var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12192;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","41"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12192","0","איך הותרו שקצים ורמשים?","20/07/11 17:30","יח תמוז","תשע"א","17:30","roie-99","נגיד שמבחינה הלכתית ה' התיר לעם ישראל לאכול חזיר ושקצים ורמשים אבל מה עם פגיעת הנשמה בזה שאוכלים דברים כאלה??
הרי אנחנו אוכלים רק בהמות טהורות כדי שגם הנשמה שלנו לא תהיה טמאה ,
אני מצטט את הפסוק ואת פירוש רש"י והציטוט אומרת כבר הכל בקשר לשאלה
"ולא תטמאו בהם ונטמתם בם" - וכן (ויקרא י"ח, כד) "אל תטמאו בכל אלה כי בכל אלה נטמאו הגוים"; (ויקרא כ"ב, ח) "נבלה וטרפה לא יאכל לטמאה בה", וכן כל טומאה הסמוכה לבי"ת, ואינה טומאת הגוף המִטהרת בטבילה או בהזיה, אלא טומאת הנשמה והרוח... חוץ מאשר (ויקרא ט"ו, לב) "זאת תורת הזב ואשר תצא ממנו שכבת זרע לטמאה בה"
נו אז איך הותרו כל הדברים האלו לעם ישראל?
תודה למשיבים.","222","","4666","True","True","False","","985","213.151.60.100","0","0","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12199","12192","דומני שמימי לא נתקלתי ברש"י כזה","20/07/11 21:13","יח תמוז","תשע"א","21:13","המכריע","אתה בטוח שזה רש"י? ציין נא בבקשה.","199","","4666","True","True","False","","157","213.151.51.80","0","12192","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12200","12192","אתה חייב להחליף את החומש שלך!","20/07/11 21:39","יח תמוז","תשע"א","21:39","Almuaddib","1.
"אל תשקצו את נפשותיכם בכל השרץ השורץ, ולא תיטמאו בהם וניטמתם בם"
(ויקרא יא מג)

רש"י שם לא מזכיר דברים כמו אלו שציטטת.

2.
ויקרא י"ח כ"ד - הפסוק שציטטת בכל עוסק באיסורי עריות, וכלל אין עליו רש"י.

3.
ויקרא "ב ח' - אין ברש"י דבר ממה שציטטת כאן.


מישהו שינה לך את החומש, אתה חייב להחליף.","107","","4666","True","True","False","","184","87.68.85.81","0","12192","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12203","12192","הטומאה והסתימה (טימטום) נובעים מהעבירה","21/07/11 00:31","יט תמוז","תשע"א","00:31","דוד כוכב","הפירוש שהבאת הוא מתוך פירוש 'הרכסים לבקעה' של ר' יהודה ליב שפירא.
ונראה שהעתקת אותו מהאתר הזה.

ולעצם השאלה,
הטומאה והטמטום נגרמים מהמאכלות רק כאשר הם נאכלו בעבירה.

ראה את לשון הגמרא במסכת יומא דף לט ע"א:
תנא דבי רבי ישמעאל: עבירה מטמטמת לבו של אדם, שנאמר (ויקרא יא) ולא תטמאו בהם ונטמתם בם אל תקרי ונטמאתם אלא ונטמטם.
רש"י: "מטמטמת - אוטמת וסותמת מכל חכמה".

לא מוזכר שהאוכל הטרף הוא המטמטם, אלא העבירה.
אמנם המסילת ישרים פירש זאת במיוחד על מאכלות אסורות, בהם עוסק הפסוק, אולם גם בהם הגורם המקלקל הוא עצם העבירה. לכן דבר איסור שנתבטל ברוב למשל, כיון שהותר, כבר הוסרה ממנו הטומאה.","125","","4665","True","True","False","","154","212.76.98.42","0","12192","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12215","12203","ביטול ברוב","21/07/11 09:12","יט תמוז","תשע"א","09:12","עציוני","ענין הסרת הטומאה בעקבות ביטול ברוב, וכתוצאה מכך השאלה האם יש ענין שלא לאכול דבר איסור שנתבטל, נתון במחלוקת ישנה. (מובן ששורש המחלוקת הוא לא רק לגבי ביטול אלא לגבי תפיסות כלליות של ההלכה ואיסוריה, ואכמ"ל). וכך כותב הפתחי תשובה סוף סימן קטז:

בגליון יו"ד של אא"ז הרב ז"ל מ"כ וכן אם נפל איסור בכלי שני או בכ"ר ויש ס' ומכל כה"ג ולהרחיק עצמו מכל דבר כיעור מצוה היא עכ"ל או"ה סוף כלל נ"ז. וצ"ל דאף שכתב הרמ"א ולא נמצא הדין בפי' כו' לא יאכל ממנה. א"כ משמע דהא בכ"ש או ביש ס' דנמצא בפירוש אין להחמיר. היינו שאין החיוב על בעל נפש להחמיר. אבל מ"מ אם רוצה להחמיר גם בזה מצוה היא ועיין בש"ך לעיל סימן י"ז סק"ח ועמ"ש בסימן י"ח סק"ט. שוב ראיתי בסולת למנחה כלל ע"ו דין ח' שכתב בשם תורת האשם דמי שרוצה להחמיר לנהוג איסור בדבר שלא מצינו שהחמירו אמוראי כגון מה שנתבטל בששים או בכלי שני הוי כמו אפיקורסות ויצא שכרו בהפסדו ודלא כמ"ש או"ה סוף כלל נ"ז עכ"ד ע"ש:

