var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11381;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11381","0","הסבר על ההסבר...","27/06/11 23:55","כה סיון","תשע"א","23:55","גיא","בבא מציעא ו' א'
"כיון דאמר מר אמירתו לגבוה כמסירתו להדיוט דמי כמאן דתקפה דמי "

הביאור של שוטנשטיין
"האם נאמר שאמירתו של אדם להקדיש חפץ(שאומר "הרי זה הקדש") כמסירתו להדיוט דמי-נחשבת כאילו מסרו להדיוט,וחל ההקדש בדיבור בעלמא בלי מעשה קנין,גם כאן,כשהקדיש את הטלית כמאן דתקפה דמי-נחשב כאילו תקפה ויחול ההקדש על הטלית"

מה אומר המשפט "נחשבת כאילו מסרו להדיוט,וחל ההקדש בדיבור בעלמא בלי מעשה קנין"?

זה שההקדש הוא בדיבור בעלמא לא אומר שההקדש לא בתוקף,ז"א ההקדש חל לא משנה מה?

ומה זה הקדש עם מעשה קנין?

תודה רבה למי שעוזר תזכו למצוות!!!

(משפט קטן לחזק את עצמי ואת הלומדים ומתקשים-כמוני למשל שלוקח 100 שנה לסיים דף-
"רק ידע ויאמין בדברי הצדיקים האמיתיים שצעקו בקול גדול וחזק-כי אין שום יאוש בעולם כלל"/רבי נתן,משיבת נפש).","174","","4693","True","True","False","","986","84.111.198.139","0","0","בבא מציעא|ו ע"א",""),new Message("11383","11381","הכוונה כך","28/06/11 00:56","כו סיון","תשע"א","00:56","דוד כוכב","ככלל, אין נתינה ללא מעשה קניין.
דיבור בלבד אין בכוחו לגרום לחפץ שיעבור לרשות אחרת, בדרך כלל.
לכן בהדיוט = אנשים רגילים - נחוצה מסירת החפץ כדי לתת אותו.
אולם 'אמירה לגבוה' - הוי אומר דיבור בלבד שהחפץ ניתן להקדש - 'כמסירה להדיוט' - כבר נעשה באמירה קניין גמור, כאילו כבר נמסר ביד, כפי הנצרך אצל הדיוט.","125","","4692","True","True","False","","114","213.151.46.60","0","11381","בבא מציעא|ו ע"א",""),new Message("11426","11381","מכיר את הסיפור?","29/06/11 13:08","כז סיון","תשע"א","13:08","המכריע","על ר' משה פיינשטיין שהשתתף במסיבת סיום לדף אחד?
בהזדמנות אני מתנצל שאינני משתתף לאחרונה בדיונים אתך. דוקא מאד אהבתי את שאלותיך. אני מנותק רוב הזמן, וכשיש לי חיבור זה לזמן קצר, בחינת פגע וברח, ואז אני מקדים את הדף עצמו.","199","","4691","True","True","False","","153","62.90.5.209","0","11381","בבא מציעא|ו ע"א",""),new Message("11416","11383","ברשותכם אולי תוספת הסבר","28/06/11 21:46","כו סיון","תשע"א","21:46","קותי","הקניין מהותו ויתור של הבעלים והכרה של כולם שזה של הבעלים החדש
האמירה לגבוה משמעה שהבעלים מוותר וכל האחרים בדלים מזה כי הם מפחדים מההקדש
וההקדש אינו צריך לזכות כי לה' הארץ ומלואה
נדמה לי שזה גם מופיע באיזה מקום כטיעון הלכתי","217","","4692","True","True","False","","128","82.166.141.35","0","11381","בבא מציעא|ו ע"א",""),new Message("11423","11383","אמירה לגבוה","29/06/11 01:26","כז סיון","תשע"א","01:26","גיא","אם אמירה לגבוה שאומר הרי זה הקדש,משקלה כמו מי שמסר את החפץ להקדש בידי הדיוט,

אז איזו היא אמירה שאינה אמירה לגבוה?
כי כתבת בהתחלה שדיבור בלבד בד"כ אין בכוחו לגרום לחפץ שיעבור לרשות אחרת.

אם אדם רוצה להקדיש משהו,יגיד זה הקדש והרי זה אמירה לגבוה ויחול ההקדש.
יכול להיווצר מצב שאדם ירצה להקדיש משהו ויגיד משפט שיתפרש לא כאמירה לגבוה?איזה משפט למשל?","174","","4691","True","True","False","","109","84.111.198.139","0","11381","בבא מציעא|ו ע"א",""),new Message("11432","11423","גבוה = הקדש","29/06/11 18:11","כז סיון","תשע"א","18:11","דוד כוכב","אמירה שאיננה לגבוה, זה אמירה שהחפץ נתון לשמעון חברו.
כל אמירה שהחפץ הקדש היא אכן אמירה לגבוה.

הכלל שדיבור בלבד בד"כ אין בכוחו לגרום לחפץ שיעבור לרשות אחרת - אמור רק בין בני אדם. בכל נתינה להקדש - די בדיבור.","125","","4691","True","True","False","","107","213.151.46.60","0","11381","בבא מציעא|ו ע"א",""),new Message("11428","11426","ראה כאן את המקור","29/06/11 13:35","כז סיון","תשע"א","13:35","הראל","בהערה 11","46","","4691","True","True","False","","228","192.115.90.150","0","11381","בבא מציעא|ו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);