var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=11940;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("11940","0","מהו העורף?","14/07/11 23:09","יב תמוז","תשע"א","23:09","שאינו יודע לשאול","מתני' ... השוחט מן העורף שחיטתו פסולה המולק מן העורף מליקתו כשירה ...
גמ' מאי עורף אילימא עורף ממש מאי אריא שוחט אפילו מולק נמי {ויקרא ה-ח} ממול ערפו אמר רחמנא ולא ערפו אלא מאי עורף ממול עורף

רש"י:
אי נימא עורף ממש. מה שיש מן העורף אחורי הפרצוף קרי עורף כדיליף לקמן בסמוך להדי פנים כנגד פנים:

משהו כאן לא מובן לי:
מהסוגיה עולה בבירור ש"עורף" זה החלק שמאחורי הפרצוף,
אבל אנחנו היום קוראים "עורף" לחלק שמאחורי הצואר!
האם אין פה איזה בלבול?","48","","4674","True","True","False","","1186","84.228.75.149","0","0","חולין|יט ע"ב",""),new Message("11941","11940","גם בהלכות תפילין","14/07/11 23:23","יב תמוז","תשע"א","23:23","דוד כוכב","בשולחן ערוך אורח חיים הלכות תפילין סימן כז סעיף י:
"צריך שיהיה הקשר מאחורי הראש למעלה בעורף".
והפירוש הוא כמו בגמרא, ולא כרגיל בעברית היום. ואם הניח מול הצוואר פסול.","125","","4674","True","True","False","","124","95.86.103.84","0","11940","חולין|יט ע"ב",""),new Message("11948","11941","[ללא נושא]","15/07/11 10:05","יג תמוז","תשע"א","10:05","אהרן","גם לפי העברית של היום, ההיפך מ"חזית" הוא "עורף" והיה מתאים יותר לקרוא כך לחלק שמול הפנים ולא לחלק שמול הצואר.","226","","4673","True","True","False","","117","81.218.178.70","0","11940","חולין|יט ע"ב",""),new Message("11951","11941","תוספת הערה על העורף ומול העורף","15/07/11 10:19","יג תמוז","תשע"א","10:19","עלי","א. אכן, העורף הוא מקום הנחת התפילין ומצוי כנגד חלקם התחתון של הפנים בחלקה וגבולה האחורי התחתון של הגולגולת ותחילת הצואר.
ב. כיום נהוג לקרא ל"מול העורף" - עורף, כי בד"כ כאשר ח"ו עורפים למישהו את הראש, למשל במערפת ( גיליוטינה בלע"ז ), בצואר כורתים את הראש ולא בחלקה האחורי תחתון של הגולגולת. כאשר מאידך אדם נתלה על עץ תליה, נשברת בד"כ מפרקתו, כלומר נוצר שבר של חלקה הבולט האחורי של החוליה השניה מתוך החוליות הצואריות, היושב בחוליה העליונה ( שבר של ה-DENS ) וכך נקרע חוט השדרה העליון ונפסקת ונקרעת אספקת הדם מהצואר למוח ולכן המות מיידי.
ג. "מול" בעברית משמעו במרחק מסויים על קו דמיוני היוצא מנקודה מסוימת.
למשל : 1. "מול העורף" הוא נקודה כלשהי ( לא מסוימת ) על פני הקו הדמיוני היורד מהעורף ( מגבול הגולגולת האחורי התחתון עם הצואר ) לאורך הצואר האחורי.
2. "אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות" פני המנורה הם צידה הקדמי, הכוונה לנר המערבי שהוא הנר האמצעי כאשר המנורה עומדת כשקניה מצויים לרוחב המשכן, ופיו מכוון למערב, וכל שבעת הנרות אמורים להיות מכוונים לנקודה כלשהי המצויה ממש לפני פני המנורה על קו מסוים המכוון אל דבר מה שאינו נזכר בכתוב זה, שהוא בעצם קדש הקדשים וארון הברית, כלומר - השכינה. למדים שמדובר בארון מפסוק אחר בפרשיות תצוה ואמור, המורה שעל נר התמיד שהוא הנר המערבי, להיות "לפני ה' ".
( עיין במאמרי על כיוון המנורה שהועלה באתר במנחות צח,ב ובאחת ההערות שם מדובר בזה שרש"י מתעלם מפירושו הוא בסוגייתנו ומסביר אחרת את משמעות הפסוק לגבי המנורה ! ).
3. המקור בתורה הוא הפסוק :"והוא ישב ממלי". מלך מואב יושב בנקודה מסוימת במרחק מסוים בקו ישר נגדי למקומו של מחנה ישראל, היושבים לכן מולו.","209","","4673","True","True","False","","224","212.117.142.227","0","11940","חולין|יט ע"ב",""),new Message("11953","11941","וכך כתב בריטב"א","15/07/11 11:10","יג תמוז","תשע"א","11:10","לינקוש","דלשון תורה לחוד ולשון חכמים לחוד.","58","","4673","True","True","False","","186","84.229.191.237","0","11940","חולין|יט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);