var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12645;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12645","0","בסוגיא דמחשבין מעבודה לעבודה","04/08/11 23:24","ד אב","תשע"א","23:24","המכריע","א. ריו"ח ור"ל נחלקו בין השאר על מחשבין מעבודה לעבודה בשלא לשמה. וקשה על ר"ל ממתניתין. ובתי' קמא אמרי' דר"ל הודה לריו"ח מכח האי מתניתין. ולפ"ז הלכה כריו"ח שהרי ר"ל הודה לו. אמנם לפי מאי דחזר ופירק ר' ששת מתני' לא איירי כלל בענין מעבודה לעבודה, ור"ל יכול להישאר בדעתו. ואין הכרח דהלכה כריו"ח (לולא כללא דרבא דהלכה כוותיה בר מתלת). אבל ראיה מהא דתניא כוותיה דר' יוחנן בעמ' ב' ואע"פ דהוא לענין מעבודה לעבודה במחשבת ע"ז, הא מוכח לעיל דאי ילפי' חוץ מפנים ק"ו פנים מפנים. ואולי לכן רש"י לא הוצרך לפסוק אף לגבי שלא לשמה. או דסמך על רבא הנ"ל. או דבקדשים לא קמיירי רש"י רק בדיני חולין הנוהגין בזמן הזה.

ב. בעמ' ב' בשתי עבודות. מרש"י יוצא דמחשבה בזריקה פוסלת את כל הבהמה, ותוס' בשם ריב"א חולק. והנה לרש"י יוצא דין מוזר (חידה עבור מתפעל). אדם שחט בהמה כדין והיא כשירה ומהודרת. ואחר כך קרה משהו שלא נעשה בה עצמה שהופך אותה לאיסור הנאה (בלא נדר והקדש). ומשכח"ל אפילו שכבר אכלה, והבשר שבמעיו נעשה תקרובת ע"ז.

ג. בסוף הסוגיא, גבי יהב זוזא לטבח ישראל אם אינו אלים, הבהמה מותרת אף לר"א. ורש"י קשיא ליה הא מעות קונות לעכו"ם. והתוס' באמת כתבו דכהאי גוונא חסר בסמיכות דעת והמעות לא יקנו לו. אבל רש"י הבין שהמעות קונות, ואעפ"כ ע"י שישראל יכול לדחותו, אינו נאסר אף לר"א ולא מהני מחשבת הבעלים, משום דלא הוי שלוחו. וזה לכ' צ"ב דהא טעמא דר"א אינו כלל משום שליחות הבעלים, אלא דילפי' מקדשים דמחשבת בעלים מהני מקרא דהמקריב (ושם יש צד לגמרא דכהני לאו שלוחי דידן). ויל"ע. אמנם רש"י מוסיף בה עוד דברים לאו לעוותי שיתפתיך. אולי כוונתו דמכח טענה זו אכן הוא מסלק את קניינו דהעכו"ם. וצ"ב.","199","","4655","True","True","False","","870","212.76.99.44","0","0","חולין|לט ע"א",""),new Message("12646","12645","לכאורה רש"י מדבר על שני עניינים","04/08/11 23:52","ד אב","תשע"א","23:52","הקטן","ומעלה שתי בעיות אפשריות:
א. שהגוי נהפך לבעלים מדין מעות קונות.
ב. גם אם היהודי מסלקו אולי יש לחוש שהוא שלוחו.

ורש"י עונה על שתי הבעיות הללו.

ולאו דווקא כמו שהבין כב' שאחד תלוי בשני","228","","4655","True","True","False","","77","95.86.87.76","0","12645","חולין|לט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);