var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14915;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14915","0","בסוגיא דאלל","26/10/11 02:42","כח תשרי","תשע"ב","02:42","המכריע","א. רופאי אליל כולכם. במקרא נכתב חסר רופאי אלל. אלא שמנוקד בסגול הא' ובחיריק הל', ואולי כך באמת יש לנקד את המשנה, אחרת מה הדמיון של הש"ס. ויל"ע מה מקור הנקדנין שניקדו בפתח וקמץ. (ואגב לא הוברר לי מהו בשר מת שפירשו התוס' על מרטקא).

ב. והוא שכנסו. פירש"י וגלי דעתיה דלא בטליה מעיקרא. וכן להלן כמה פעמים. וצ"ב מה ההכרח שלא לומר דמחשיבו ומחזירו לתורת אוכל (וממילא נבילה) מכאן ולהבא. ויל"פ. ולהלן לגבי אי דחשיב עליה וכו' פירש"י להדיא דלגבי טומאת אוכלין סגי מכאן ולהבא, וכאן טרח בזה משום דלגבי נבילה אפשר רק לגלות למפרע ולא יתכן דבר שעד עכשיו לא היה נבילה וייעשה נבילה לא בשעת מיתה. ועדיין צ"ב.

ובתוס' כתבו שלא אשכחן אחשביה לאיסור רק לטומאה, וצ"ב מר"פ כל שעה לגבי חמץ, וכמדומה דיש עוד מקומות.

ג. מקצתו חישב עליו. ברש"י שלפנינו דלא בירר על מה חישב. ולכאורה דבר כזה תליא בברירה. ולמה לא פירש רש"י דחישב על כזית מסויים ושכח מהו. (לא עיינתי ברש"ל בשם גליון).","199","","4568","True","True","False","","825","212.179.87.180","0","0","חולין|קכא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);