var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=101933;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","84"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","45"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("101933","0","תמה אני","05/09/22 11:31","ט אלול","תשפ"ב","11:31","עלי","על אליהו, שכל יהודי מבקש ש'במהרה יבוא אלינו' ומשמע שכל יהודי ישמח להיפגש עמו ולראותו, ואילו הוא - משוא פנים יש לפניו, שאינו נפגש אלא עם חסידים באופן קבוע, מדוע עם סתם יהודי אינו רוצה להיפגש, וכי אין לו די אהבת ישראל לכולם ?
( תחשבו שאיזה אדמו"ר חסידי יסרב לקבל אלא חסידים, וכי אין זה פגם באהבת ישראל שלו ? והראיה - מגדולי החסידות, החל בבעש"ט ועד הרבי מלובביץ',[ וכן אדמורי"ם רבים אחרים כמובן ואינו אלא לדוגמה ] שדאגו לכלל ישראל ואפילו ודווקא לרחוקים ביותר ).
ועוד אני תמה, מדוע נשארו חכמי ישראל בתיקו כ"כ הרבה פעמים בגמרא אם הוא נפגש עם החסידים, מדוע אף לא אחד מהם שאל אותו לפתור לו ולו תיק"ו אחד...","209","","618","True","True","False","","356","77.127.95.45","0","0","כתובות|סא ע"א",""),new Message("101934","101933","דווקא שאלנו, ואכן ענה...","05/09/22 17:10","ט אלול","תשפ"ב","17:10","Almuaddib","","107","","618","False","True","False","","110","147.235.206.157","0","101933","כתובות|סא ע"א",""),new Message("101935","101933","אין שום סמכות","05/09/22 20:25","ט אלול","תשפ"ב","20:25","אור חדש","לנביא להכריע שאלות הלכתיות

ובתור חכם אין סיבה לקבל דעתו כמכריעה מול שני חכמים אחרים","458","","618","True","True","False","","101","77.139.145.160","0","101933","כתובות|סא ע"א",""),new Message("101955","101933","לפי הפשט, המילה ''תיקו'' פירושה ..","12/09/22 15:32","טז אלול","תשפ"ב","15:32","אליעזר מ ש","שתעמיד כך את הבעיה ותשאר ללא פתרון . 2] אמנם, זה גם מוסבר בראשי תיבות ''תשבי יתרץ קושיות ובעיות''. יתכן, ואם יש בעיה שאיננו יודעים מה המציאות, הוא יפתור אותה. או, שהוא כחכם סמוך יסמוך חכמים מישראל, ויחזור בית הדין הגדול - הסנהדרין הגדולה, והם יחליטו בבעיות השונות. כנראה זה הפירוש.","610","","611","True","True","False","","134","132.71.108.101","0","101933","כתובות|סא ע"א",""),new Message("101936","101935","תמיד תהיתי","06/09/22 08:22","י אלול","תשפ"ב","08:22","עלי","על השאלה שאמנם אין נביא רשאי לחדש הלכה מאז מתן תורה, אבל כשם שנביא יודע ( אם ה' גילה אוזנו ) מה שיהיה בעתיד, האם יתכן שנביא יגלה מה היתה ההלכה בעבר, כלומר כיצד פסקו בבי"ד הגדול בעבר ( ומדוע ), או מה לימד משרע"ה בהלכה מסוימת, גילוי מחדש ולא חידוש. הרי בזה אינו מחדש הלכה שלא היתה אלא מגלה מחדש דבר שנשכח ואבד, ואמנם עתניאל בן קנז החזיר בפלפולו הלכות שנשתכחו מימי משרע"ה ומדוע לא שאלו בנבואה מה היה, אלא ודאי גם גילוי מחדש כזה ( שלא הועבר במסורת בטוחה ) הוא כמו הלכה חדשה, ומה שלא ניתן להחזיר בפלפול השכל הלומד מהתורה שבכתב ושבע"פ הידועה אי אפשר להחזיר כי לא בשמים היא, ואעפי"כ הרי יש בידינו מסורות שכן היו גילויים מהשמיים בענייני הלכה.
אשמח לקרא עוד מדוע באמת אין רשאי נביא לחדש הלכה שנשתכחה ( לא חדשה שלא היתה מעולם ) ועד כמה באמת.","209","","617","True","True","False","","125","77.127.95.45","0","101933","כתובות|סא ע"א",""),new Message("101947","101936","צריך לחדד את המושגים "נבואה" ו"אליהו"","08/09/22 09:32","יב אלול","תשפ"ב","09:32","אביגדור","מהרח"ו כתב שער הגלגולים (ר' חיים ויטאל), "מעשים נוראיים מגלגול", דפוס פרמישלה תרל"ה דף ב ע"א ד"ה ובעניין: "ובעניין ספרי הקבלה האמיתיים הנמצאים אמר לנו מורי זלה"ה [האר"י] כי שלשלת קבלה הראב"ד ובנו ר' יצחק סגי נהור ותלמידיו עם הרמב"ן ז"ל תלמיד תלמידו – כולם קבלה אמיתות מפי אליהו ז"ל שנגלה אליהם".
האם זה אומר שכל מה שכתב הרמבן בכל נושא היה מתאים למציאות?
האם אנו מחויבים לדברי האר"י (שער רוח הקודש למהרחו ייחוד טו) שמחלת הנפילה נובעת מדיבוק?
האם אנו מחויבים לדברי הארי שיש גן עדן תחתון באזור קו המשווה מדרום לארץ ישראל? (הרמחל הוסיף שבג"ע התחתון "יושבות הנשמות בדמות הגופים שהיו בם", והרמבן כתב על כך "ואין דברי רבותינו זיכרונם לברכה וקבלת האבות נוחי הנפש באלו העניינים דברי הבאי או משל בטל המליצה, אלא הכל אמת ואמונה")

