var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=106819;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","63"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","40"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("106819","0","ינתן - ממון ?","25/01/24 14:32","טו שבט","תשפ"ד","14:32","עלי","דְּבֵי רַבִּי יִשְׁמָעֵאל תָּנָא אָמַר קְרָא כֵּן יִנָּתֶן בּוֹ וְאֵין נְתִינָה אֶלָּא מָמוֹן .

לכאורה אילו אכן זו היתה משמעות פשט הפסוק, ראוי היה לכתוב : ואיש כי יתן מום באדם, כאשר עשה - כן יוטל עליו, ולא - כן ינתן בו. כי וכי ממון 'ינתן בו' והרי היה ראוי יותר 'ינתן עליו' או כפי שהצעתי 'יוטל עליו'. הרי אדם אינו קופה שנותנים 'בה' כלומר לתוכה כסף ?! או לחלופין היה צריך לכתוב 'כאשר יתן מום באדם כן יתן' ( כלומר שיתן ממון ) ?! ועוד, מניין לתנא שמדובר בכלל בממון שלא נזכר בפסוק, וכי כל נתינה במקרא הינה של ממון שיש להסיק כך ?
קביעת הגמרא נשמעת כאקסיומה שאין להרהר אחריה, על כן אני מבקש להרהר אחריה ולהבינה...ואשמח להסבר ראוי אם יש...","209","","115","True","True","False","","157","172.71.114.61","0","0","בבא קמא|פד ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);