var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14891;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14891","0","סיום סוגיא דידות","25/10/11 00:56","כז תשרי","תשע"ב","00:56","המכריע","ואיכא דמתני לה אמתניתין כו'.
סיכום ג' הלישנות.
ללישנא קמא פליגי בנימא אחת, לר"ל ל"ה יד ולריו"ח הוי יד.
ללישנא מציעתא פליגי בכמה נימין דלר"ל ל"ה יד משא"כ לריו"ח, אבל נימא אחת מודה אף ריו"ח.
וללישנא בתרא לא פליגי בהלכות יד אלא בהלכות שומר, דר"ל חשיב לשער שומר ע"ג שומר משא"כ לריו"ח דחלחולי מחלחל. ויש לשים לב שגם בלישנות הקודמות דנו בזה, אבל שם ריו"ח ס"ל (ולפחות ס"ד) דשער ל"ה שומר ור"ל הוא דמשני חלחולי והוי שומר, וכאן הפכו שיטתם. וראה כמה דייק רש"י בתחילת הקטע (בד"ה לא שנו אלא עצם) שכתב על ר"ל דאע"ג דל"ה יד הוי שומר ודן א"כ מאי נפ"מ לר"ל מכך דל"ה יד.
ועוד יש להוציא דבלישנא אחרונה מקשינן נימא אחת למאי חזיא, ואם הש"ס הוא דמקשה א"כ היינו דפשיטא לן כלישנא שניה דבזה אין סברא שיהיה יד, ואי ר' יוחנן הוא המקשה הזה, א"כ הוא היפך שיטתו בלישנא קמא. ודוק בכל זה.","199","","4575","True","True","False","","821","212.179.87.180","0","0","חולין|קכ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);