וידוע על גדולי חסידות (בני יששכר ועוד) שהידרו לאכול מדבר שנתבטל שכן זהו היפוך הרע לטוב שיש לו מעלה על פני הטוב מעיקרו.","159","","4665","True","True","False","","349","132.70.40.183","0","12192","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12221","12203","^^^","21/07/11 10:55","יט תמוז","תשע"א","10:55","Almuaddib","","107","","4665","False","True","False","","137","81.218.141.168","0","12192","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12224","12203","אכן כבודו צודק","21/07/11 11:30","יט תמוז","תשע"א","11:30","roie-99","ניסיתי לצטט רשי מהאתר הזה וזה לא הרשי.
אבל בכל מקרה גם אם זה לא רשי השאלה במקומה עומדת והתשובות שלכם נפלאות.","222","","4665","True","True","False","","109","213.151.60.100","0","12192","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12274","12203","למה שלא נלמד לכל העבירות","22/07/11 07:04","כ תמוז","תשע"א","07:04","קותי","הדרשה של תנא דבי רבי ישמעאל אינה לעבירות אכילה של שקצים ורמשים
ומה עם אכילת תרומה וטבל וחלב ונותר האם גם מטמטמים?

אולי צריך לומר שהטימטום במאכלות אסורים נובע והקשר ליציאת מצרים ולסיר הבשר
מי שחוזר לאותו מצב של אכילה כמו עבד הרי זאת עבירה שמטמטמת את הלב הוא איבד את התחושה של בן חורין","217","","4664","True","True","False","","165","82.166.141.163","0","12192","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12289","12203","מה לגבי אכילת איסור בשוגג?","24/07/11 10:02","כב תמוז","תשע"א","10:02","מתפעל","מטמטם או לא?

ואם אכן מטמטם כי גם בשוגג זה נחשב לעבירה שהרי חייב בקרבן באיסורי כרת.
מה לגבי תינוק שנשבה שאכל איסורים?","148","","4662","True","True","False","","154","94.188.248.70","0","12192","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12229","12215","לכו"ע טימטום ליכא","21/07/11 14:04","יט תמוז","תשע"א","14:04","דוד כוכב","מהדברים שהבאת עולה שיש מחלוקת אם יש איסור להחמיר נגד היתר התורה, או שמותר הדבר בדומה לבהמה שהורה בה חכם (מסכת חולין דפים לז ע"ב; ומד ע"ב) שלמרות פסק החכם שהיא מותרת, עצם הספק שהיה בה יש בו נדנוד קירבה לעניני כיעור, ומי שנוהג לפנים משורת הדין רשאי להחמיר בכך.

אבל לכו"ע אין כאן לא טומאה ולא טמטום.","125","","4665","True","True","False","","98","31.44.130.47","0","12192","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12223","12221","המממ","21/07/11 11:14","יט תמוז","תשע"א","11:14","עציוני","לא זכיתי לעמוד על עומק דבריך.","159","","4665","True","True","False","","238","132.70.40.183","0","12192","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12225","12223","(נסיון גראפי להביע תמיכה בדברים שמעלי)","21/07/11 11:57","יט תמוז","תשע"א","11:57","Almuaddib","דברי הרב כוכב.","107","","4665","True","True","False","","147","81.218.141.168","0","12192","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12296","12289","עיין בש"ך","24/07/11 11:10","כב תמוז","תשע"א","11:10","המכריע","שמחלק לגבי האכלת מאכלות אסורות לילדים, בין נקיבה לזכר שצריך ללמוד תורה שלא יטמטם ליבו. וזה נוגע לחלק גדול ממה שדנו כאן.","199","","4662","True","True","False","","162","95.86.79.85","0","12192","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12299","12296","האט איהר א מראה מקום?","24/07/11 12:29","כב תמוז","תשע"א","12:29","מתפעל","","148","","4662","False","True","False","","177","94.188.248.70","0","12192","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12305","12299","רמ"א מפורש","24/07/11 13:51","כב תמוז","תשע"א","13:51","המכריע","יסוד הדברים הוא ברשב"א מובא בר"ן בע"ז ונפסק ברמ"א יו"ד סי' פ"א סעיף ז. לגבי חלב גויה. ולא נזכר שם דוקא בן. וכן לא תאכל מינקת דברים אסורים, וכן תינוק עצמו. ולא ראיתי כעת מה שזכור לי שיש בפוסקים שבבן יש להחמיר טפי על פי המדרש שנמנעו להניק את משה על ידי מצרית לפי שעתיד לדבר עם השכינה. וצ"ע לעת הפנאי. ועי"ש בביאור הגר"א כנה מקורות מעניינים בנושא.","199","","4662","True","True","False","","163","95.86.79.85","0","12192","חולין|יז ע"ב",""),new Message("12317","12305","אתה תמיד שולח אותי לעיין","24/07/11 15:10","כב תמוז","תשע"א","15:10","מתפעל","אשריך

מאיפה נראה לך אני אקח כוחות בגילי המתקדם ללכת ולעיין?","148","","4662","True","True","False","","172","94.188.248.70","0","12192","חולין|יז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);