var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=12907;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","45"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("12907","0","בסוגיא דכרס החיצון","17/08/11 00:05","יז אב","תשע"א","00:05","המכריע","א. לא גדולה ממש. רצה לומר דהיה מקום להבין שראשית נכריע אם הבהמה גדולה או קטנה, (ואז כמובן נחקור מה הגדר בזה), ואז בגדולה נמדדת תמיד בטפח וקטנה תמיד ברוב, וע"ז פי' ר"א דהכוונה שבכל בהמה טפח מטריף ללא רוב ורוב ללא טפח ורק בהווה דיבר, שטפח שאינו רוב משכח"ל בגדולה ורוב שאינו טפח משכח"ל בקטנה.

ועי' לעיל רש"י ד"ה בשר החופה מה שהוכיח מכאן דע"כ אין הכוונה לכל הקרום. וקצ"ב דראינו לעיל דעות שהחיצון הוא כמעט כל החלל, ולפ"ז אפילו בקטנה רוב יהא יותר מטפח ומדוע לא הסתייעו מכאן לברר שע"כ החיצון אינו גדול כ"כ.

ב. שאם תימתח תעמוד על הטפח. מש"כ תוס' החוט המקיף, הכוונה בלי לפותחו אלא להשאירו כפול. ולפי זה בעצם נמצא שהקוטר של הסלע הוא בערך שני שליש טפח, וכמדומה דזה יותר דומה ללחמניה מאשר למטבע. אמנם רש"י כבר כ' שזה מטבע רחב. ועדיין זה נראה מוזר אפילו לפי מקטיני הטפח. ועוד יל"ע דשיעור יותר מסלע דהיינו משהו טפי, הוא בסך הכל ג' גרעיני תמר, מצופפים בכעין עגולה, זה נראה הרבה פחות משני שלישי טפח.

ג. ובאותו ענין. קצ"ב מדוע הוצרך ר' חייא ב"א לפרט שקיבל זאת אמברא דנהרדעא. כידוע שמצינו כן בכ"מ באיטליז ועוד, ויש שטרחו ליתן לזה טעמים.

ד. וכמה יתר מסלע. לכ' מה השאלה, סלע בדיוק עדיין כשר, משהו טפי פסול. משמע שהשאלה מפני שהסלע הזה הגדול כבר לא היה שכיח בימי הני אמוראי או במקומם.","199","","4639","True","True","False","","839","213.151.58.49","0","0","חולין|נ ע"ב",""),new Message("12916","12907","ב. גודל הסלע","17/08/11 01:14","יז אב","תשע"א","01:14","דוד כוכב","ראה בשטיינזלץ בגליון משמאל בענין גודל הסלע וגרעיני תמרה.
כל הסלעים אין בחצי היקפם טפח. לכן חייבים לקחת בחשבון שהבשר אלסטי ונמתח כגומי עד לכדי טפח.","125","jpg","4639","True","True","False","","133","31.44.141.114","0","12907","חולין|נ ע"ב","0-jpg")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);