראשונים את כל הקושיות.
הדבר בולט יותר כשמשווים בין סוגיות הירושלמי לבבלי, ורואים לפעמים שהסוגיה בירושלמי "לא מושלמת" ביחס למקבילה בבבלי. למשל, חסרות בה כמה ראיות. זה טבעי שסוגיות הבבלי נבנו במשך שבעה דורות (ולאחריהם יתכן שעוד עריכה מסוימת), לעומת הירושלמי ש"נעצר" לפני כן.","510","","655","True","True","False","","105","164.138.125.12","0","100753","כתובות|כו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);