var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13057;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","45"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13057","0","בסוגיא דביעי דטריפה","23/08/11 23:41","כג אב","תשע"א","23:41","המכריע","א. הקשר בין הסוגיות. איידי שמוטת ירך (דקאי על נשתברו רגליה דמתניתין) הובאה העובדה שתירץ שחיתה רק תוך יב, וממילא הבאנו הדעות בזה די"א דאינה יולדת וכו'. וסוגיא זו דאמימר תרי לישני דילה תליין בזה אי טריפה יולדת כמבואר בסמוך. ואיידי יב חדש גבי טריפה הובא יב חדש למי שאין עצם והמסתעף מזה (בקא ודידבא). ואח"כ חוזר לענין הראשון דשמוטת ירך להביא בהמה בעלת ג' ובעלת ה'.

ב. איתיביה ר' אשי ושוין בביצת טריפה. לרש"י ר"א ור"י דבסמוך ולתוס' ב"ש וב"ה דביצת נבילה. לפי תוס' א"ש טפי הא דבסמוך אחר כל הפלוגתא דר"א ור"י חוזר לומר ומודין בביצת טריפה, דלרש"י היינו דכבר אמרן, אבל לתוס' לעיל נאמר על ב"ש וב"ה ולהלן על ר"א ור"י. וגם א"ש טפי שינוי הלשון ושוין ומודים.

ג. בסוף לישנא דרבינא ומודים ודאי בביצת טריפה. היה ניחא טפי לגרוס ומודים בביצת טריפה ודאי, כלומר אמימר מיירי בספק טריפה דיש עצה להמתין אבל בודאי הוי טריפה מיד. וכוונת הסוגיא לומר דאף ר' יהושע דמתיר עובר טריפה (בנתעברה ולבסוף נטרפה דלאו ירך אמו מ"מ מודה כה"ג בביצה, דעובר אינו מחובר לאמו (הטבור והשליא אינו חיבור ממש לענין זה) אבל הביצה מעורה בגידין והוי טפי כגופה. ופשוט.

ד. (נח:) תמרי דכדא לאחר יב חדש. והיינו יב חדש מתלישתן. ויש להעיר דהיינו דוקא כשהן חיות, אבל אם הן מתות אסורות, דהרי אז ייתכן שבאמת היו כבר במחובר ונאסרו ואסורות גם במיתתן. ונמצא לפי זה היכי תימצי מפתיעה, שיבוא לשאול על תולעים ויאמר לו המורה אם הן חיות אתה יכול לאוכלן ואם הן מתות אסורות לך.","199","","4633","True","True","False","","966","95.86.111.92","0","0","חולין|נח ע"א",""),new Message("13058","13057","מתפעל, שים לב לסעיף ד","23/08/11 23:43","כג אב","תשע"א","23:43","המכריע","","199","","4633","False","True","False","","100","95.86.111.92","0","13057","חולין|נח ע"א",""),new Message("13125","13058","תודה","24/08/11 23:06","כד אב","תשע"א","23:06","מתפעל","עוד לא הגעתי לסוגיא אבל הבנתי שיש כאן חידה נחמדה.
יישר כח.

