var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12632;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12632","0","זמן הפירכוס.","04/08/11 01:45","ד אב","תשע"א","01:45","המכריע","ר' חסדא הביא ראיה ממשנתינו. אבל בעצם אין מזה ראיה אמיתית, זו רק ראיה נגד המשמעות של רבותיו שסוף ממש, ורבא דחה דיתכן אף סוף. וא"כ למעשה מזה אין ראיה כלל דיכול להיות גם סוף ועכ"פ ודאי יכול להיות אמצע וכ"ש תחילה. אמנם לכ' רנב"י הביא ראיה דאפילו תחילה, וראייתו נשארה, ולעומת זה רבא הביא ראיה דסוף ממש ולא נדחתה. וכבר עמדו תוס' דרבא מצי ליישב ראיית רנב"י. משמע דרנב"י לא מצי ליישב ראיית רבא. ולפ"ז לכ' הלכה כרבא.

ואגב. בולט בסוגיא היעדרו של פסק ההלכה של רש"י בזה.

עוד נקודה יש להעיר דההוכחה דזינוק גרע מיד או רגל, היא נפ"מ לדינא, דאחר דקי"ל מסתמא כחכמים, זינוק לא מהני.","199","","4652","True","True","False","","948","95.86.67.30","0","0","חולין|לח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);