var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=101843;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("101843","0","מחלוקת החפץ חיים ורבי ישראל סלנטר","17/08/22 19:16","כ אב","תשפ"ב","19:16","איתיאל","ישנה מחלוקת מפורסמת בתנועת המוסר. כאשר אדם פגע בחבירו ללא ידיעתו, כגון שסיפר עליו לשון הרע והלה אינו יודע מכך -

לדעת החפץ חיים עליו לספר לו שפגע בו ולבקש מחילה.
לדעת רבי ישראל סלנטר אסור לו לעשות זאת, מכיוון שבכך הוא יפגע בו.

במשנתנו: האומר אנסתי ופיתיתי את פלונית - פטור מקנס ומשלם פגם ובושת.
ולדעת רבי שמעון אף אינו משלם את הפגם והבושת, מפני שלא ניחא לה, ואפילו ניחא לה לו ניחא לאביה, ואפילו ניחא לאביה סוף סוף אי אפשר שאין אחד מקרוביה בסוף העולם שלא ניחא ליה.

כלומר: אותו אדם "תפס את עצמו בידיים" ורוצה לעשות תשובה ולפצות את הנפגעת. אלא שבתיקון שלו הוא יוצר שם רע על הנפגעת, שמתפרסם הדבר והיא מתבזה.

לכן אין התיקון שלו יכול לבוא על חשבון אחרים, ואי אפשר לתקן במקום שיוצר שוב נזק.","842","","626","True","True","False","","421","","0","0","כתובות|מא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);