var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11819;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11819","0","מחשבת קטן בקדשים","11/07/11 09:40","ט תמוז","תשע"א","09:40","מתפעל",""בעי רבי יוחנן קטן יש לו מחשבה או אין לו מחשבה"

ובתוספות ביאר: "ויש לומר דסתמא דקטן גרע דאין לו דעת להבין שהם קדשים וסבר שהם חולין והוה ליה מתעסק ופסול".

קשיא לי, הרי כידוע בן י"ב שהוא מופלא סמוך לאיש יכול לידור. ואם כן, אם יאמר על בהמה הרי זו עולה, הנדר חל והבהמה קדושה בקדושת עולה. אם כן בודאי חזינן שיודע מה זה קדשים.
ומלבד, הסברא קשה ביותר, וכי לא חזינן שקטן בהחלט יכול להבין מה פירוש קדשים, מה כל כך מסובך בזה?","148","","4680","True","True","False","","1015","94.188.248.70","0","0","חולין|יב ע"ב",""),new Message("11821","11819","מה שקטן לא יודע","11/07/11 09:51","ט תמוז","תשע"א","09:51","עציוני","קטן יכול להבין מה זה קדשים. מה שהוא לא יודע זה שפעולת השחיטה בקדשים אינה רק על מנת להתיר את הבהמה (כבחולין) אלא היא פעולה שמקדשת (סכין מקדשת ככלי שרת). קטן יכול לשחוט, וקטן יכול להקדיש, אבל לא ניתן להניח שקטן יודע שפעולת השחיטה היא בעלת משמעות של קידוש, ולכן בקטן א"א להגיד סתמא לשמה. (הבעיה היא לא בהבנת מושג הקדשים אלא בידיעת המשמעות של שחיטת קדשים, שאינה כשחיטת חולין)

(על דרך הדרש תוכל לומר: קטן יכול לפעול בעולם הגשמי - שחיטה, הכנת אוכל וכד'. הוא יכול גם לפעול בעולם הקודש - יכול לנדור ולהקדיש. אך הסוד של הענקת משמעות רוחנית לפעולה שהיא בדרך כלל גשמית - זה כבר גדול עליו)","159","","4680","True","True","False","","217","132.70.40.183","0","11819","חולין|יב ע"ב",""),new Message("11825","11821","ביאור יפה - אשריך","11/07/11 10:31","ט תמוז","תשע"א","10:31","מתפעל","המצאת את זה לבד? או שראית היכן שהוא?

רק שקצת קשה ממה שיכול בכל זאת בפיו להפוך חפץ חולין לחפץ קודש, משמע שיכול כן לקדש.

בא נשאל מכיוון אחר, אתה מורה בכיתה ז' ואתה מסביר בכיתה שפעולת השחיטה מקדשת את הקרבן מעבר לשחיטת חולין וכולי. אתה חושב שיהיה מישהו מהילדים שלא יבין בדיוק כמו שגדול מבין?","148","","4680","True","True","False","","198","94.188.248.70","0","11819","חולין|יב ע"ב",""),new Message("11827","11825","תוס' דן בסתמא","11/07/11 10:44","ט תמוז","תשע"א","10:44","עציוני","(לא ראיתי את זה בשום מקום)
תוס' מסביר למה בקטן לא אומרים סתמא לשמה. ידוע שקטן מסוגל להקדיש אם הוא עושה זאת במפורש. מה שתוס' אומר זה שאי אפשר להניח שהוא מבין שלמעשה השחיטה יש משמעות של הקדשה. אם אנחנו נדע במפורש שהוא מבין, אז יש על מה לדבר, והדיון הוא בדיוק על זה - בסתמא, יש להניח שהוא לא מבין, אם מעשיו מוכיחים אז זה בסדר, ואם הוא רק אומר שהוא יודע שזה קדשים - על זה ההתלבטות.
"ויש לומר דסתמא דקטן גרע דאין לו דעת להבין שהם קדשים וסבר שהם חולין ...
ואפילו אומר הקטן יודע אני שהם קדשים ולשמן אני מתכוין מבעיא לן אם כוונתו כוונה
ודילמא לא מהניא אם אין מעשיו מוכיחין:"","159","","4680","True","True","False","","222","132.70.40.183","0","11819","חולין|יב ע"ב",""),new Message("11833","11827","יישר כח, תזכה למצוות","11/07/11 11:41","ט תמוז","תשע"א","11:41","מתפעל","ללמוד ולמד לשמור ולעשות","148","","4680","True","True","False","","159","94.188.248.70","0","11819","חולין|יב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);