var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11887;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11887","0","לא הבנתי דברי תוספות","12/07/11 09:50","י תמוז","תשע"א","09:50","מתפעל",""ונסבין חבריא למימר רבי יהודה היא. אבל לרבנן שרי באכילה אפילו בו ביום וא''ת והא אין יכול למולחה בשבת וי''ל כגון שעבר ומלחה אי נמי בלא מליחה נמי שריא באומצא".

א: מה הבעיה במליחה? האם כוונת תוספות מצד מתקן מנא?
ב: מה הפיתרון באומצא? הרי אומצא זה להניח ע"ג גחלים, ואסור מצד מבשל ואולי גם מבעיר ומדוע זה טוב יותר ממליחה?","148","","4682","True","True","False","","1045","94.188.248.70","0","0","חולין|יד ע"א",""),new Message("11892","11887","מליחה","12/07/11 11:56","י תמוז","תשע"א","11:56","עציוני","א. שיטת תוס' שמליחה אסורה מדרבנן (מליחת עור אסורה מדאורייתא משום עיבוד). וכך כתבו תוס' בשבת עה:
"אין עיבוד באוכלין. אין להתיר מכאן מליחת אוכלין דאסור מדרבנן מליחה בפרק שמונה שרצים (לקמן דף קח:) ואפילו בי''ט אסור בפ''ק דביצה (דף יא.): "

ב. אומצא היא אכילה ללא בישול - בשר נא. אסור לבשל בשר ללא מליחה משום שהדם שפורש מן הבשר חוזר ונבלע ואוסר את הבשר. דם האברים שלא פירש מותר, ולכן אין איסור לאכול בשר חי לא מבושל גם ללא מליחה.
ובשבת קכח כתבו תוס':
"דחזי לאומצא. מכאן ראיה דדם האברים שלא פירש מותר דקאמר דחזי לאומצא אע"ג דלא מליח:"","159","","4682","True","True","False","","288","132.70.40.183","0","11887","חולין|יד ע"א",""),new Message("11893","11892","תודה, פלא והפלא","12/07/11 13:29","י תמוז","תשע"א","13:29","מתפעל","למה אסרו זאת?

ביו"ט זה ממש לא מובן. הרי התירו לשחוט ולבשל ביו"ט, כיצד אם כן שייך שיאסרו מליחה?","148","","4682","True","True","False","","156","94.188.248.70","0","11887","חולין|יד ע"א",""),new Message("11894","11893","מי אמר שאסרו ביו"ט?","12/07/11 13:33","י תמוז","תשע"א","13:33","עציוני","פה מדובר על שבת.
ראשית יש לדון בשאלה האם זו מלאכה או לא, והתשובה היא שלדעת תוס' זו מלאכה מדרבנן, משום שמליחת עורות היא מלאכה דאורייתא.
מלאכות שהן לצורך אוכל נפש הותרו ביו"ט (אף שהן מלאכות גמורות), ומן הסתם אף מליחת בשר בכלל.","159","","4682","True","True","False","","215","132.70.40.183","0","11887","חולין|יד ע"א",""),new Message("11900","11894","כך הבאת מתוס'","12/07/11 14:55","י תמוז","תשע"א","14:55","מתפעל",""ואפילו בי''ט אסור בפ''ק דביצה (דף יא.): "

לגבי האומצא, באמת שם בשבת קכ"ח שהבאת וכן שם בדף קמ"ב ע"א, מדברים דוקא על בר אווזא או יונה שניתן לאכול בשרם חי. אבל בשר בהמה זה די מופרך.
אמנם ראינו בסוגיא במנחות לגבי קרבנות של יום כיפור שחל ביום ששי, שכהנים אוכלים את זה חי.","148","","4682","True","True","False","","192","94.188.248.70","0","11887","חולין|יד ע"א",""),new Message("11901","11900","אופס, נכון","12/07/11 15:07","י תמוז","תשע"א","15:07","עציוני","העתקתי ולא שמתי לב מה העתקתי...
בכל אופן, מעיון קצר בסוגיה שם נראה שהאיסור הוא על מליחה לצורך שימור, אבל מליחה לצורך אכילה מותרת ביו"ט.
(אם אני צודק, אז מי שסימן את ההפניה בתוס' לביצה יא. לא דייק, וצריך להיות יא:. הסוגיה בע"א דנה במליחת בשר המונח ע"ג העור, ששם האיסור הוא בגלל עיבוד העור. בע"ב מדובר על מליחת בשר בפני עצמו: אמר רב יהודה אמר שמואל מולח אדם כמה חתיכות בשר בבת אחת אע''פ שאינו צריך אלא לחתיכה אחת רב אדא בר אהבה מערים ומלח גרמא גרמא ומכאן ניתן להוכיח שמליחה מצד עצמה אסורה, אם לא לצורך אכילה)","159","","4682","True","True","False","","245","132.70.40.183","0","11887","חולין|יד ע"א",""),new Message("11903","11901",""ומותר למלוח הבשר ביום טוב"","12/07/11 16:07","י תמוז","תשע"א","16:07","דוד כוכב","מתוך הרמ"א בשולחן ערוך אורח חיים הלכות יום טוב סימן תק, ה.
ומדובר שם לאכילה.
ויש באותו סעיף ובסימן שלפני כן עוד פרטי דיני מליחה.","125","","4682","True","True","False","","96","31.44.135.6","0","11887","חולין|יד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);