var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=107009;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","56"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","54"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","54")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("107009","0","לית דין בר אינש","18/03/24 20:52","ח אדר ב","תשפ"ד","20:52","dvir","שאלה לא קשורה לדף של היום, אבל אולי צוות הת"ח בפורום בעניין. חזקיה שואל מה הדין בניקב כמוציא זית וסתמו עד שנעשה כחצי רימון. ר יוחנן עונה לו שפנים חדשות באו לכאן. "קרי עליה לית דין בר אינש'". מה ההתלהבות הגדולה? הגמרא מלאה משאלות שמישהו שואל ועונה לו. מה שונה כאן? (אולי כי הוכיח לו מדבריו של חזקיה עצמו, אבל עדיין)?","1542","","51","True","True","False","","132","","0","0","שבת|קיב ע"ב",""),new Message("107010","107009","במפרשי האוצר ע"י אוצר החכמה","18/03/24 23:04","ח אדר ב","תשפ"ד","23:04","אלף בית רשי","ראיתי כמה ששאלו זאת, עיין באיילת השחר להגאון ר' אהרן לייב שטיינמן זצוקלל"הה
ובמשמרת מועד להגרמ"מ קארפ שליט"א","278","","51","True","True","False","","42","172.70.230.254","0","107009","שבת|קיב ע"ב",""),new Message("107015","107009","וזה לשונם","19/03/24 12:08","ט אדר ב","תשפ"ד","12:08","ברכה עד בלי די","באיילת השחר שם דף קי״ב ע״ב כתב וז"ל קרי עליה לית דין בר אינש וכו'. הנה צ״ב
מה ראה בהוכחת ר׳ יוחנן שעי״ז אמר לית דין בר אינש. יש לומר שלכאורה אינו דומה לנעל דכעת אין משתמשין בו כל כך ולכן אינו כלי, אבל כאן דאיירי בשיעור והשיעור הא לא נקבע לפי מה שבכלי הזה אלא דזה כלל דשיעור זה אפילו שמשתמשים בזה קצת, מ״מ אינו שיעור.
ובספר שמן ורד לרב דוד וועסעלי עמ' לג כתב לתרץ וז"ל קרי עליה לית דין בר אינש. ופלא לפי שזכר מה ששנה לו הפליג אוחו רבו חזקי' כ״כ. ונראה דהנה בתוס׳ הק׳ למה לא מייתי ההיא סייעתא דמטה דמתניא מקמיה הך עיין במגיני שלמה שכ׳ סברא נכונה לחלק דניקב כרימון דמי לסנדל שנפסקה אחת מאזניו דבתרווייהו עיקר הכלי נשאר במקומו משא״כ במטה וזהו שהבין חזקי׳ דמייתי ליה מסנדל ולא ממטה ע״כ דא״ל הן סברא לחלק וזה כבר הוא דבר עמוק.
ובספר אמרי יושר שבת לרב מאיר גריינימן עמ' קמד תירץ וז"ל קרי עליה לית דין כו׳ כגון דין כו׳, אף אם אינו אלא שהזכירו כגון זה ואין בדבר חידוש מצד הדמיון דפשיטא דדמיין להדדי (עי׳ חו׳׳ב שדן לחלק ולע״כ בזה), מ״מ שמחת גילוי דין בתורה ולצאת מידי ספק, ור׳ יוחנן הוא שזכר הדבר ודימה, הי׳ זה העת להזכיר בצירוף השמחה לשבחו דר׳ יוחנן, [ועי׳ בחי׳ הגרא״מ הורוויץ ז״ל דקישר הא דלהלן אם ראשונים כו׳ להך דהכא], וכעין הא דהוריות י״ב ב׳ כשפשט לו הונא בריה דרב נחמן לרב פפא בכהן גדול שנצטרע אי שרי באלמנה ולא הביא לו רק ברייתא דמיפרשא להדיא מ׳׳מ קס רב פפא ונשקי' בראשו ויהיב לי׳ ברתי׳, וכמבואר הענין
בחזו״א אמונה ובטחון פ"ג אות י״ט בהא דקס נשקי׳ כו׳ וז״ל הנה קבעו הדבר בגמ' שכל תלמודא הוא תורה שנתנה מסיני, הנה מסרו לנו קדושת נפשו של רב פפא אשר נפשו ואורייתא חד הוא, ואהבת התורה של הלכה אחת הוציאתו משויון הנפש לתגבורת ההתפעלות וההתלהבות, ונשקי׳ על ראשו ויהיב לי׳ ברתי׳ עכ״ל, וכעין זה שמעתי ממרן זללה״ה בההיא דריש זבחים דרמא רבא מילי מעלייתא כו׳, דוכי שייך בתורה לומר זו מעלייתא הלא הכל תורה ומעלייתא, אלא שהוא מצד התפעלות הנפש על הדברים שהקשה רבא שם ותירצן. — שם אס ראשונים כו׳, עי׳ בספר אמת ליעקב (חידושי אגדות) להחוו״ד ז״ל מש׳׳כ בזה והוא ע׳׳ד כונה שניה.","51148","","50","True","True","False","","36","172.69.151.74","0","107009","שבת|קיב ע"ב",""),new Message("107045","107009","היה כאן שרשור","09/04/24 13:40","א ניסן","תשפ"ד","13:40","אור חדש","בדבר "ריו"ח וחיבור הירושלמי" ועלתה בו הטענה שריו"ח נחשב למחבר הירושלמי כי הוא חידש את שיטת הלימוד העומדת בבסיס הדיונים האמוראיים שבו

ייתכן שכאן ראה חזקיה שתלמידו מבסס לו דרך חדשה בלימוד כזו המבדילה אותו משאר תלמידיו (הברנשים)","458","","29","True","True","False","","17","188.114.102.147","0","107009","שבת|קיב ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82674);