ולמה אינך פותר את החידה שנמצאת כאן בעמוד זה?","148","","4632","True","True","False","","165","95.86.71.51","0","13057","חולין|נח ע"א",""),new Message("13132","13125","מדוע איני פותר","25/08/11 01:22","כה אב","תשע"א","01:22","המכריע","עד הרגע לא עלה בדעתי שהוספת חידה. ראיתי מיד כשהעלו שזה אשכול ישן שדיברת בו בשעתו. ומכיון שזה אשכול מוסתר לא רואים את השינוי בצבע עד שפותחים.
כעת ראיתי ואני חושש שאתה לומד פשט לא נכון בההיא דחבל היוצא. אם לא לזה כוונתך אנסה לחפש.","199","","4631","True","True","False","","143","31.44.141.128","0","13057","חולין|נח ע"א",""),new Message("13141","13132","אכן הכוונה לחבל היוצא","25/08/11 08:17","כה אב","תשע"א","08:17","מתפעל","גם אני חשבתי שהפשט לא נכון לומר שחלק מהחבל טמא וחלק טהור.
אבל ראיתי בש"ס לובלין שהביא משנות אליהו שכך פירש שם במשנה.","148","","4631","True","True","False","","146","94.188.248.67","0","13057","חולין|נח ע"א",""),new Message("13147","13141","מוזר מאד","25/08/11 11:25","כה אב","תשע"א","11:25","המכריע","אם החבל פחות מחמשה טפחים, הוא אינו ראוי לכלום ולכן אינו מטמא לא מצד עצמו ולא כחלק מהמיטה.
אם הוא מחמשה ועד עשרה, אינו עומד ליגזז, אבל ראוי לשימוש אגב המיטה לקשור בו וכו', ולכן הוא מק"ט.
וכאן הבן שואל, וכי משתמשים בו רק מהטפח החמישי ואילך?
ואפילו אם כן, כלי שעיקר שימושו בחציו האחד היעלה על הדעת שחציו השני טהור. ולא רק בגלל שמעיקר הדין אין דבר כזה כלי חצי טמא (חוץ מאופן אחד דרבנן ששיירו להיכירא), אלא גם מצד עצם ההגדרה שכלי העומד לשימוש מק"ט גם החצי השני הוא חלק מכלי העומד לשימוש, ואין סיבה שלא יק"ט גם אילו היה יכול להיות כלי חצי טמא.

אם החבל מעל עשרה הוא עומד ליגזז כי ראוי לשמוש בפני עצמו ולכן אינו מק"ט כי נידון כחבל בפ"ע שאינו מק"ט דאינו טווי וארוג.

ועל כן ייפלא מאד בעיניי מש"כ בשם לובלין בשם אדונינו הגר"א, לצערי אין תח"י שנו"א כעת לבדוק בפנים. לבי אומר לי שיש כאן בדרך אי הבנה של מישהו.","199","","4631","True","True","False","","126","31.44.141.128","0","13057","חולין|נח ע"א",""),new Message("13163","13147","טעיתי זה לא שנות אליהו","25/08/11 14:25","כה אב","תשע"א","14:25","מתפעל","אלא אליהו רבא על המשנה שם. מי זה האליהו רבא? יש ספר פסקים אליהו רבא אבל כאן מראה שמדובר בפירוש על המשנה.

מדבר על הדין שמחמש עד עשר זה טמא כי יש לזה שימוש אבל מעשר ומעלה טהור כי זה ארוך מידי ולא משתמשים בזה.
וכתב שם כך: "רק החלק שיותר מעשרה טהור אבל שעד עשרה טמא" (אליהו רבא שם).","148","","4631","True","True","False","","165","94.188.248.67","0","13057","חולין|נח ע"א",""),new Message("13176","13163","[ללא נושא]","25/08/11 18:19","כה אב","תשע"א","18:19","המכריע","הא"ר הוא להגר"א. ואינו תח"י לבדוק. המעתיקים אינן תמיד נאמנים. והסברא נשארה תמוהה, אם החבל למעלה מעשר הוא עומד להיקצץ כולו ודנים אותו כחבל קצוץ שאינו מק"ט גם בעשרה הראשונים","199","","4631","True","True","False","","154","31.44.134.158","0","13057","חולין|נח ע"א",""),new Message("13181","13176","לכאורה כך גם משמע מהברטנורא שם","25/08/11 20:10","כה אב","תשע"א","20:10","מתפעל",""מעשרה ולחוץ טהור: דמה שיש בחבל יותר מעשרה, אינו משמש לצורך המיטה כלום".","148","","4631","True","True","False","","154","212.76.106.238","0","13057","חולין|נח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);