var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=105966;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","39"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","22"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","12")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("105966","0","חליצה","16/08/23 09:51","כט אב","תשפ"ג","09:51","חייםק","איך יש הוא אמינא שאשה תתגרש בחליצה . הרי חליצה היא טקס ספציפי למקרה של יבום , שבו היבם מסרב לשאת את יבמתו , טקס שבו מבוזה היבם שנוהג כך .


מה הקשר לגרושין רגילים , בו הבעל לא עשה שום רע עקרונית ?","868","","273","True","True","False","","185","162.158.110.17","0","0","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("105969","105966","מה הה"א שלך שהחולץ עשה מעשה רע עקרונית?","16/08/23 19:46","כט אב","תשפ"ג","19:46","Almuaddib","ןהרי יש דעות שחליצה קודמת, ויש שהוא זקן והיא קטנה וכו', שמשיאים לו חכמים עצה טובה שיחלוץ לכתחילה.","107","","273","True","True","False","","49","172.69.128.132","0","105966","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("105970","105966","קל וחומר עדיף מסברא","16/08/23 21:54","כט אב","תשפ"ג","21:54","איתצר טויטו","קל וחומר היא מידה שהתורה נדרשת בהן, והיא יותר חזקה מסברא, אלא אם כן תפרוך אותה ב"כלים" של הקל וחומר. (כפי שדרך הגמרא לאמר ' מה לחליצה שישנה בx')
(עיין לדוגמא
חידושי ר' נחום מסכת בבא מציעא דף ג עמוד ב
"והנראה בזה דק"ו ל"ה סברא אלא מידה בתורה, דכל היכא שנכתב הדין בדבר הקל הרי"ז כאילו נכתב להדיא שגם בחמור דינא הכי, ומה"ט א"א לבטל ק"ו מכח סברות מן הצד כגון מיגו דחשיד וכדו')","51678","","273","True","True","False","","50","","0","105966","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("105981","105966","חליצה המשך א","17/08/23 20:48","ל אב","תשפ"ג","20:48","חייםק","אני יודע שחליצה שייך עקרונית ביבום ונראה על פניו שרק שם.
בגלל פסוקים מפורשים בתורה בפרשת כי תצא.

וְאִם-לֹ֤א יַחְפֹּץ֙ הָאִ֔ישׁ לָקַ֖חַת אֶת-יְבִמְתּ֑וֹ וְעָלְתָה֩ יְבִמְתּ֨וֹ הַשַּׁ֜עְרָה אֶל-הַזְּקֵנִ֗ים וְאָֽמְרָה֙ מֵאֵ֨ין יְבָמִ֜י לְהָקִ֨ים לְאָחִ֥יו שֵׁם֙ בְּיִשְׂרָאֵ֔ל לֹ֥א אָבָ֖ה יַבְּמִֽי:
וְאִם-לֹ֤א יַחְפֹּץ֙ הָאִ֔ישׁ לָקַ֖חַת אֶת-יְבִמְתּ֑וֹ וְעָלְתָה֩ יְבִמְתּ֨וֹ הַשַּׁ֜עְרָה אֶל-הַזְּקֵנִ֗ים וְאָֽמְרָה֙ מֵאֵ֨ין יְבָמִ֜י לְהָקִ֨ים לְאָחִ֥יו שֵׁם֙ בְּיִשְׂרָאֵ֔ל לֹ֥א אָבָ֖ה יַבְּמִֽי:
{ח}וְקָֽרְאוּ-ל֥וֹ זִקְנֵי-עִיר֖וֹ וְדִבְּר֣וּ אֵלָ֑יו וְעָמַ֣ד וְאָמַ֔ר לֹ֥א חָפַ֖צְתִּי לְקַחְתָּֽהּ:
וְקָֽרְאוּ-ל֥וֹ זִקְנֵי-עִיר֖וֹ וְדִבְּר֣וּ אֵלָ֑יו וְעָמַ֣ד וְאָמַ֔ר לֹ֥א חָפַ֖צְתִּי לְקַחְתָּֽהּ:
{ט}וְנִגְּשָׁ֨ה יְבִמְתּ֣וֹ אֵלָיו֮ לְעֵינֵ֣י הַזְּקֵנִים֒ וְחָלְצָ֤ה נַעֲלוֹ֙ מֵעַ֣ל רַגְל֔וֹ וְיָרְקָ֖ה בְּפָנָ֑יו וְעָֽנְתָה֙ וְאָ֣מְרָ֔ה כָּ֚כָה יֵעָשֶׂ֣ה לָאִ֔ישׁ אֲשֶׁ֥ר לֹא-יִבְנֶ֖ה אֶת-בֵּ֥ית אָחִֽיו:
וְנִגְּשָׁ֨ה יְבִמְתּ֣וֹ אֵלָיו֮ לְעֵינֵ֣י הַזְּקֵנִים֒ וְחָלְצָ֤ה נַעֲלוֹ֙ מֵעַ֣ל רַגְל֔וֹ וְיָרְקָ֖ה בְּפָנָ֑יו וְעָֽנְתָה֙ וְאָ֣מְרָ֔ה כָּ֚כָה יֵעָשֶׂ֣ה לָאִ֔ישׁ אֲשֶׁ֥ר לֹא-יִבְנֶ֖ה אֶת-בֵּ֥ית אָחִֽיו:
{י}וְנִקְרָ֥א שְׁמ֖וֹ בְּיִשְׂרָאֵ֑ל בֵּ֖ית חֲל֥וּץ הַנָּֽעל

