var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13257;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13257","0","ניטלה הנוצה","28/08/11 07:49","כח אב","תשע"א","07:49","מתפעל","לפי רבי יהודה זה דומה לגלודה והיא פסולה.

האם הכוונה שרוב או כל הנוצות של התרנגולת נמרטו ממנה?
כי בגלודה היו כמה תנאים של מקומות מסויימים רגישים שאם שם ניטל העור היא טריפה. כאן לא כתוב משהו כזה. גם מעניין לשונו של רבי יהודה במשנה פסולה במקום טריפה. פסולה מתאים לקדשים.

עוד הערה על שיטת רבי ישמעאל בפיגול מביא רש"י:
"ורבי ישמעאל נמי חשיב לנוצה כעור דאמר נוצה מצטרפת לכזית לפגל בחטאת העוף אם מלקה ע''מ לאכול כזית בין נוצה ועור ובשר חוץ לזמנו".

איך אפשר להסביר שנוצה ניתנת לאכילה? מי אוכל נוצות?
אולי הנוצה זה לא מה שאנחנו קוראים נוצה?","148","","4629","True","True","False","","890","94.188.248.67","0","0","חולין|נח ע"ב",""),new Message("13328","13257","הנוצה","29/08/11 13:13","כט אב","תשע"א","13:13","המכריע","א. הנוצה היא הפלומה הרכה ללא קנה המכסה את כל העוף.
ב. הכוונה ניטלה כל הנוצה, בה' הידיעה, ונוצה זה כמו דגה וכדומה, הכוונה לכל שכבת הנוצה, ואז לדעתו זה כמו גלודה שאינה שומרת על חום הגוף ומסוכנת בכך.
ג. מצינו הרבה במשניות ובגמרא לשון פסולה במקום טריפה. והכוונה פסולה לאכילה.
בבישול טוב כנראה ניתן לדעת ר' ישמעאל לאכול גם את הפלומה לפחות בשעת הדחק. וכ"כ רש"י להדיא דקסבר ראוי לאכילה. ורבנן פליגי. וייתכן שבאמת מהאי טעמא נטו התוס' מפירושו (מלבד שזו משנה מפורשת בנושא אחר).","199","","4628","True","True","False","","142","95.86.85.225","0","13257","חולין|נח ע"ב",""),new Message("13350","13328","יישר כחך","29/08/11 16:39","כט אב","תשע"א","16:39","מתפעל","אז באמת מדובר שהפלומה נשרה מכל העוף כולו?
מישהו מהמפרשים כתב כך בפירוש?","148","","4628","True","True","False","","190","94.188.248.70","0","13257","חולין|נח ע"ב",""),new Message("13366","13350","מקור","30/08/11 00:27","ל אב","תשע"א","00:27","המכריע","בזכרוני שאע"פ שקי"ל כת"ק, מ"מ הרמ"א בסי' נט חושש לבעל המאור שפוסק כר' יהודה וכותב שטוב להחמיר, וכשמביאו כותב שם אם נפלו כולן (הנוצות, כנראה אפי' רובן לא נהגו להחמיר).","199","","4627","True","True","False","","146","95.86.85.225","0","13257","חולין|נח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);