var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11456;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","45"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11456","0","נטל חלקו וחלק חברו","30/06/11 16:38","כח סיון","תשע"א","16:38","מתפעל",""שאל אחר את ר''מ לאחר שיצא לתרבות רעה א''ל מאי דכתיב {קהלת ז-יד} גם את זה לעומת זה עשה האלהים אמר לו כל מה שברא הקב''ה ברא כנגדו ברא הרים ברא גבעות ברא ימים ברא נהרות. אמר לו ר''ע רבך לא אמר כך, אלא ברא צדיקים ברא רשעים ברא גן עדן ברא גיהנם כל אחד ואחד יש לו ב' חלקים אחד בגן עדן ואחד בגיהנם זכה צדיק נטל חלקו וחלק חברו בגן עדן נתחייב רשע נטל חלקו וחלק חברו בגיהנם אמר רב משרשיא מאי קראה גבי צדיקים כתיב {ישעיה סא-ז} לכן בארצם משנה יירשו גבי רשעים כתיב {ירמיה יז-יח} ומשנה שברון שברם".

לא ברור לי הענין, אם יש רשע שהפסיד חלקו בגן עדן, זה הולך לצדיק ואז יש לו 2 חלקים. אבל, לאיזה צדיק נותנים את החלק של הרשע? הרי יש הרבה צדיקים.

חשבתי אולי כעין כאן שרבי מאיר דבק באחר אף שיצא לת"ר כדי לאכול תוכו.
ואם כן לו יש קשר מיוחד לאחר יותר משאר בני אדם ולכן רמז לו אחר לר"מ שהוא יזכה בחלק שלו בג"ע.
כמובן אלו דברי דרש שקשה להבין פשט.

התעוררתי לזה כי ראיתי מובא רעיון נאה כיצד אנחנו מבקשים שירבו זכויותינו, הרי הזכויות לא מתרבים מאליהם. או שיש לנו זכויות או שלא. והתירוץ הוא כי אנו מתפללים שנקבל את הגן עדן שהיה מוכן לאומות העולם ושזה יעבור אלינו כשם שכאן רואים שגן עדן של רשע עובר לצדיק.","148","","4688","True","True","False","","1899","94.188.248.70","0","0","חגיגה|טז ע"ב",""),new Message("11460","11456","ע"פ המבואר בספר שמירת הלשון","30/06/11 16:55","כח סיון","תשע"א","16:55","דוד כוכב","י"ל שעובר לאותו צדיק שהרשע אמר עליו לשון הרע. או שהֵרע לו.
וז"ש "זכה צדיק נטל חלקו וחלק חברו" - 'חברו' שנתחבר לו לפגוע בו.","125","","4688","True","True","False","","194","95.86.101.33","0","11456","חגיגה|טז ע"ב",""),new Message("11502","11460","יישר כח, מעניין מאד","03/07/11 07:13","א תמוז","תשע"א","07:13","מתפעל","מנין לקח החפץ חיים שזה קשור ללשון הרע.
הרי במימרא לא מדברים כלל על לשון הרע או נזק אחר שעושה אחד לשני.
וגם קשה שהפך את המושג חבר, שמשמעותו בפשיטות חיובי לחבר שלילי שפוגע בו.","148","","4685","True","True","False","","189","94.188.248.70","0","11456","חגיגה|טז ע"ב",""),new Message("11504","11502","החפץ חיים לא כתב כל זאת","03/07/11 07:19","א תמוז","תשע"א","07:19","דוד כוכב","הוא רק הביא שמי שאומר לשון הרע על חברו, כל זכויותיו עוברים אליו.
ואני על בסיס דברים אלו אמרתי את הפירוש הנ"ל.
חבר הוא מלשון התחברות, הן לטוב והן למוטב.","125","","4685","True","True","False","","145","95.86.109.169","0","11456","חגיגה|טז ע"ב",""),new Message("11512","11504","למה תכה רעך","03/07/11 11:19","א תמוז","תשע"א","11:19","מתפעל","אולי יהיה קצת ראיה מפסוק זה אבל מצד שני, יתכן ששם באמת היו גם חברים כפשוטו כפי שרואים במהלך חייהם שהיו יחדיו בעצה רעה.

אתה יכול למצוא עוד דוגמא שמישהו נקרא חבר ומדובר לרעה?","148","","4685","True","True","False","","178","94.188.248.70","0","11456","חגיגה|טז ע"ב",""),new Message("11516","11512","עוד דוגמא","03/07/11 14:14","א תמוז","תשע"א","14:14","דוד כוכב","מסכת סנהדרין פרק ט משנה א:
"ואלו הן הנהרגים: הרוצח...
המכה את חברו בין באבן בין באגרוף ואמדוהו למיתה והיקל ממה שהיה ולאחר מכאן הכביד ומת חייב".","125","","4685","True","True","False","","120","95.86.109.169","0","11456","חגיגה|טז ע"ב",""),new Message("11596","11516","ועוד","05/07/11 11:10","ג תמוז","תשע"א","11:10","המכריע","כי יסיתך וגו' או רעך.
יש תוס' בסוכה בסוגיא של שביעית שחולק עם רש"י האם לוקח מחבירו יכול להיות מגוי, יעוי"ש.
דברי הח"ח על לה"ר מקורם לפי הזכור לי מחובות הלבבות בשם מדרש.","199","","4683","True","True","False","","165","212.76.115.215","0","11456","חגיגה|טז ע"ב",""),new Message("11719","11596","יישר כח, זה בל"ט ע"א","07/07/11 12:22","ה תמוז","תשע"א","12:22","מתפעל","הנה דברי התוספות:

"הלוקח לולב מחבירו בשביעית. פירש בקונטרס דמעם הארץ מוקמי לה בגמרא ועם הארץ לגבי חבר לא קרי חבירו ועל חנם דחק דאשכחן בדוכתי טובא דקרי ליה חבירו דתנן בפ' הניזקין (גיטין סא. ושם) משאלת אשה לחברתה החשודה על השביעית ובפרק בכל מערבין (עירובין לב. ושם) האומר לחבירו צא ולקט לך תאנים מתאנתי אוכל מהן עראי ומעשרן ודאי וקתני סיפא בד''א בעם הארץ ובשבת פרק שואל (דף קנ.) לא יאמר אדם לחבירו שכור לי פועלים ומוקי לה בחבירו נכרי:

יישר כח גדול.

איך זכרת את התוספות הזה???

געוואלדיק.","148","","4681","True","True","False","","236","94.188.248.70","0","11456","חגיגה|טז ע"ב",""),new Message("11732","11719","איך זכרתי?","07/07/11 14:37","ה תמוז","תשע"א","14:37","המכריע","יצא לי ללמוד זאת כמה פעמים, למה שלא אזכור?
אולי זה כמו שמיעת החרשים, פיצוי על זה שאני לא יודע לעבוד עם מאגרים..
וכמו שחקר חכם אחד האם מאז שבטלו הבקיאים נתרבו המפתחות, או מאז שרבו המפתחות בטלו הבקיאים.","199","","4681","True","True","False","","180","87.68.247.163","0","11456","חגיגה|טז ע"ב",""),new Message("11733","11719","סוד הזכירה","07/07/11 14:41","ה תמוז","תשע"א","14:41","המכריע","כשמיעת החרשים, פיצוי על אי ידיעת שימוש במאגרים...","199","","4681","True","True","False","","135","87.68.247.163","0","11456","חגיגה|טז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);