var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12457;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12457","0","שחיטת שנים בקדשים","28/07/11 10:46","כו תמוז","תשע"א","10:46","מתפעל",""אמר רב יוסף: תרי גברי בחד זיבחא קאמרת? בר מיניה דההוא דתנינא {דברים יב-טו} תזבח, שלא יהו שנים שוחטין זבח אחד {ויקרא יט-ה} תזבחהו שלא יהא אחד שוחט שני זבחים ואמר רב כהנא תזבחהו".

כמה הערות:

א: הדין הזה נאמר בשלמים וניתן לומר מה מצינו לכל הקרבנות. אבל מי אומר שדין זה נכון גם לפרה אדומה?
ב: אולי כוונת התורה רק לומר שלא יאחזו שניים את הסכין וישחטו יחדיו. אבל אם כל אחד שוחט סימן אחד מי אומר שזו גם בעיה?
ג: עצם הדין ששנים לא יכולים לשחוט, האם זו לא כבר ראיה שישנה לשחיטה מתחילה ועד סוף? כי אם השחיטה רק לבסוף, מדוע זה נקרא שהראשון גם שחט? הרי רק האחרון שחט. ואם כן לא היתה הגמרא צריכה לדון לגבי הטומאה של השוחט אלא עצם השחיטה של שנים בכל קרבן.
ד: כאשר אנו לומדים תזבחהו שרק אחד ישחט ולא שנים, אם שנים ישחטו בכל זאת, האם עברו על איסור עשה של תזבחהו?


תודה ויום טוב","148","","4663","True","True","False","","972","94.188.248.70","0","0","חולין|כט ע"ב",""),new Message("12474","12457","[ללא נושא]","28/07/11 17:15","כו תמוז","תשע"א","17:15","המכריע","א. דומני שמישהו כבר שאל את השאלה בדיבור המתחיל עוד בסוגית ישנה לשחיטה מתחילה וע"ס, זה כבר בעמ' 2 של הפורום. וצ"ל שר' יוסף מסתמך על זה שלכמה עניינים רחמנא קרייה חטאת, כמו שלמדנו סוגיא שלימה בזבחים על כך. ולפחות יש בזה דחיית הקושיה של אביי, די"ל דלענין זה נמי הוי כקדשים ואסורה בשני שוחטים. ובאמת בכגון זה יש לפוסקים לדון האם זו רק דחייה או שבאמת לדינא גם פרה אסורה בשנים.

ב. מותר לגמרא שיהיה לה משמע שגם כה"ג הוי גדר שחיטה בשנים. דהשחיטה צריכה להיעשות על ידי אחד. זו לא קושיא. זו רק נקודה להדגשה, שלגמ' היה כך משמע.

ג. אפילו אם החלק הראשון אינו מוגדר כשחיטה, אבל מכיון שהוא מאפשר שההמשך ייקרא שחיטה, סו"ס הוי שחיטה על ידי שנים, ומעשה כזה אסרתו תורה לכתחילה בקדשים.

ד. מסתבר שאין זה עשה בפני עצמו אלא פרט בדיני כשרות הקרבן, כשטת הרמב"ם שפרשת עולה ודומיה היא מצוה אחת למרות שכלולים בה פרטים רבים. ומכיון שלא נשנה פרט זה אף אין הוא לעיכובא. ומ"מ המבטלו ביטל דין דאורייתא.","199","","4663","True","True","False","","145","212.76.100.97","0","12457","חולין|כט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);