var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11885;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11885","0","בהמה בחייה למה עומדת?","12/07/11 09:43","י תמוז","תשע"א","09:43","מתפעל",""א''ל אביי: מי דמי? התם מעיקרא מוכן לאדם והשתא מוכן לכלבים, הכא מעיקרא מוכן לאדם והשתא מוכן לאדם.
מי סברת בהמה בחייה לאכילה עומדת? בהמה בחייה לגדל עומדת.
א''ה בהמה לרבי יהודה בי''ט היכי שחטינן? אמר לו: עומדת לאכילה ועומדת לגדל נשחטה הובררה דלאכילה עומדת לא נשחטה הובררה דלגדל עומדת".

לא הבנתי מדוע הגמרא לא מתחשבת בדעת האדם.
הרי לפני שבת, בין השמשות, גם אם הבהמה עומדת לשחיטה ולא לגדל וולדות, אבל בודאי שבעל הבית יודע שלא ישחטו אותה בשבת אלא ביום ראשון. אז הוא מקצה את הבהמה מדעתו שלא ישתמש בה כל השבת. וממילא גם אם היא עומדת לשחיטה זה צריך להיות מוקצה.

מה שאין כן בערב יו"ט, בהחלט חושב אדם שאולי יצטרך את בשר הבהמה והרי מותר לשחוט ביו"ט וממילא לא מקצה אותה מדעתו אין שום בעיה.","148","","4680","True","True","False","","1002","94.188.248.70","0","0","חולין|יד ע"א",""),new Message("11909","11885","זו בעצם תשובת הגמרא","12/07/11 21:47","י תמוז","תשע"א","21:47","דוד כוכב",""נשחטה - הובררה דלאכילה עומדת, לא נשחטה - הובררה דלגדל עומדת".

כלומר, שלא רק בערב יו"ט סביר שאדם חושב על בהמתו שישחטנה. אלא שגם אם חשב בערב שבת לחלל שבת ולשוחטה, לפחות אין בה איסור מוקצה.","125","","4680","True","True","False","","115","31.44.135.6","0","11885","חולין|יד ע"א",""),new Message("11923","11909","אבל עדיין לא מובן.","13/07/11 17:11","יא תמוז","תשע"א","17:11","אהרן","למה למסקנא שלר"י אין ברירה, חייבים לומר שבהמה בחייה לאכילה עומדת? נאמר שביום טוב (וכל יום) הרי היא עומדת לאכילה, אבל בשבת שיש עליה איסור שחיטה, אינה עומדת לאכילה. ואם שחטו אותה בשבת הרי זה מוקצה. כיון שמכניסת השבת עד צאתה, אינה עומדת לאכילה?","226","","4679","True","True","False","","86","81.218.178.70","0","11885","חולין|יד ע"א",""),new Message("11925","11923","זו שאלת רש"י:","13/07/11 23:21","יא תמוז","תשע"א","23:21","דוד כוכב","ותשובתו:
"והא לית ליה לרבי יהודה ברירה - ואי בהמה בחייה לאו לאכילה לחודה קיימא כי שחיט
לה ביום טוב היכי מישתריא דלמא מאתמול דעתיה לגדל הוה".

כלומר, שיש שתי אפשרויות:
אפשרות ראשונה, שכל בהמה תלויה בכוונה הספציפית לגביה. ואם זה כך טוען רש"י שלא ניתן לשחוט סתם בהמה ביו"ט, היה צריך לפני כן לברר האם בהמה זו הוקצתה לאכילה או שהיא מבהמות המוקצה - שעומדות עדין לגדל.
אפשרות שניה היא שכל הבהמות נחשבות כעומדות לאכילה כיון שבכל רגע יתכן וירצו לשוחטן (וגם בשבת, בין באיסור, ובין לחולה). וכיון שכך גם בשבת אין בהמה שנשחטה אסורה משום מוקצה.","125","","4679","True","True","False","","105","95.86.89.60","0","11885","חולין|יד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);