var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13844;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13844","0","מהו למנות בו ראשון ושני","15/09/11 12:32","טז אלול","תשע"א","12:32","מתפעל",""איבעיא להו מהו למנות בו ראשון ושני ר' יוחנן אמר מונין בו ראשון ושני רבי שמעון בן לקיש אומר אין מונין בו ראשון ושני נעשה כאגוז המתקשקש בקליפתו ".

רש"י:
"איבעיא להו. נטמאה בהמה שחוטה, מהו למנותה ראשון ובן ט' חי שבבטנה שני: מונין. דתרי גופי נינהו: אין מונין. אלא איהו נמי הוי ראשון דנעשה כאגוז המתקשקש בקליפתו שהבהמה שומר שלו":

לפי רבי יוחנן, למה הוולד נטמא מהאמא הרי זו טומאת בית הסתרים?","148","","4614","True","True","False","","910","94.188.248.67","0","0","חולין|עד ע"ב",""),new Message("13847","13844","כשיוציאו אותו","15/09/11 13:06","טז אלול","תשע"א","13:06","עציוני","כאשר פותחים את אימו להוציא אותו, צריך לדעת אם הוא ראשון או שני, ואז זה כבר לא בית הסתרים.","159","","4614","True","True","False","","190","132.70.40.183","0","13844","חולין|עד ע"ב",""),new Message("13851","13847","כמה פשוט","15/09/11 15:23","טז אלול","תשע"א","15:23","מתפעל","איך לא חשבתי על זה.

שכוייח.

אתה חושב שברגע שפותחים את בטן האמא פוקע דין בית הסתרים? גם אם עדיין לא שלפו את העגל? אני לא בטוח בזה. כל עוד שהוא בפנים, לא איכפת לן שיש פתח. נדמה לי שכך מפורש לענין חפץ בתוך הפה אף שהפה פתוח. ואם אכן אני צודק, אזי אם אדם מכניס ידיו לבטן האם ומנתק את הוולד, בשלב הזה המגע עדיין היה בפנים, ואם מוציא אותו באופן שלא נוגע בדפנות האם, הרי שהוא לא נטמא ממנה.

ועוד הערה, הרי רש"י מבאר שמדובר ששחטו את האם, ויש לנו וולד בן פרועה בפנים חי, ועכשיו נטמאה האם לאחר שחיטה. מדוע בכלל שהוולד יקבל דין טומאה הרי לאחר שחיטה הוא כבר לא עובר ירך אמו? הוא כבר לא חלק מהאמא. רק בשעת שחיטה אמרינן שהשחיטה חלה גם עליו כי אז בתחילת השחיטה היתה האמא חיה. אבל הטומאה כאן הרי באה מאוחר יותר לאחר שהאמא מתה.","148","","4614","True","True","False","","201","94.188.248.67","0","13844","חולין|עד ע"ב",""),new Message("13852","13851","הוא עדיין חלק מהאמא","15/09/11 15:31","טז אלול","תשע"א","15:31","עציוני","אחרת הוא לא היה מקבל טומאה בכלל (כדין כל בהמה חיה).","159","","4614","True","True","False","","261","132.70.40.183","0","13844","חולין|עד ע"ב",""),new Message("13864","13852","אבל זאת הרי השאלה שלי","15/09/11 23:07","טז אלול","תשע"א","23:07","מתפעל","אני יכול להבין שכאשר האמא חיה, הוולד חלק ממנה.
אבל לאחר שמתה, מדוע שיחשב חלק ממנה? היא מתה והוא חי.
בהכרח שאינו מקבל ממנה חיות.","148","","4614","True","True","False","","179","95.86.121.244","0","13844","חולין|עד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);