var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=106119;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","80"),new MostViewed("107150","הגהות הגר"א ב"מ ע","אוריאל שלמוני","08/05/24 10:31","605","44"),new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("106119","0","רבי אבין סתם","26/09/23 15:04","יא תשרי","תשפ"ד","15:04","שמואל דוד","קידושין מד.

אמר רב נחמן בר יצחק אנא לא רבי אבין ברבי חייא ולא רבי אבין בר כהנא אלא רבי אבין סתם למאי נפקא מינה למירמא דידיה אדידיה

לכאורה יש עוד נפקא מיניה לענין אמירת דבר בשם אומרו שמביא גאולה לעולם ועיין.","595","","231","True","True","False","","206","172.70.114.153","0","0","קידושין|מד ע"א",""),new Message("106121","106119","לכאורה לגבי גאולה לעולם לא משנה הדיוק","26/09/23 17:17","יא תשרי","תשפ"ד","17:17","אלף בית רשי","עצם הדבר שאינו אומר הדבר בשם עצמו ולא נוטל עטרה לעצמו, אלא שאומר את זה בשם של מישהו, מביא גאולה לעולם, וזה מתקיים כשאומר בשם אבין סתם, וכן לעניין שפתותיו דבר בקבר בוודאי שזה עניין שמימי והרבי אבין הנכון ירגיש ושפתותיו ידבבון.","278","","231","True","True","False","","58","172.70.230.191","0","106119","קידושין|מד ע"א",""),new Message("106481","106119","למה לא?","13/12/23 03:04","א טבת","תשפ"ד","03:04","ביבי","תודה","51977","","153","True","True","False","","23","","0","106119","קידושין|מד ע"א",""),new Message("106495","106119","תשובה","13/12/23 21:51","א טבת","תשפ"ד","21:51","ברכה עד בלי די","כתב בספר אמירת דבר בשם אומרו לרב מרדכי רבינוביץ עמ' יח וז"ל וראיה ליסוד הנ״ל, שהענין של כל האומר כו׳, אינו מחייב בכל פעם שהדבר יאמר בשם אומרו, מהא דאיתא במם׳ פסחים (קז.) "אמר רב הונא־ אמר רב, וכן תני רב גידל דמן נרש, המקדש וטעם מלא לוגמא יצא, ואם לאו לא יצא, אמר רב נחמן בר יצחק אנא תנינא לה, לא גידול בר מנשיא ולא גידול בר מניומי, אלא גידול סתמא, למאי נפקא מינה למירמא דידיה אדידיה" (ומשמע. מרש״י שגידל בר מניומי וגידל דמן נרש, חד גברא הוא). ויש עוד גמרא כזו במס׳ קידושין (מד.) "ר׳ אסי לא עייל לבי מדרשא, אשכחיה לר׳ זירא, א״ל מאי האידנא בי מדרשא, א״ל אף אנא לא עייל, ר׳ אבין הוא דעייל, ואמר חברותא כולה כר׳ יוחנן, וצווה ריש לקיש כי כרוכיא ויצאה והיתה, וליכא דאשגח ביה, א״ל רבי אבין בר סמכא הוא, א״ל אין, כמין ימא לטיגני הוא, אמר רב נחמן בר יצחק, אנא לא רבי אבין ברבי חייא ולא רבי אבין בר כהנא אלא •רבי אבין סתם, למאי נפקא מינה, למירמא דידיה אדידיה, ומפרש רש״י, אנא לא ר׳ אבין בר׳ חייא — בשמועה זו של ר׳ אבין לא שמעתי איזה אביו הוא עכ״ד. והגה כאשר נשאלה בהגמ׳ למנ״מ, לא תירצה משום שפתותיו דובבות או גאולה לעולם, רק למירמא דידיה אדידיה, וממילא יוצא מכאן ראי׳ שחיובים וענינים אלו לא מחייבים את ההזכרת השם בכל פעם, רק כדי לקבולי מיניה. ואם תטעון שענין זה של "למירמא דידיה אדידיה" תחייב בכל פעם לומר ולדייק באמירת שם אומרו, אינו מבורר בכלל מאמר זה, ואולי מסתברא שאין ענין זה הקפדה כללית, רק כשיש סבה לחשוש לסתירה בדבריו והגמרא היתה ידועה לה, שיתכן להקשות סתירה או סתירות בר׳ אבין ור׳ גידל.
וראה מש"כ בספר בקול שמחה לרב שמעון חירארי על הגמרא בפסחים דף קז ע״א למאי נפקא מינה למירמא דידיה אדידיה. לכאורה יש להבין מאי מקשה למאי נפקא מינה, דלימא נפקא מינה לומר דבר בשם אומרו שמביא גאולה לעולם כדאיתא במגילה [טו.]עיין שם ולמה היה צריך לומר תירוץ למירמא דידיה אדידיה שאינו עד שימצא מקום שסותר עצמו. ונראה ליישב כפי מה שכתבו התוספות במציעא [כא. דבור המתחיל וכמה] שרב יצחק הוא השואל וכמה, ותירץ קב בארבע אמות עיין שם. וכפי זה הכא נמי יש לומר דהשואל למאי נפקא מינה הוא המתרץ למירמא דידיה
אדידיה, ורצה לומר דבר חוץ מענין כדי לומר דבר בשם אומרו
שהוא דבר פשוט. ורק אם זה מקשן אחר צריך להבין מעיקרא מה
קושייתו הרי יש נפקא מינה לומר דבר בשם אומרו.","51148","","153","True","True","False","","19","172.70.242.247","0","106119","קידושין|מד ע"א",""),new Message("106128","106121","יישר כח!","27/09/23 01:58","יב תשרי","תשפ"ד","01:58","שמואל דוד","","595","","230","False","True","False","","57","172.70.110.130","0","106119","קידושין|מד ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82800);