var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14217;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14217","0","מ"ה חכמים שבא"י ובבבל","26/09/11 23:43","כז אלול","תשע"א","23:43","המכריע","א. שלושים כאן וט"ו בא"י. לכאורה ייפלא הרי בעל המימרא הוא ר' יוחנן משום ר' שמעון בן יהוצדק, שניהם חכמי א"י, ומדוע קוראים "כאן" לבבל. כנראה זה "תורגם" כשזה נאמר בבבל, אבל דומני שלא נהוג כל כך תרגום שכזה.

ב. ורובייהו משתכחי בבי כנישתא דתותי אפתא. פירש"י רוב הצדיקים שבא"י. תמוה מנא ליה לרש"י דאין הכוונה לרוב שבבבל במקומו של אביי.","199","","4604","True","True","False","","852","212.179.87.180","0","0","חולין|צב ע"א",""),new Message("14230","14217","ל-א.","27/09/11 03:33","כח אלול","תשע"א","03:33","דוד כוכב","אני הבנתי שרק תחילת המאמר מרבי יוחנן וההמשך של הגמרא.","125","","4603","True","True","False","","100","212.76.107.124","0","14217","חולין|צב ע"א",""),new Message("14238","14217","המממ","27/09/11 09:53","כח אלול","תשע"א","09:53","Almuaddib","א.
יפה דייקת, ואכן - באופן יוצא דופן מביא המימרא לבבלי לא דק כפי שבדרך כלל אנו רגילים, ו"תרגם".

ב.
אין כאן כל תימה על רש"י, עקיב הוא לשיטתו. לפירושו, שאין המדובר בבית כנסת ספציפי, אלא בבית הכנסת, במקום שמתחת ליציע, זה מתאים לבתי הכנסיות שבארץ ישראל - שהיו בנויים אבן והיתה בהם קומה שניה - מעין גלריה - ולא לבתיהכנסת של בבל שהיו בנויים בוץ, ולא היתה בהם קומה שניה.","107","","4603","True","True","False","","150","81.218.141.168","0","14217","חולין|צב ע"א",""),new Message("14235","14230","זה דחוק מאד","27/09/11 08:52","כח אלול","תשע"א","08:52","המכריע","הרי הוא דורש את המקרא בהושע שמסתיים עם חומר ולתך, ל' וט"ו, ובודאי את זה - מ"ה צדיקים שמתחלקים לל' וט"ו הוא עדיין דורש, והלשון "איני יודע" מורה על בעל המאמר, ועוד ממשיך לדרוש פסוק מזכריה שלושים אל בית ה', משמע כמעט להדיא שהכל מדברי הדרשן. וחזרה הערתי למקומה.","199","","4603","True","True","False","","153","212.179.87.180","0","14217","חולין|צב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);