var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=102669;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("102669","0","מה הקשר בין דברי הגמרא למשנה?","28/03/23 22:10","ו ניסן","תשפ"ג","22:10","אבינועם","המשנה האחרונה במסכת:
מתני' נזיר היה שמואל כדברי ר' נהוראי שנא' {שמואל א א-יא} ומורה לא יעלה על ראשו נאמר בשמשון {שופטים יג-ה} ומורה ונאמר בשמואל ומורה מה מורה האמורה בשמשון נזיר אף מורה האמורה בשמואל נזיר א''ר יוסי והלא אין מורה אלא של בשר ודם א''ל רבי נהוראי והלא כבר נאמר {שמואל א טז-ב} ויאמר שמואל איך אלך ושמע שאול והרגני שכבר היה עליו מורא של בשר ודם:

ולאחריה סוגיית הגמרא (המסיימת את המסכת):
גמ' א''ל רב לחייא בריה חטוף ובריך וכן א''ל רב הונא לרבה בריה חטוף ובריך למימרא דמברך עדיף והתניא רבי יוסי אומר גדול העונה אמן יותר מן המברך וא''ל רבי נהוראי השמים כך הוא תדע שהרי גוליירים מתגרין במלחמה וגבורים נוצחין תנאי היא דתניא אחד המברך ואחד העונה אמן במשמע אלא שממהרין למברך תחילה אמר רבי אלעזר א''ר חנינא תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם שנאמר {ישעיה נד-יג} וכל בניך למודי ה' ורב שלום בניך:

מה ההסבר לכך שמובאת סוגיית גמרא זו מיד לאחר המשנה (חוץ משמות הדוברים)?","45","","403","True","True","False","","264","212.76.108.110","0","0","נזיר|סו ע"ב",""),new Message("102679","102669","יעויין מה שכתב הרב שאר ישוב הכהן","30/03/23 00:38","ח ניסן","תשפ"ג","00:38","זילבר פדואל","בנו של הנזיר...
בקובץ הרצ"ב","504","pdf","401","True","True","False","","149","82.81.31.217","0","102669","נזיר|סו ע"ב","0-pdf"),new Message("102686","102669","הקשר הוא קידוש על היין","30/03/23 22:27","ח ניסן","תשפ"ג","22:27","דודב","עיין חתם סופר שמבאר דאם המצווה של המברך גדולה יותר מהעונה א''כ איך חנה הזירה אותו להשם שע''י כך גרמה שלא יוכל לברך על היין ובפרט לראשונים {המפרש} שקידוש על היין דאורייתא?
עז עונה הגמ שהעונה אמן גדול יותר מהמברך
ועז אומר העין אליהו שלפז מובן המימרא 'תלמיד חכמים מרבים שלום ' כיוון שאם היינו נשארים שהמברך יותר מהעונה אמן א''כ כולם יריבו על כוס של ברכה ובזכות חכמים שקבעו שעונה אמן יותר מהמברך א''כ הם הרבו שלום בעולם.","1407","","401","True","True","False","","45","2.53.58.25","0","102669","נזיר|סו ע"ב",""),new Message("102681","102679","הכל בשיעור המצורף נפלא חוץ מדבר אחד","30/03/23 10:45","ח ניסן","תשפ"ג","10:45","עלי","שלא הבנתי. כיצד ניתן להשוות את שמואל לשמשון. שמואל היה קדוש מבטן אך גם בכל מהלך חייו ואילו שמשון עסק בנשים וגוים ובמלחמות. להיפך מקדושה.

כנראה שהרבה שליחים למקום, גם כאלו שלגמרי מהשמאל, אפילו פושעים אפילו מומרים אפילו גוים, אפילו מעוותים, אפילו שונאי ישראל, אפילו שונאי השם, השם עושה אותם שליחים למטרתו על אפם ועל חמתם ואף דווקא מתוך מעשיהם ההפוכים.","209","","401","True","True","False","","64","87.70.17.129","0","102669","נזיר|סו ע"ב",""),new Message("102684","102681","להיפך מקדושה?","30/03/23 14:27","ח ניסן","תשפ"ג","14:27","בניה","אנחנו מתחילים מחר בעז"ה מסכת סוטה, תדפדף קצת קדימה (לא הרבה; דף ט' זה מספיק) ותלמד שם קצת על שמשון הגיבור ש"היתה שכינה מקשקשת לפניו כזוג" ו"לא מפיק שם שמים לבטלה". הדמות שלו היא לא של צדיק קלאסי והגמרא גם נכנסת בו, אבל להגיד שהוא היה ההיפך מקדושה זה קריאה רדודה של התנ"ך שלא כדרך חז"ל.","1416","","401","True","True","False","","43","95.86.80.111","0","102669","נזיר|סו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);