var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=103054;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("103054","0","אָנוּ עֲמֵלִים וּמְקַבְּלִים שָׂכָר...","01/06/23 08:37","יב סיון","תשפ"ג","08:37","לינקוש","קבוצה של בעלי תשובה, אנשי היי-טק, זכו לראשונה בחייהם לסיים מסכת. הם ביקשו לערוך את סיום המסכת במעונו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

לאחר סיום המסכת, הם אמרו את הנוסח המקובל: "מוֹדִים אֲנַחְנוּ לְפָנֶיךָ ה' אֱלֹקֵינוּ שֶׁשַּׂמְתָּ חֶלְקֵנוּ מִיּוֹשְׁבֵי בֵּית הַמִּדְרָשׁ וְלֹא שַׂמְתָּ חֶלְקֵנוּ מִיּוֹשְׁבֵי קְרָנוֹת… אָנוּ עֲמֵלִים וְהֵם עֲמֵלִים: אָנוּ עֲמֵלִים וּמְקַבְּלִים שָׂכָר, וְהֵם עֲמֵלִים וְאֵינָם מְקַבְּלִים שָׂכָר. אָנוּ רָצִים וְהֵם רָצִים: אָנוּ רָצִים לְחַיֵּי הָעוֹלָם הַבָּא, וְהֵם רָצִים לִבְאֵר שָׁחַת".

אחד המשתתפים פנה אל הרב שטיינמן בשאלה: אני מבין את ההבדל בין הריצה שלנו לריצה שלהם, כי "אָנוּ רָצִים לְחַיֵּי הָעוֹלָם הַבָּא, וְהֵם רָצִים לִבְאֵר שָׁחַת". אבל מה ההסבר לאמירה "אָנוּ עֲמֵלִים וּמְקַבְּלִים שָׂכָר, וְהֵם עֲמֵלִים וְאֵינָם מְקַבְּלִים שָׂכָר"? הרי כל עמיתינו לעבודה בחברות ההיי-טק למיניהן משתכרים יפה מאוד… יש כאלה שמביאים בסוף החודש משכורת מכובדת של שלושים וארבעים אלף שקל. איך אפשר לומר על זה שהם "אינם מקבלים שכר"?…

אמר לו הרב שטיינמן: "מה תפקידך בחברה? מה אתה עושה בעבודה?"

"אני מפתח עבור החברה שבב מתקדם מאוד".

: "וכמה עתידה החברה להרוויח מהפיתוח שלך?" המשיך הרב ושאל.

"השבב הזה עתיד להימכר בכל העולם ולהכניס לחברה רווח של מאות מיליונים".

אמר הרב שטיינמן: "תרשה לי לשאול אותך, כמה אתה משתכר בחודש?"

"משכורת מכובדת מאוד – כארבעים אלף שקל".

"ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר", אמר הרב שטיינמן. "אתה יודע שהחברה תרוויח בזכותך מאות מיליונים, ואילו אתה עצמך משתכר כשלושים אלף שקל בחודש בסך הכל. היכן היחס?! הרי לעומת הפירות שאתה מניב לחברה, השכר שלך הוא אפסי!"

"וכעת" – המשיך הרב שטיינמן – "תראה מה אדם מרוויח על ידי מצוה שהוא מקיים. אומרת הגמרא (בבא בתרא ט ע"ב): 'כל הנותן פרוטה לעני מתברך בשש ברכות', ולמדים זאת מהפסוק (ישעיהו נח, ז): 'הֲלוֹא פָרֹס לָרָעֵב לַחְמֶךָ'. כמה האדם הזה נתן בסך הכל? פרוטה אחת. ומדוע השכר רב כל כך? התשובה היא, משום שבפרוטה הזו העני קנה לעצמו פרוסת לחם, ועל ידי אכילתה הוא ניצל מרעב וקיבל חיים. הקב"ה איננו מתייחס לסכום הצדקה, אלא לתוצאה של המעשה. בפרוטה אחת הוא הציל חיים, לכן הוא מקבל שכר עצום ורב בעבור הצלת חיים".

סיים הרב שטיינמן את דבריו: "זה ההבדל בין השכר שלנו לשכר שלהם. 'הֵם עֲמֵלִים וְאֵינָם מְקַבְּלִים שָׂכָר' – השכר שהם מקבלים הוא אפסי לעומת התוצאה של המעשה שלהם, ואילו 'אָנוּ עֲמֵלִים וּמְקַבְּלִים שָׂכָר' – השכר שלנו הוא לפי התוצאה של המעשה שלנו. פרוטה אחת יכולה להציל עולם ומלואו, והשכר – בהתאם".

(רבי גואל אלקריף שליט"א – שש באמרתך החדש על במדבר)","58","","337","True","True","False","","267","95.86.104.81","0","0","כללי|",""),new Message("103057","103054","באמת מדוע","01/06/23 10:53","יב סיון","תשפ"ג","10:53","עלי","מדוע צריך היה לציין שאנו עמלים, אני ומן הסתם לומדים רבים, לומד להנאתי המרובה ולא חש שאני עמל כלל, בודאי שאינני מזיע מהלימוד, לכל היותר אני לומד עד שאני נרדם מרוב עייפות, אפילו על מאמץ שכלי קשה לי לדבר כי מגידי השיעור והמפרשים עשו ועושים מלאכתם נאמנה ומסבירים הכל בטוב טעם, לכל היותר יש לי מעט עמל מההקלדה כאן...ועל נקיפת האצבעות הזו אינני סבור שמגיע לי שכר...","209","","337","True","True","False","","76","84.110.114.44","0","103054","כללי|",""),new Message("103058","103057","אז קח לך את דרשת ר' מאיר שפירא מלובלין","01/06/23 11:03","יב סיון","תשפ"ג","11:03","הראל","ותרווה נחת:

ב"הדרן" על מסכתות הש"ס, אמור בין השאר: "שהם עמלים ואינן מקבלים שכר ואנו עמלים ומקבלים שכר" – שאל הרב פעם בדרשת הדרן: ומה הגדלות בכך שמקבלים שכר על עמל? והרי השכל הפשוט מורה כן? אלא – אמר הרב – כאשר יהודי עובד ועמל בעבודתו היום כולו, טורח רבות על פרנסתו וכאשר מגיע הערב, מחפש הוא שעור-ערב ולומד את הדף-היומי, אפילו כאשר הוא נרדם בשעור, אלא שמאמץ הוא את עיניו ופוקחן בחזקה כדי להסתכל בגמרא ומטה אזנו, בעל כרחה, לשמיעת קטע גמרא, אין הוא מקבל שכר רק בעד שעת הלימוד גרידא - אלא בעד כל העמל שעמל ביום כולו בעבודתו. וזהו הפרוש - סיים הרב - של "אנו עמלים ומקבלים שכר"... ואמנם - אשרינו, מה טוב חלקנו, על כך!... (הרב מאיר שפירא מלובלין, ספר היובל למהר"ם שפירא, עמ' 86-87)","46","","337","True","True","False","","92","95.86.104.81","0","103054","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);