var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=106250;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("106250","0","הערות ברשי","10/11/23 15:13","כו חשון","תשפ"ד","15:13","שמואל דוד","בבא קמא דף ח.

א)רש״י ד״ה מכרן לא' או לג' בני אדם - ביום א' מי שהיה עליו נזקין וכתובת אשה וב"ח והיו לו עידית ובינונית וזיבורית

לכאורה הול״ל ״מי שהיה עליו נזקין ובע״ח וכתובת אשה״ דומיא לסוף דבריו ״עידית בינונית וזיבורית״ וצריך ביאור.

ב) רש״י ד״ה כולן נכנסו תחת הבעלים - נכנסו הלקוחות כדין המוכר ומי שלקח עידית יפרע לניזק ולוקח בינונית ישלם את החוב ולוקח זיבורית את הכתובה

יש לעיין מדוע אצל נזיקין נקט לשון ״יפרע״ ואצל בעל חוב נקט לשון ״ישלם״

ויש להעיר עוד דאצל נזיקין שייך לשון תשלומין ״מיטב שדהו ומיטב כרמו ישלם״ ואצל בעל חוב שייך לשון פרעון ״פריעת בע״ח מצוה״ וצ״ע","595","","189","True","True","False","","133","162.158.63.68","0","0","בבא קמא|ח ע"א",""),new Message("106251","106250","יש"כ על הדיוקים","10/11/23 17:42","כו חשון","תשפ"ד","17:42","אלף בית רשי","א) אפשר להראות שאין נפק"מ מתי היה הנזק מתי הכתובה ומתי החוב העיקר שבעת המכירה היו עליו כבר שלשתם, ועוד הקדים הכתובה וכתבה בין נזיקין ובע"ח שהם דאורייתא משא"כ כתובה שהיא מדרבנן לרוב השיטות
עוד אפשר שכתבם כסדר פסוקי התורה
1 כי יגח שור (שמות כ"א כח) נזיקין
2 כסף ישקול כמהר הבתולות (שמות כ"ב טז) כתובה
3 אם כסף תלוה (שמות כ"ב כד) בע"ח
ב) אכן תשלום משלם רק המזיק אבל המשלם במקומו נקרע פורע חוב, וחוב רק הלווה פורע (פריעת בעל חוב מצוה) ומי שנכנס תחתיו "משלם" ואינו נחשב פורע, וכתובה לא כתב כלום האם זה נקרא פריעה או תשלום, כי זה שונה לכאורה בטעם הכתובה","278","","189","True","True","False","","38","172.70.110.8","0","106250","בבא קמא|ח ע"א",""),new Message("106301","106251","יפה מאוד ! ייש״כ","12/11/23 02:34","כח חשון","תשפ"ד","02:34","שמואל דוד","","595","","187","False","True","False","","31","162.158.62.134","0","106250","בבא קמא|ח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);