var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=14963;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("14963","0","שמא יעשה אדם עורות אביו ואמו שטיחין??","27/10/11 22:38","כט תשרי","תשע"ב","22:38","שיננא","אמר עולא:
דבר תורה עור אדם טהור
ומה טעם אמרו טמא גזירה שמא יעשה אדם עורות אביו ואמו שטיחין


אטו בשופטני עסקינן?
מהיכי תיתי?
מה ההו"א שזה מה שיעשה אדם מעורות אביו ואמו?","146","","4568","True","True","False","","921","84.228.221.231","0","0","חולין|קכב ע"א",""),new Message("14964","14963","אכן כן - שמא יעשה אדם וכו'","27/10/11 22:47","כט תשרי","תשע"ב","22:47","הראל","במאמר המעניין שכאן, הביא את דברי הרדב"ז:

והנכון אצלי בזה דעור האדם מועיל לפעולת הכישוף כדתניא בגמרא לגיון העובר ממקום למקום ונכנס לבית הבית טמא שאין לך כל לגיון ולגיון שאין לו כמה קרקפלין ואל תתמה שהרי קרקפלי של רבי ישמעאל מונח בראשי מלכים וכתב עלה רש"י ז"ל קרקפלין עור ראש אדם מת וזה למכשפות במלחמה ע"כ הרי לך בהדיא כי עור המת מועיל לעשות בו כישוף להנצל ממכת חרב וכיוצא בו מכל מה שיהיה העור קרוב לאדם תהיה פעולתה יותר חזקה ואין לך קרוב לאדם יותר מאביו ואמו כי מהם תכונת איבריו ופעולה זו היתה נמצאת בזמנים קדמונים והיו אומרים כי אין זה בזיון כל כך כיון שכוונתם לינצל בזכות אבותם ובעורותם ואותן עורות היו שוטחין אותן בפני הנכנסים והיוצאים או בפני הבאים כנגדם לינצל מהם וכן תמצא עד היום במעשה הסגולות והשמות צריך להראות אותם למי שרוצה לינצל ממנו ואז תפעול הסגולה פעולתה.

(ודבר שבמנין צריך מנין אחר להתירו אף דבטל הטעם)","46","","4568","True","True","False","","479","84.228.221.231","0","14963","חולין|קכב ע"א",""),new Message("14970","14963","משום חביבותם","28/10/11 02:50","ל תשרי","תשע"ב","02:50","דוד כוכב","אמרו במסכת סנהדרין דף פב ע"א:
"אמרה להו לשיבבתהא. אמרי לה: האי דאיתתא קמייתא היא, דלא קא מנשי לה".
כלומר שהיה פשוט לשכנות שדרך אדם לשמור את גולגולת אשתו המתה משום אהבתו אותה.

דומה לזה במסכת ברכות דף ה ע"ב:
"אמר רבי יוחנן: דין גרמא דעשיראה ביר".
רבי יוחנן היה משמר עצם מבנו העשירי.
וכתב שם רש"י שהעצם היתה פחות מכשעורה, והיינו משום הטומאה המוזכרת בסוגייתנו.

הפוך מזה אמרו בברייתא המובאת במסכת פסחים פרק ד משנה ט:
"ששה דברים עשה חזקיה המלך על שלשה הודו לו ועל שלשה לא הודו לו גירר עצמות אביו על מטה של חבלים והודו לו".
שם דוקא התעכב לבזותו משום רשעותו.","125","","4567","True","True","False","","403","95.86.113.170","0","14963","חולין|קכב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);