var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=106380;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("106380","0","פתרון לבעיית תו"מ ע"י הפקרת שדות","30/11/23 20:48","יז כסלו","תשפ"ד","20:48","אליצפן","התלמוד הבבלי במסכת בבא קמא (דף כח עמוד א) אומר: המפקיר את כרמו, והשכים בבקר ובצרו - ... ופטור מן המעשר

למה לא משתמשים בפתרון זה, בכדי לפטור את כל היבול בארץ מתו"מ?

כל ערב לפני הקטיף/בציר/קציר יפקירו את השדות ובבוקר ישכימו ויקבלו תוצרת חקלאית פטורה מתו"מ.","502","","169","True","True","False","","150","162.158.86.182","0","0","בבא קמא|כח ע"א",""),new Message("106384","106380","כי ככה אתה הופך את דבר השם לטכנאות הלכתית","01/12/23 15:28","יח כסלו","תשפ"ד","15:28","ארציאלי","וזה כנראה לא המטרה","49419","","168","True","True","False","","24","","0","106380","בבא קמא|כח ע"א",""),new Message("106499","106380","תשובה","13/12/23 23:40","א טבת","תשפ"ד","23:40","ברכה עד בלי די","בשער המלך לולב [ח ב בסופו] הביא מהרב מנוח דלא מהני הפקר אם זוכה בו אח"כ והקשה מהברייתא שפטור מהמעשר וכתב שער המלך לחלק דהתם מיירי בשהפקירו מתחלה לגמרי אדעתא שיזכו בו אחרים אלא שלמחר חזר הוא בו וזכה משא"כ הכא גבי אתרוג דמעיקרא לא אפקריה לגמרי ואין רצונו שיזכו בו אחרים אלא שהוא מפקיר כדי לזכות בו אחר כך כל כי האי לא חשיבא הפקר כלל אלא הערמה
ובספר פניני הלכה לרב מלמד חלק כשרות א הצומח והחי פרק ח - החייב והפטור הלכה ג – הפקר כתב הרוצה להפקיר את פירותיו, צריך לומר בפני שלושה אנשים: "פירותי הפקר", ועל ידי כך הם נעשים הפקר, וכל אדם יכול לזכות בהם. וצריך שלפחות שניים מהשומעים יהיו כשרים לעדות, שאם יבוא השלישי לזכות בפירות, יעידו השניים שזכה בהם כדין (שו"ע חו"מ רעג, ז). הפקיר את פירותיו, אפילו לשעה אחת, כל אדם שזכה בהם פטור מתרומות ומעשרות, ואין בעל הפירות יכול לחזור בו מההפקר אחר שזכה בהם אדם אחר. אבל אם לא זכה בהם אדם אחר, תקנו חכמים שכל שלא עברו שלושה ימים אחר ההפקר, יכול בעל הפירות לחזור בו מן ההפקר ולבטלו, או לקנות את הפירות בהגבהה, והפירות יהיו חייבים בתרומות ומעשרות. ורק אם יעברו על הפירות שלושה ימים שיהיו מופקרים, ואח"כ יחזור ויזכה בהם, יהיה פטור מלהפריש מהם תרומות ומעשרות. טעם התקנה, לחסום את הרמאים שהיו מפקירים את פירותיהם לשעה קלה ומיד חוזרים וזוכים בהם, ובאמת לא התכוונו להפקירם אלא רק להיפטר מחיוב תרומות ומעשרות.","51148","","156","True","True","False","","21","172.70.250.66","0","106380","בבא קמא|כח ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);