var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=106225;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","63"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","58"),new MostViewed("107103","פסחים - מקום שנהגו","מרדכי דב זינגר","03/05/24 10:53","807","56")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("106225","0","סדר מסכת ב"ק","05/11/23 20:12","כא חשון","תשפ"ד","20:12","אחיקם קשת","במשך הרבה שנים לא היה מובן לי הסדר של מסכת זו.

מדוע מדברים גם בפרק שני וגם בפרק שישי על שן ורגל?
מדוע פרק שלישי מתחיל בבור ועובר לשור, ופרק חמישי מתחיל בשור ועובר לבור?

ההסבר הוא, שהמסכת מחולקת כך:
פרקים א - אמצע ג: יסודות נזיקין.
אמצע ג - ו: פרטי נזיקין.
ז - י: גניבה וגזילה, ובתוכם פרק ח שעוסק בחובל.

ועכשיו קצת יותר פירוט:
פרק א - אבות, אופן התשלום, תמים ומועדים.
פרק ב - המשך נושא תמים ומועדים. זו הסיבה שמוזכרת שם שן ורגל - כיצד הן מועדות. כך גם נזקי אדם מוזכרים בו בגלל שאדם מועד לעולם.
תחילת פרק ג - דיני מזיק ברשות הרבים.

מאמצע פרק ג עד אמצע פרק ה - קרן.
סוף ה - בור.
ו - שן, אש.

ז - גניבה.
ח - חובל.
ט, י - גזילה.

בהצלחה","510","","186","True","True","False","","156","141.101.68.120","0","0","בבא קמא|ב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82692);