והמגיד של הבית יוסף הבטיח לו שהוא ימות על קידוש השם, והוא אף אמר לבית יוסף בפירוש שלפעמים הוא מפרש פסוק לא כאמת, כי הוא מפרש ע"פ רצונו של הב"י עצמו.

וכבר כתב הרלבג שאפילו לגבי הנבואות שהנביא מביא, ייתכנו בהם פרטים "טכניים" (שאינם מהותיים) שאינם מתאימים למציאות:
רלב"ג בראשית טו ה: "כי לא יחויב שיהיו אצל הנביא כל הדעות האמיתיות בעניין סודות המציאות".
רלב"ג איוב לט ל: "ויותר זר מזה שכבר יגיע לנביא דבר כוזב בעת הנבואה במה שאין לו מצד שהוא נביא מצד הדעות אשר לו בעניינים ההם, כמו העניין ביחזקאל שהגיע לו בנבואה כאילו הגלגלים מחדשים קולות נפלאים בתנועתם מפני שהיה מאמין שהגלגלים יחדשו קולות בתנועותיהם כמו שזכר הרב המורה".","571","","615","True","True","False","","101","95.86.64.39","0","101933","כתובות|סא ע"א",""),new Message("101948","101947","הדיון כאן","08/09/22 09:56","יב אלול","תשפ"ב","09:56","אור חדש","על פסיקת הלכה

שזה נושא אחר מנושא הכרת המציאות שהבאת","458","","615","True","True","False","","73","77.139.145.160","0","101933","כתובות|סא ע"א",""),new Message("101954","101947","המהר''ל כתב שלחכמים הראשונים הייתה מסורת","12/09/22 15:28","טז אלול","תשפ"ב","15:28","אליעזר מ ש","מהי התכונה הנכונה ממשה . [ נתיבות עולם , נתיב התורה פרק י''ד]","610","","611","True","True","False","","149","132.71.108.101","0","101933","כתובות|סא ע"א",""),new Message("101956","101947","חלק מדברי הרמב''ן הם לפי מסורת שקבל,","12/09/22 15:47","טז אלול","תשפ"ב","15:47","אליעזר מ ש","וחלק לפי סברא, או לפי איזה ידיעות בספרי חכמי האומות או חכמי ישראל במדעי הטבע. הוא בעצמו כותב את זה.
2] נדמה לי, שכתוב בשם האר''י, שמחלת הנפילה היא תקון למי שבגלגול הקודם של היה ''מוסר''. [ולא: ''דבוק'']
3] לגבי 'גן העדן התחתון', באיזור 'קו המשוה', כמדומני, שעד היום יש שם איזורים שכנראה עדיין לא דרכה שם רגל אדם, ובטיסה מלמעלה, רואים רק את צמרות העצים או עננים שמכסים, אולי יגלו שם משהו חדש בעתיד. הרמב''ן כותב, שבאופן כללי אין דבר בטל בדברי חכמינו, אך הפירוש הזה ל''גן עדן תחתון'' שכתב איני יודע אם הוא גם מתכוון אליו, אולי יש פירוש אחר למה שהם כתבו על גן עדן התחתון.","610","","611","True","True","False","","130","132.71.108.101","0","101933","כתובות|סא ע"א",""),new Message("101949","101948","כן","08/09/22 10:34","יב אלול","תשפ"ב","10:34","אביגדור","אבל השאלה מה היתה פסיקת הלכה בעבר, שעליה שאל עלי, היא שאלה מציאותית ולא הלכתית","571","","615","True","True","False","","111","95.86.64.39","0","101933","כתובות|סא ע"א",""),new Message("101950","101949","אבל זה לא","08/09/22 10:38","יב אלול","תשפ"ב","10:38","אור חדש","ממש דומה למה שהבאת

ובכלל
מה אכפת לנו מה נפסק בעבר כשהפ"ש זועק 'אל השופט אשר בימיך אליו תשמעון' ויפתח בדורו כשמואל","458","","615","True","True","False","","79","77.139.145.160","0","101933","כתובות|סא ע"א",""),new Message("101951","101950","נכון, לא ממש דומה","08/09/22 10:44","יב אלול","תשפ"ב","10:44","אביגדור","עכ"פ חשוב להבין שהנביא לא לוחץ על כפתור ומקבל מייד את כל הנתונים שהוא רוצה...","571","","615","True","True","False","","94","95.86.64.39","0","101933","כתובות|סא ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);