var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=102949;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","59"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","39"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("102949","0","דאיכא אנא","21/05/23 11:34","א סיון","תשפ"ג","11:34","עלי","רב יוסף אמר, ובעברית, הכוונה : מפני ש'אני' ג"כ ענו.
הנה הסבר מסוים ( בפשטות הדברים ):
הנה בהלל ( היום ר"ח סיון ), אנו מבקשים : 'אני והו הושיעה נא', וצריך ביאור לשני הכינויים של הקב"ה שבבקשה זו 'אני והו'.
כידוע, בשלשה פסוקים עוקבים בפרשת בשלח, יש ע"ב אותיות בכל אחד מהם, ובכתיבתם זה מעל זה כך שהראשון נכתב כסדרו, השני מהסוף להתחלה ושוב השלישי כסדרו, יוצאים ע"ב צירופים של ג אותיות מלמעלה למטה, שהם ע"ב 'שמות' של הקב"ה.
ה'שם' הראשון הוא 'והו' ואילו ה'שם' הל"ז הוא 'אני'. אם כן הראשון הוא השם הגלוי ביותר ואילו 'אני' הוא הנחבא והנסתר (וזה יוצא מכך שהמלאך הלך 'מאחריהם' וזה הא', והנ' מ'הענן' והי' מ'רוח קדים'), ומבקשים שה' יושיע כביכול לעצמו הן בגלוי והן בנסתר.
והנה כל אדם מכנה עצמו בכינוי 'אני' כי בכל אדם נסתרת הנשמה שהיא חלק אלוק ממעל, אם כן באמת הכינוי 'אני' מבטא את הנשמה המסתתרת, וזו הענוה.
( השם האחרון הוא מום, כי השלימות מושגת וכוללת גם ודווקא כשיש כביכול פגם וחוסר שלימות...ויש פעמיים 'לאו' כי גם זה כן...)","209","","364","True","True","False","","254","84.110.114.29","0","0","גיטין|ה ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);