מה הקשר בין זה לגרושין רגילים?
התורה אומרת הליך זה במקרה מאוד מסויים וכל ההליך מתייחס לאותו מקרה.

גם ברור שרק האיש יכול לגרש, מי ירצה לגרש בצורה שכזו?","868","","272","True","True","False","","35","","0","105966","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("105975","105969","חליצה","17/08/23 10:11","ל אב","תשפ"ג","10:11","חייםק","אתה עצמך אומר שבמקרים שאתה מציין זה המלצה של חכמים , יתכן שמדאורייתא יצטרך יבום .
בכל מקרה מדובר על מקרים של יבם ויבמה שעליהם התורה מדברת על חליצה , במקרה שהיבם לא רוצה או לא יכול ליבם . הטקס כולל אמירה של "מאן יבמי ..."
שלא שייך כלל באשה רגילה שמתגרשת .איך שייך לדבר על הליך זה באשה רגילה שלא קשורה כלל לעניין ?
לכאורה חליצה זה הליך שמיועד למקרה ספציפי ביותר .","868","","272","True","True","False","","24","172.70.200.144","0","105966","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("105976","105970","חליצה המשך","17/08/23 10:23","ל אב","תשפ"ג","10:23","חייםק","אכן הק"ו הוא לכאורה קשה בפני עצמו , שהרי אפשר לעשותו בדיוק ההיפך .
מה אשה שאינה יוצאת בחליצה , יוצאת בגט , יבמה שוצאת בחליצה ק"ו שתצא בגט .

בכל מקרה הליך החליצה לכאורה שייך אך ורק ביבם ויבמה , ההליך כולל אמירה "מאן יבמי " שלא שייך כלל באשה רגילה לכאורה .
זה לא קשור לסברא , חליצה לכאורה כלל לא קשור לגרושין רגילים . לכאורה הק"ו לא מתחיל בכלל (ללא קשר לקושי על הק"ו שהעליתי לעיל )","868","","272","True","True","False","","24","162.158.94.103","0","105966","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("106004","105970","קוב"ש חולק","22/08/23 23:55","ה אלול","תשפ"ג","23:55","אחיקם קשת","קובץ שעורים קידושין אות קח
היינו משום דדבר הנלמד בג"ש הוי כאילו כתיב בהדיא, ובתוס' לא כתבו אלא בק"ו, דלא הוי ככתיב בהדיא, תדע דהא אין עונשין מדין ק"ו ואילו מג"ש עונשין","510","","267","True","True","False","","36","162.158.111.158","0","105966","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("105977","105975","משנה מפורשת, בכורות פ"א מ"ז","17/08/23 16:12","ל אב","תשפ"ג","16:12","Almuaddib",".


"...מצות ייבום קודמת למצות חליצה--בראשונה, שהיו מתכוונין לשם מצוה;

ועכשיו שאין מתכוונין לשם מצוה, אמרו מצות חליצה קודמת למצות ייבום."","107","","272","True","True","False","","44","172.69.150.38","0","105966","קידושין|ג ע"ב",""),new Message("105979","105976","בוודאי שהם קשורים","17/08/23 20:21","ל אב","תשפ"ג","20:21","איתצר טויטו","זה דרכים שהאשה קונה בהם את עצמה ויוצאת מרשות איש אחר. אם דרך אחת "חזקה" יותר מהשניה שכן היא מועילה ביבמה, סביר שהיא תועיל גם בסתם אשה.
אתה מניח שחליצה קשורה רק ליבום, כי אתה מתבסס על זה שאתה יודע היום שהיא לא מועילה בנישואין רגילים. מי אמר לך שהיא לא מועילה גם לנישואין? כמו שביאה מועילה הן ביבום והן בקידושין רגילים","51678","","272","True","True","False","","33","","0","105966","קידושין|ג ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);