var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=102649;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","38"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("102649","0","כיצד הותר","23/03/23 21:24","א ניסן","תשפ"ג","21:24","עלי","לאדון להפר נזירות עבדו הכנעני הרי בזה הוא יוצא לחירות ( לרמב"ם ) - והרי נאמר 'לעולם בהם תעבדו' ואסור לשחרר עבדו בסתם ובמיוחד שיכול לכופו שלא לקיים בפועל את נזירותו ?","209","","402","True","True","False","","255","87.70.17.129","0","0","נזיר|סב ע"ב",""),new Message("102758","102649","אשמח אם תפרט יותר","13/04/23 06:12","כב ניסן","תשפ"ג","06:12","ברכה עד בלי די","הרי ברמב"ם הלכות נזירות פרק ב הלכה יז כתוב
נשים ועבדים יש להן נזירות, והאב או הבעל מפר נזירות האשה אם רצה כשאר הנדרים, אבל העבד יש לרבו לכוף אותו לשתות ולהטמא למתים ואם לא כפה אותו נוהג נזירות.
משמע שכן כופה אותו
אלא שהשאלה שלך אם הוא לא כופה אותו ?!","51148","","381","True","True","False","","67","37.60.47.24","0","102649","נזיר|סב ע"ב",""),new Message("102771","102649","כשיבוא המשיח תחזורהעבדות ?אור לגויים?","14/04/23 15:01","כג ניסן","תשפ"ג","15:01","הודו_כי_טוב","","207","","380","False","True","False","","60","147.235.212.59","0","102649","נזיר|סב ע"ב",""),new Message("102762","102758","השאלה היתה","13/04/23 07:43","כב ניסן","תשפ"ג","07:43","עלי","שבסופו של דבר בעקבות הכפיה לשתות יין העבד משתחרר. יוצא שהאדון שחרר את עבדו ע"י כפייתו לשתות וזה סותר לציווי לעבוד בהם לעולם וע"ז שאלתי הכיצד.","209","","381","True","True","False","","60","77.127.13.113","0","102649","נזיר|סב ע"ב",""),new Message("102764","102762","תשובה","13/04/23 08:53","כב ניסן","תשפ"ג","08:53","ברכה עד בלי די","כוונת הרמבם שם היא לא כמפרשי המשנה בנזיר שם שפירשו שאם כפה אז מיפר וע''כ פסקו שאין לו לכפןת אל העבד הראש ועוד אלא הכוונה בדברי הרמב''ם שאם כופה אותו דווקא הוא ממשיך ךהיות עבדו כרגיל ואינו יוצא לחירות אלא אם כן הוא אומר לו מופר לך אז הוא יוצא לחירות וכן מדויק מלשונו שם ברמב"ם הלכות נזירות פרק ב הלכה יז-יח העבד יש לרבו לכוף אותו לשתות ולהטמא למתים ואם לא כפה אותו נוהג נזירות. נדר עבדו בנזירות ואמר לו מופר לך יצא לחירות וחייב להשלים נזירותו, שהעבד כופין אותו ואין מפירין לו ואם הפר יצא לחירות. ודו''ק וזה לשונו בפירוש המשניות שם פירוש המשנה לרמב"ם מסכת נזיר פרק ט משנה א
וכופף, הוא שיכריחהו לשתות ולהטמא וכלל הוא אצלינו בעבדים לנזירות כופהו, לנדרים אינו יכול לכפותו, לשבועה אינו צריך לכפותו, לפי שאין אדם נשבע אלא על דבר שהוא קנינו וזה אין עצמו קנוי לו. אבל הנדרים שהן חלים עליו הם כגון שיאמר הרי עלי כך וכך אם אעשה כך וכך או אם אוכל כך או שיאסור על עצמו דברים שאין בהן ענוי נפש והן דברים שלא יבוא לעבד על ידי כך נזק בגופו ואינו מתבטל משום דבר שרבו רוצה. ואם אמר אדם לעבדו מופר לך הרי זה סלק מעליו שעבודו ונעשה בן חורין, ולפיכך משלים את נזירותו,
אמנם יהיה קשה את קושיתך אם לא יכפה עליו שלא יהיה לו כוח לשבת לו על הראש ואז ממילא חל עליו נזירות וז''ל הרמב"ם הלכות עבדים פרק ח הלכה יז
וכן אם נדר נדר שכופין עליו את העבדים כמו שביארנו בנדרים ואמר לו רבו מופר לך יצא לחירות שכיון שלא כפה אותו במקום שיש לו לכפותו גילה דעתו שהפקיע שעבודו,
ואם כן נשאלת שאלתך כיצד הוא לא עובר בזה שאינו כופה אותו על לעולם בהם תעבודו על זה רמז הכסף משנה בדבריו וזה לשון הכסף משנה שם
נדר עבדו בנזירות ואמר לו מופר לך וכו'. משנה שם (דף ס"ב:) הפר לאשתו הפר עולמית הפר לעבדו יצא לחירות משלים נזירותו. ופירוש רבינו בה מבואר וכ"כ בפירוש המשנה כלומר דדמי להא דאמרינן בפ' השולח עבד שהניח לו רבו תפילין יצא בן חורין וז"ל אם אמר אדם לעבדו מופר לך כבר ביטל ממנו זכותו וחזר בן חורין לכך משלים נזירותו עכ"ל:
ואותו נאלה הרי נשאלת אדון שהניח לו רבו תפילין וע''ז תי' בחדושי הר"ן מסכת גיטין דף לח עמוד א מצוה שאני כלומר שלא אמרה תורה לעולם בהם תעבודו אלא כדי שלא ליתן להם מתנת חנם כדכתיב גבי גוים לא תחנם אבל כשהוא משחררו משום מצוה הרי הוא כאלו נתן דמי עצמו דכיון דליכא חנינא שרי.","51148","","381","True","True","False","","58","37.60.47.24","0","102649","נזיר|סב ע"ב",""),new Message("102773","102762","ובקיצור","14/04/23 15:18","כג ניסן","תשפ"ג","15:18","איתן","אם לתמצת את מה שכתב חבירנו "ברכה עד בלי די" -
כשהאדון כופה את עבדו לשתות יין - אין הוא משחררו בזה, אלא להיפך מראה שהוא עבד.

גם שאר דבריו הם נכוחים, אבל זהו קיצור התשובה הספציפית.","123","","380","True","True","False","","30","37.60.47.94","0","102649","נזיר|סב ע"ב",""),new Message("102775","102771","מצטער לא זכיתי להבין את שאלתך","16/04/23 04:19","כה ניסן","תשפ"ג","04:19","ברכה עד בלי די","אשמח אם תפרט","51148","","378","True","True","False","","26","37.60.47.24","0","102649","נזיר|סב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);