var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13408;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13408","0","סימני עופות וחגבים","31/08/11 00:47","א אלול","תשע"א","00:47","המכריע","א. ראבר"צ נותן סימן חולק את אצבעותיו, רשב"א נתן סימן קולט ואוכל מהאויר, אחרים נתנו סימן שוכן עם טהורים. לא הוברר היחס בין סימנים אלו לבין סימני המשנה, האם זה בנוסף וצריך את כולן לטהר או את כולן לטמא, או סימן זה לבדו מספיק לטהר או לטמא. ויל"ע.

ב. א"ר פפא הלכך בעינן רוב ארכו ורוב היקיפו. כבר העירו דדרכו של ר' פפא בכך להחמיר ולהצריך ככל הלשונות שלא הוכרע ביניהם.

ג. עתיד לגדל לאחר זמן. לכ' היה נראה דזה המשך לכנפים, אמנם רש"י ותוס' פירשוהו על קרצולים. והדין עמם דבסמוך מייתי עלה דרשא מקרא דקרצולים.

ויש לעיין במה פליגי ת"ק וראבר"י, האם רק משמעות דורשין איכא בינייהו. וייתכן דלת"ק סברא הוא דהקרצולים אינן תנאי בפרט, אלא הם סימן להגדרת המין, ופשיטא דמין כזה דיש לו בבגרותו הרי הוא מין טהור אף בקטנותו, וראבר"י בעי לה קרא. וייתכן עוד דזה היה פשוט דלא ייתכן דאותו מין ישתנה דינו במשך חייו אלא ס"ד דמין זה שאין לו בקטנותו יהא אסור אף בבגרותו, ומזה הוציא ת"ק מסברא וראבר"י מקרא.

ולולא דברי רש"י אולי היה מקום לפרש זחל, כבלשונינו לגלגול הראשון של החגב, וייתכן שזה מצוי בהרבה חגבים דבקטנותם אין להן קרצולים, אבל רש"י הבין דזה מין מסויים.","199","","4625","True","True","False","","850","95.86.87.192","0","0","חולין|סה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);