var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13840;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","51"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","44"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13840","0","בענין כוי ועזי דבאלא","15/09/11 09:40","טז אלול","תשע"א","09:40","המכריע","א. ר' נחמן אמר זה איל הבר. עי' תוס'. וכוונתם דאינו איל בי' חרוקה, דהוא הזכר שבכבשים, אלא איל בי' קמוצה והוא א' מן שבע החיות הטהורות. ולכ' רש"י שכתב איל זכר פליג על זה, ויצטרך לענות על שאלת התוס' מאי איכא בין ת"ק לרשב"ג.

ב. הני עיזי דבאלא וכו'. היינו דהיה מסורת בידם דכשרות לאכילה, ומכיון דיש רק עשר בהמות וחיות והיה נראה לו דאינן מן החיות ע"כ עז הן. ובאמת הק' עליו אולי הן ממין אקו או תאו וזמר. ולאמימר פשיטא דהן מן החיות המותרות.

ג. שור הבר. הכוונה לתאו הנאמר בתורה והוא המתורגם תורבלא. ולפי זה מה שאנו מורגלים דיש שבע חיות טהורות, לת"ק דר' יוסי יש רק שש.","199","","4610","True","True","False","","876","95.86.85.116","0","0","חולין|פ ע"א",""),new Message("13846","13840","תשובה לאות א","15/09/11 12:40","טז אלול","תשע"א","12:40","לומד","אם הבנתי טוב את דברי הגרעק"א אף רש"י מודה לתוס' שאיל הבר חיה הוא, ומה שכתב שהוא זכר, הוא רק בכדי שנדע שהיה נקרא שמו איל בחיריק תחת היו"ד שהוא שם של זכר, משא"כ אם היה שמו איל בקמץ אז לא היה שום חידוש בכך שאמרו שהוא מין חיה","193","","4610","True","True","False","","178","95.86.91.66","0","13840","חולין|פ ע"א",""),new Message("13880","13846","יישר כח ופירוש דבריו","16/09/11 10:39","יז אלול","תשע"א","10:39","המכריע","על הרעק"א החשוב הזה.
לי נראה שהוא מתכוון ממש הפוך, דהיה להם קבלה לקרוא איל בחיריק, ולכן פירש"י הזכר והיינו שבכבשים, וודאי אינו החיה איל בקמץ, אלא זה כבש בר, ומ"מ ס"ל לת"ק דהוי חיה כיון שזה זן שונה שגדל ביערים, כמו הנידון של עיזי דבאלי. ובזה מתיישב התוס' השני ד"ה מדחשיב, שנקרא בשם של בהמה דהיינו איל ביוד, ובכל זאת יש אומרים שהוא חיה. ודוק.","199","","4609","True","True","False","","242","212.76.124.54","0","13840","חולין|פ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);