var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14953;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14953","0","בסוגיא דאלו שעורותיהן כבשרן","27/10/11 01:38","כט תשרי","תשע"ב","01:38","המכריע","א. עור האדם ועור חזיר. כמדומה דאיתא באיזה מקום בגמרא דיש דמיון בין איברי אדם לחזיר, (וגם היום משתילים ללב האדם מסתמי חזיר שהכי מתאימים), ואולי זה בסוד הדמיון בין יעקב לעשו, ואכ"מ.

ב. ועור הפרסות. ברש"י כעין שחותכין הרגליים. נראה שיש כאן ט"ס. ובכלל פלא דלא קאמר רש"י דפליגי בזה בגמרא. (אגב. מענין אם יש טעם מדוע באדם עור הפרסה הוא הכי קשה ובבהמה להיפך).

ג. ועור השליל. אם יוציאוהו כשליל נדון עורו כבשרו, ואם יוולד מיד עורו לאו כבשרו, אע"פ שבמציאות מסתמא אין הבדל בין רגעיו האחרונים כשליל לרגעיו הראשונים כילוד, ומשמע דיש כאן מין לא פלוג מסויים ודוק.

ד. שייך לפינת התחביב. החומט, הוא החילזון הצץ אחרי הגשם הראשון, והנה נזדמן היום (כח תשרי) ביום הגשם הראשון.

ה. הלטאה כחולדה. לולא דמיסתפינא הייתי מגיה כחולד, וכוונתו לחולד דקרא קמא דשרצים דלכו"ע הוי עורו חלוק מבשר.

ו. שהילך בהן. קצ"ב על רש"י שכתב שטחן לדרוס, משמע שלא החל לדרוס, ובעמ' ב' מבואר דוקא החל לדרוס.

ז. גזירה שמא יעשה עורות אביו ואמו שטיחין. הדבר פלא. האדם הזה מוכן לעבור על איסור הנאה ממת (ראה תוס') ועל כיבוד אב ואם, אבל על הלכות טומאה וטהרה הוא מקפיד. ומצינו כזאת בכמה מקומות.

ח. (קכב:) בלשון יחיד אני שונה אותה. ואע"פ דריו"ח איירי לעיל בפירוש מתני' דעגל הרך ופליג על עולא, מ"מ לא סבירא ליה כהאי מתניתין. וקצת יל"ע בענין זה דר' יוחנן קאמר דתנאים יחידים אלו הם שוני המשנה שלנו, אע"פ שבדבריהם הזכירו וכל אלו שמנו חכמים וכו' דמשמע שמשנתינו היתה כבר שנויה בזמנם ושגורה בפי הכל.

ט. השוחט את העולה להקטיר וכו'. מבואר דעור האליה לכו"ע כבשר, ופליגי בפרסות ובראש עגל ובית הבושת. לכאורה היו יכולים לחלוק לכתחילה בדין הקטרת עולה אי עורות אלו בכלל הפשט לכהנים או יש להעלותן. ויל"ע.","199","","4567","True","True","False","","981","212.179.87.180","0","0","חולין|קכב ע"א",""),new Message("14954","14953","לאות ז","27/10/11 02:49","כט תשרי","תשע"ב","02:49","המכריע","ראיתי בעלון מראי מקומות שמביאים דהרשב"א כתב דלא רוצה שיפרשו ממנו בני אדם ולכן מקפיד אטומאה טפי, ובשם תוס' בנדה וסנהדרין על פי יומא דחמירא להו טהרת כלים טפי משפיכות דמים.","199","","4567","True","True","False","","219","212.179.87.180","0","14953","חולין|קכב ע"א",""),new Message("14957","14953","ב.","27/10/11 05:26","כט תשרי","תשע"ב","05:26","דוד כוכב","מי שמשותק ברגליו ואינו הולך עליהם עור כפות רגליו ורוד ורך כעור תינוק.
הדריכה על העור היא הגורמת לכל עור להתקשות, כגון עור קצה האצבעות כשהוא לוחץ רבות על מיתרי גיטרה מתוחים.","125","","4567","True","True","False","","82","95.86.113.170","0","14953","חולין|קכב ע"א",""),new Message("14967","14953","מעלון מראי מקומות","28/10/11 00:51","ל תשרי","תשע"ב","00:51","המכריע","אות ו הוא קושיית התוי"ט, רק דהקשה מהא דד' מילין דמוכח דדוקא הלך.","199","","4566","True","True","False","","128","212.179.87.180","0","14953","חולין|קכב ע"א",""),new Message("14962","14954","באותו ענין","27/10/11 17:21","כט תשרי","תשע"ב","17:21","amdavid","ראה כאן","175","","4567","True","True","False","","168","80.178.239.20","0","14953","חולין|קכב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);