var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=102507;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("102507","0","שלוש קושיות על הגמרא בכתובות","07/02/23 22:39","טז שבט","תשפ"ג","22:39","בניה","שלום רב לאוהבי תורתך
יש לי שלוש קושיות במסכת כתובות, אשמח לתירוצים שיאיר את עיני.

א. בדף יב: הגמרא אומרת שאין סתירה בין דעת ר"ג שאשה נאמנת בטענות בתולים משום "ברי ושמא ברי עדיף" לדעת ר"נ ש"אוקי ממונא בחזקת מריה" כי ר"ג סובר שהאשה נאמנת כי יש לה גם מיגו/חזקה. אבל בעמוד הבא הגמרא אומרת "...להודיעך כוחו דרבן גמליאל דאע"ג דליכא מיגו מהימנא", ובדף טז. הגמרא אומרת בפירוש "...עד כאן לא קאמר ר"ג התם אלא בברי ושמא" משמע שר"ג סובר את דעתו רק משום ש"ברי ושמא ברי עדיף" ולא משום עוד דברים!

ב. בדף טז: הגמרא דנה כיצד אע"פ שאישה מקבלת כתובתה ע"פ עדים אנו דואגים שהיא לא תוציא אח"כ כתובתה או תביא עדים אחרים ותגבה שוב את כתובתה. אבל כיצד גורמים מראש שאישה לא תגבה כתובתה ואח"כ תשרוף כתובתה (שזו טענה שמאמינים לה אם יש לזה עדים) ותגבה שוב כתובה ע"י עדים?

ג. בדף טז: הגמרא אומרת שסימן לאלמנה זה שמעבירים לפניה חבית סתומה ולא שפשוט לא מעבירים חבית כדי שלא תתפוס מאתיים ותאמר שהייתה בתולה ושלא העבירו בגלל אונס. אבל בדף יז: אומרים שסימן לאלמנה הוא שלא מחלקים בחתונתה קליות. למה לא חוששים שתתפוס ותאמר כנ"ל?","1416","","453","True","True","False","","326","164.138.123.199","0","0","כתובות|טז ע"ב",""),new Message("102509","102507","תשובות","08/02/23 16:10","יז שבט","תשפ"ג","16:10","שטייגעניסט","לשאלה א: צריך להגיע למיגו רק במקום שמוציאים ממון משא"כ לקמן טז. לא איירי לגבי ממון רק לגבי כשרות האשה.
ב. מה נפשך. במקום שכותבין כתובה נצריכה לקרוע הכתובה מיד בגבייה הראשונה ולא תוכל אח"כ להוציא בעדים. במקום שאין כותבין כתובה כותסין שובר לכולי עלמא כדלקמן בסמוך וא"כ לא יועיל לה שתשרוף כתובתה.
ג. קושיית הצוספות במקום ד"ה איתנוסי.","1319","","452","True","True","False","","50","","0","102507","כתובות|טז ע"ב",""),new Message("102510","102509","לא הבנתי את התשובה לשאלה א'","08/02/23 23:35","יז שבט","תשפ"ג","23:35","בניה","קודם כל תודה רבה על התירוצים לב' ולג'.
לגבי א'- בדף טז. הגמרא מסבירה את סברתו של ר"ג שם לפי הגמרא כאן- "עד כאן לא קאמר ר''ג התם אלא בברי ושמא", וחוץ מזה הרי בשתי הגמרות מדובר על הוצאת ממון מהבעל לאישה?","1416","","452","True","True","False","","45","213.151.58.242","0","102507","כתובות|טז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);