var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11610;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11610","0","סכין של ע"ז","05/07/11 12:49","ג תמוז","תשע"א","12:49","מתפעל",""אמר רב נחמן אמר רבה בר אבוה סכין של עבודת כוכבים מותר לשחוט בה ואסור לחתוך בה בשר מותר לשחוט בה מקלקל הוא ואסור לחתוך בה בשר מתקן הוא".

רש"י: "מקלקל הוא. ואין זו הנאה שבחייה היו דמיה מרובין מלאחר שחיטה שבחייה היא עומדת לג' דברים לגדל ולדות ולחרישה ולאכילה".


זה לא מובן, נהי נמי שבחשבון הכללי הכספי יש כאן הפסד אבל האדם הרי רוצה לאכול בשר וזוהי הנאתו. מדוע אין נחשב שנהנה מהסכין?

כשאדם משלם הרבה כסף לאכול במסעדה, נגיד שהוא מקלקל כי הפסיד כסף?
זה שווה לו את הכסף הזה. גם כאן שווה לו לשחוט את הבהמה כי רוצה לאוכלה.","148","","4680","True","True","False","","1115","94.188.248.70","0","0","חולין|ח ע"א",""),new Message("11619","11610","צרף את טענתך להמשך הגמרא","05/07/11 14:14","ג תמוז","תשע"א","14:14","דוד כוכב",""אמר רבא: פעמים שהשוחט אסור - במסוכנת".
והוא הדין כשנצרך לבשר ואין לו בהמה יותר מתאימה לשחיטה.","125","","4680","True","True","False","","122","213.151.51.237","0","11610","חולין|ח ע"א",""),new Message("11628","11619","לא נראה לי","05/07/11 15:04","ג תמוז","תשע"א","15:04","מתפעל","ממש לא. רבא בכוונה העמיד רק במסוכנת.","148","","4680","True","True","False","","124","94.188.248.70","0","11610","חולין|ח ע"א",""),new Message("11649","11628","הסבר אחר","06/07/11 00:08","ד תמוז","תשע"א","00:08","דוד כוכב","גם אם הוא צריך לשחוט בהמה זו, אין לו הנאה מכך שהוא משתמש בסכין של ע"ז במקום ללכת להביא סכין אחרת.
אבל במסוכנת אין לו פנאי לחפש סכין נוספת, לכן ההנאה מסכין זו ממשית.","125","","4679","True","True","False","","113","213.151.51.237","0","11610","חולין|ח ע"א",""),new Message("11650","11649","אך אין נראה כן מהמשך הגמרא:","06/07/11 00:17","ד תמוז","תשע"א","00:17","דוד כוכב",""ומחתך מותר - באטמי דקיימין לקורבנא".
ולפי הסברה הנ"ל גם בחתיכות קטנות אינו נהנה.

ותירוץ בית הבחירה למאירי:
"ואם היתה בהמה זו מסוכנת שנמצאת שחיטתה תקון גמור בלא קלקול אסור לשחוט בה".
כלומר שאין איסור בשחיטה רגילה כיון שיש בזה גם קילקול. וצריך ביאור מה הסברה בזה.","125","","4679","True","True","False","","102","213.151.51.237","0","11610","חולין|ח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);