var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14311;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","43"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14311","0","משקי בי מטבחיא ליתכשרי?","03/10/11 09:55","ה תשרי","תשע"ב","09:55","מתפעל","תוספות:

"עצים ולבונה בני אכילה נינהו אלא חבת הקדש כו'. וא''ת ומשקי בית המטבחיים אמאי דכן כגון יין ושמן לתכשרי בחבת הקדש להיות אוכל כמו עצים ולבונה וי''ל דחבת הקדש מהני מוהבשר לשוויי אוכל מידי דדמי לאוכל כגון עצים ולבונה שהוא דבר עב וקשה כעין אוכל אבל לשוויי משקה אוכל מוהבשר לא מהניא חבת הקדש":

לא כל כך הבנתי קושיית תוספות, וכי יין ושמן צריכים הכשר? הרי הם משקים וממילא אין להם בעיה של הכשר?


ראיתי קושיא יפה של הגר"ח מבריסק בענין זה וכך הגעתי לתוספות הזה.
בהמשך אעלה אי"ה את קושיית הגר"ח זצ"ל.","148","","4590","True","True","False","","928","94.188.248.70","0","0","חולין|לו ע"ב",""),new Message("14312","14311","[ללא נושא]","03/10/11 10:14","ה תשרי","תשע"ב","10:14","הודו_כי_טוב","אבל לשוויי משקה אוכל מוהבשר לא מהניא חבת הקדש","207","","4590","True","True","False","","142","46.117.14.249","0","14311","חולין|לו ע"ב",""),new Message("14316","14312","אכן אתה צודק","03/10/11 11:06","ה תשרי","תשע"ב","11:06","מתפעל","זו כוונת התוספות, שהמשקה יחשב לאוכל כשם שעצים נחשבים לאוכל.

ומקשה על זה הגר"ח, הגמרא במנחות כ"א כותבת שדם שקרש כשר לזריקה.
ובפסחים ט"ז ע"ב מקשה הגמ' איך משכחת לה דם שנטמא והלא משקי בית מטבחיא דכן.
ואם כן, לפי התוספות שדבר מוצק אכן מקבל טומאה כי זה דומה לאוכל,
מצינו לפ"ז דם שנטמא כי הוא קרוש.

אגב
הדין שמשקין בי מדבחיא דכן,
זה מדאורייתא או מדרבנן?","148","","4590","True","True","False","","215","94.188.248.70","0","14311","חולין|לו ע"ב",""),new Message("14663","14316","פסחים יז א","14/10/11 16:02","טז תשרי","תשע"ב","16:02","הודו_כי_טוב","ראה כאן רש"י מפרש
משקי בי מדבחיא - כלומר כל אלו של קודש נקראין על שם מזבח כגון דם לזריקה ומים ויין לנסך ושמן למנחות:

שנטמאו בפנים - בעזרה והוציאן לחוץ ונפסלו ביוצא שאין ראויין עוד למזבח:

טהורין - מלטמא אחרים שהרי לא ירדה להן תורת טומאה מתחלה לטמא אחרים והן עצמן ודאי טמאין כנבואת חגי:

אבל נטמאו בחוץ - קודם שיהא שם מדבחיא עליהן והכניסן לפנים טמאין ואפילו לטמא אחרים דטומאתן כבר ירדה בהן ומי הפקיעה:

איני - ארישא פריך דקתני הוציאן לחוץ טהורין ולא אמרינן תחול טומאתן למפרע:

כמדומני כאן זה נוזל","207","","4579","True","True","False","","160","46.117.14.249","0","14311","חולין|לו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);