var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13018;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13018","0","נהרא נהרא ופשטיה","22/08/11 09:05","כב אב","תשע"א","09:05","דוד כוכב","האם המחלוקת בדברי רב תלויה במנהג?

על כך כאן.","125","","4637","True","True","False","","901","31.44.128.212","0","0","חולין|נז ע"א",""),new Message("13031","13018","הערה","23/08/11 01:20","כג אב","תשע"א","01:20","המכריע","בתחילת הסוגיא כתוב אמר רב יהודה אמר רב. רבה בריה דר"ה אומר זאת לא כאמירה פורמלית אלא כסיפור דברים לאביו ואין להביא אסמכתא מלשונו משמיה דרב לדעתי.","199","","4636","True","True","False","","146","213.151.55.208","0","13018","חולין|נז ע"א",""),new Message("13035","13031","גירסה נוספת","23/08/11 04:43","כג אב","תשע"א","04:43","דוד כוכב","זו אכן סתירה מסויימת, הרי משמעות 'משמיה' שלא שמע מפיו. וגם בלשון סיפור דברים אומרים 'אמר' פעמיים, כגון במסכת פסחים דף קג ע"ב: "אמר ליה: למה לך כולי האי? והאמר רב יהודה אמר רב".
וי"ל שרבה דייק טפי לומר דהא דרב "לאו בפירוש איתמר אלא מכללא איתמר" כמצוי רבות בש"ס למרות שבתחילה אמרו בלשון "אמר". כגון לקמן במסכת חולין דף צד ע"א: "דאמר שמואל: אסור לגנוב דעת הבריות, ואפילו דעתו של עובד כוכבים; והא דשמואל, לאו בפירוש איתמר אלא מכללא איתמר, דשמואל הוה קא עבר במברא...".

סתירת מה נוספת, רבה בר רב הונא אומר זאת בשם רבנן דאתו מפומבדיתא, משמע שהדברים לא נשמעו מרב יהודה עצמו, שהרי אין דרך לצטט את המסרנים האחרונים כאשר כו"ע שמעו את בעל המימרא עצמו, שאם לא כן כל מימרא תיאמר בשם תלמידי התלמידים.
וניחא יותר לנוסח כת"י רומי 120-121:
"א"ל רבה בר רב הונא לרב הונא הא רבנ' דאתו מפומבדיתא אמרי שמוטת וכו".
כלומר שזהו רב יהודה עצמו.
אבל נוסח רומי 122 ו123 (ומינכן כמדומה) כדידן.","125","","4636","True","True","False","","100","31.44.128.212","0","13018","חולין|נז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);