var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11795;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11795","0","ברירה","10/07/11 04:26","ח תמוז","תשע"א","04:26","דוד כוכב","מה ההבדל בין ברירה לבין תנאי?

על כך כאן.","125","","4677","True","True","False","","1267","95.86.90.52","0","0","חולין|יד ע"ב",""),new Message("11890","11795","קראתי פעמיים ממש צריך לשים ראש וזמן","12/07/11 11:35","י תמוז","תשע"א","11:35","קותי","כדי להבין.
מבלי להכניס ראשי בין גדולים האם מותר לומר
בתנאי הדבר הוא או זה או זה כאשר יתברר זה יהיה אחד מהשנים
בברירה זה לא זה ולא זה והוברר ברגע הקובע מה זה
אחרת הוא שותה תרומה וחולין יחד

מהדברים שהבאת נובע שברירה זה לא תנאי

אני חושב שיש גם הבדל מהותי בין תנאי לברירה
ברירה אינה חלה על אדם שהוא בחירי בעוד שתנאי חל גם על אדם

אם יש בידך להאיר הנקודות הנ"ל תודתי מראש","217","","4675","True","True","False","","202","82.166.140.162","0","11795","חולין|יד ע"ב",""),new Message("11902","11890","זהו אכן נושא רחב מאוד","12/07/11 15:54","י תמוז","תשע"א","15:54","דוד כוכב","כבר נכתב הרבה על נושא זה, וציינתי רק לקצה החוט.

בענין ההבדלים שציינת:
דוקא ברירה היא - או זה או זה. תנאי הוא - או כן או לא.
בענין האדם הבחירי - מה שכתבת זו דעת רש"י ותוספות. אני דנתי בדעת הרמב"ן והר"ן החולקים עליהם.","125","","4675","True","True","False","","105","31.44.135.6","0","11795","חולין|יד ע"ב",""),new Message("11907","11902","במקרה שהמשנה מביאה לגבי הלוקח יין","12/07/11 20:23","י תמוז","תשע"א","20:23","קותי","מהכותי ישנם שלושה מצבים
מה שנמצא בנוד אינו תערובת של תרומה וחולין אחרת זה היה מדומע
זה נשאר בעינו כנראה טבל
כאשר שותה הרי הוברר שזה חולין ומה שנשאר זה טבל
כאשר מגיע לסוף הנוד הוברר שזאת התרומה
כלומר מה שבנוד אינו לא חולין ולא תרומה
לכן ברירה חלה על מצב שאינו אחד מהתוצאות האפשריות והברירה שהוא לאחר מעשה קובעת מה הדבר

תנאי חל דבר שיכולים להיות לו רק שני מצבים אפשריים ידועים מראש כמו תנאי בני גד ובני ראובן

באין ברירה עד כאן הגיעה הבנתי","217","","4675","True","True","False","","184","82.166.140.162","0","11795","חולין|יד ע"ב",""),new Message("11910","11907","דין התערובת למאן דאמר אין ברירה","12/07/11 22:10","י תמוז","תשע"א","22:10","דוד כוכב","יש מחלוקת מהו דין התערובת למאן דאמר אין ברירה, על כך כאן.

ומה שכתבת בהמשך שתנאי חל על דבר שיכולים להיות לו רק שני מצבים אפשריים ידועים מראש כמו תנאי בני גד ובני ראובן, הגדרת אכן במדויק את דעת הרמב"ן.","125","","4675","True","True","False","","106","31.44.135.6","0","11795","חולין|יד ע"ב",""),new Message("11956","11910","לפי רש"י יוצא שמי שאומר אין ברירה","15/07/11 12:19","יג תמוז","תשע"א","12:19","קותי","אומר שיכולה להיות ברירה מטעם (אולי תנאי כמו ששאל הגרש"ז) או אולי טעם אחר
והיות ויש פגם מסויים אז לא אומרים יש ברירה אלה נאלצים לומר אין ברירה
זה נתמך בעצם בדברי רבי יהודה שאומר שאם יקרע הנוד נמצא ששתה טבלים כי התרומה היתה על תנאי ואם לא נתקיים התנאי ממילא אין ברירה כי לא יפעילו מנגנון שתוצאתו עבירה

השאלה מי שסובר יש ברירה מה דין היין בנוד? לא תרומה לא מדומע לא חולין

כנראה שמי שאומר יש ברירה אומר שיש מנגנון ראשוני שאינו נגזר משום דבר אחר שמאפשר את הדבר. צריך להיות לכך מקור כלשהו מה המקור או ההגיון מאחורי זה","217","","4672","True","True","False","","156","82.166.140.162","0","11795","חולין|יד ע"ב",""),new Message("11964","11956","דעת מ"ד יש ברירה","17/07/11 01:56","טו תמוז","תשע"א","01:56","דוד כוכב","אליבא דמ"ד יש ברירה אין בעיה.
כל מה שהוא בירר נתקיים.
ניתן להחיל ולקיים למפרע בכל סוגי התנאים, בין דברים מדרבנן ובין דברים שהם מהתורה.","125","","4670","True","True","False","","102","95.86.113.72","0","11795","חולין|יד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);