var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=105958;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","46"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","25"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","18")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("105958","0","דרכו של איש לחזר אחר אישה - האשה נקנית","15/08/23 10:23","כח אב","תשפ"ג","10:23","חיימל","הגמרא בסוף עמוד ב' מביאה שהיות ודרכו של איש לחזר אחר אשה (אבידה) אז כתוב את הלשון 'דרך' ולא דבר.
וקשה, שהרי אם הדרך היא שאיש מחפש אישה, ובתורה כתוב כי יקח איש אישה, למה אם כן לא כתוב במשנה האיש קונה?
הרי כל מה שתירצה הגמרא על זה לעיל, היה שבגלל הסיפא של 'וקונה את עצמה' כתב גם ברישא האשה נקנית ולא האיש קונה, כמו"כ התירוץ של מיתת הבעל ובעל כרחה
אבל אם מוכח מהתורה (כי יקח איש אשה) ומהגמרא (דרכו של איש לחזר) אז מדוע אם כן המשנה מעוותת את כל המשמעות וכותבת האשה נקנית?","50971","","275","True","True","False","","261","162.158.110.184","0","0","קידושין|ב ע"ב",""),new Message("105971","105958",".","16/08/23 21:58","כט אב","תשפ"ג","21:58","איתצר טויטו","אולי כי בכך שהמשנה נוקטת לשון "דרך" היא "יוצאת ידי חובה" לעניין להשמיע לנו את עניין דרכו של איש לחזר, והיא יכולה גם כן להשמיע את הדיוק שלא בע"כ, וכנל לתירוץ הראשון של הגמרא","51678","","274","True","True","False","","39","","0","105958","קידושין|ב ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);