var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=13889;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("13889","0","בענין מלקות דאותו ואת בנו","16/09/11 16:35","יז אלול","תשע"א","16:35","המכריע","א. לקח ראשון ישחוט ראשון. לענין דינא תנן. נראה מרש"י שלמד דאם רצה השני יכול לכתחילה לשחוט אף ללא שאלת הראשון, ואף משבחים אותו על זריזותו שלא להיכנס לחשש אוא"ב, ורק דינא תנן היינו אם באו לפנינו לדון ועלינו הוטל לפשר ביניהם אזי מקדימים הראשון. וקצ"ב אם יש טענה לראשון משום שבשעה שלקח היתה זכותו להקדים ביחס למוכר, וממילא הוא כעין מה מכר ראשון לשני, וכמו שכ' רש"י, א"כ מדוע זו לא טענה גם בלא שיבואו לפנינו. עכ"פ משמע דזו טענה קלושה שמשתמשים בה רק אם עלינו להתערב, אבל אם השני רוצה לחטוף הרי זה זריז ונשכר.

ב. סומכוס אומר שמונים. מש"כ תוס בשם רש"י דפליג אף ארישא, הוא ברש"י בעמ' ב' ד"ה דאע"ג.

ג.( פב:) ומה התם דגופין מוחלקין וכו'. היינו אם אמרו רבנן בשחט אמצעית לוקה אחת כ"ש זרע ב' כלאים בהתראה אחת. לכ' צ"ב מדוע זה כל כך כל שכן, הרי באותו ואת בנו זה מעשה אחד ממש, שחיטה אחת, רק שההיכי תימצי לחיובה נובע מכח שני גופין שקדמו לכך, וכאן זה שני מעשים ממש. ובכלל יש מקום עיון מדוע ב' זיתי חלב וב' מיני כלאים נחשב פחות גופין מוחלקים מאשר אמצעית שבאה על ידי שנים. ואכמ"ל.","199","","4613","True","True","False","","935","212.76.124.54","0","0","חולין|פב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);