var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12403;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12403","0","ל. בסוגיא דשחיטה מפורעת","26/07/11 23:45","כד תמוז","תשע"א","23:45","המכריע","א. לכ' כל הסוגיא מה עושה כאן. ואפילו תוס' בעמ' ב' דנו לגבי המימרא הבאה של רב ששייכת לחלדה דהובאה אגב מימרא זו. אבל מימרא זו גופא אין לה כל שייכות לעיל. אמנם בעוז והדר הביאו דבראשונים מצינו לפני מימרא זו את תחילת המשנה בעמ' ב' דמינה מקשינן בסמוך. ולפ"ז א"ש. רק מרש"י קצת משמע דגרס את המשנה אחרי הסוגיא ולכן לא פירש בה מידי.

ב. – שייך לפינת התחביב – חץ שחוט, בעמ' ב' שוב לענין הולכה ולא דרסה. כמדומה דזה מהפטרת אסוף אסיפם דת"ב (הקינות מוחבאות אצלי בתקוה שלא יהא בהן שימוש, והגישה אליהן לא נוחה).

ג. חץ הוא לשון זכר או נקיבה. אמנם יש בגמ' סוכה ועוד חיצין זכרים או נקיבות, אבל שם הכוונה לחלקי החץ המקבל והנכנס בו. אבל אני דן על המילה חץ עצמה. כאן אומר רש"י חותך. ובעמ' ב' כותב רש"י הולכת. לכ' תפוס לשון ראשון ועמ' ב' טעות או אגב שיטפא. או דגם רש"י נוהג ככללא דזכרהו ונקבהו שהובא כאן כ"פ.

ד. שמא יטרפו. מבואר בסמוך דהיינו יסמכו. איך זה "נכנס" למילה יטרפו?","199","","4665","True","True","False","","1072","95.86.84.51","0","0","חולין|ל ע"א",""),new Message("12405","12403","ד. שמא יטרפו.","27/07/11 02:08","כה תמוז","תשע"א","02:08","דוד כוכב","בית הבחירה למאירי:
"ואין חוששין שמא יטרפו זה על זה ר"ל שמא יסמכו שניהם זה לזה ולא יבאו לשחוט רוב".
כלומר שמא יטריפו את הבהמה בסומכם זה על זה.","125","","4664","True","True","False","","118","95.86.89.221","0","12403","חולין|ל ע"א",""),new Message("12406","12405","מה יש במאירי?","27/07/11 03:47","כה תמוז","תשע"א","03:47","המכריע","דבריו הם ממש כדברי הגמרא.
הכלומר הוא שלך, והוא בהחלט מתקבל על הדעת. אפשר לאומרו ישירות על הגמרא.","199","","4664","True","True","False","","130","95.86.84.51","0","12403","חולין|ל ע"א",""),new Message("12410","12406","יש בו מעט חידוש","27/07/11 07:58","כה תמוז","תשע"א","07:58","דוד כוכב","מפורש בו שהמילים "זה על זה" לא איירי על "יטרפו" שלפני כן, אלא על "סמכי".","125","","4664","True","True","False","","131","95.86.89.221","0","12403","חולין|ל ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);