var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15025;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15025","0","מה ההבדל בין כלשהו לחוט השערה ?","30/10/11 14:43","ב חשון","תשע"ב","14:43","עלי","האם מי ממומחי הפורום יכול להסביר מדוע המשנה נוקטת שביצה שניקבה כחוט השערה מטמאה ולא שניקבה במשהו או בנקב כלשהו, מה ההבדל ומדוע ננקטה הלשון של 'כחוט השערה' דווקא, לשון היוצרת הקשר שמעי להקפדת הקב"ה עם הצדיקים ?
אגב, כפרפראה, 'כחוט שער' זה בגימטריא תרי"ג, אולי לרמז שהקב"ה מדקדק עם הצדיקים על תרי"ג מצוותיהם, ואולי גם שלא תיפול בהן טומאה אפילו כזו קלה.","209","","4566","True","True","False","","853","212.117.142.227","0","0","חולין|קכו ע"א",""),new Message("15029","15025","הסבר אמיתי","30/10/11 15:10","ב חשון","תשע"ב","15:10","המכריע","הסיבה היא מפני שצריך שעל ידי הנקב יהא ראוי למגע, ונקב קטן עדיין אינו ראוי למגע בצורה רגילה וכל ההיכי תימצי למגע הוא על ידי הכנסת שערה מחוברת לגופו לתוך הנקב כדפירש"י ולכן שפיר נקטו דוקא כחוט השערה ופשוט.","199","","4566","True","True","False","","216","212.179.87.180","0","15025","חולין|קכו ע"א",""),new Message("15048","15025","עוד הסבר","31/10/11 07:44","ג חשון","תשע"ב","07:44","עציוני","נדמה לי שהמונח "כלשהו" בא לתאר כמות קטנה מאד. "כחוט השערה" מתאר מרחק זעום או שטח קטן. לא שייך לדבר על "כלשהו" כי אין כאן כמות של שום דבר, אלא רק חלל ריק.
(לא עברתי בצורה שיטתית על כל המופעים של המונחים הנ"ל בש"ס כדי לבדוק אם ההבנה שלי עומדת במבחן המציאות, אך מסברא זה נראה לי הגיוני. יבואו בעלי המאגרים ויסכימו או יפריכו)","159","","4565","True","True","False","","249","132.70.40.183","0","15025","חולין|קכו ע"א",""),new Message("15049","15025","אני מקשר זאת דוקא למשנה הקודמת","31/10/11 08:38","ג חשון","תשע"ב","08:38","Almuaddib","ראינו נגיעה בציב או בחוט השערה - והנה גם כאן, אותו חיבור לטומאה - שמספיק להכניס כחוט השערה.


האסוציאציה שלך לדקדוק עם הצדיקים היא שלך בלבד, שהרי מצאנו "כחוט השערה" במקומות רבים ושונים, וכפי שהזכרתי אך לעיל.

אגב, כפרפראה, הגימטריא של "כחוט השערה" = 623, שזו אותה הגימטריא בדיוק של "משפט צדק" - אם אתה כבר מחפש רמזים לקישור למה שעושה הקב"ה עם הצדיקים - שזה משפט צדק.

ועוד תוכל לאכול פרפראות בכאן, שכן זה גם נשיא איראן - ואכמ"ל.","107","","4565","True","True","False","","189","212.25.82.194","0","15025","חולין|קכו ע"א",""),new Message("15054","15048","גם כבודו מבעלי המאגרים","31/10/11 12:41","ג חשון","תשע"ב","12:41","דוד כוכב","אם באתרא קדישא הדין,
ואם בהורדת תכנה חינמית נחמדה לא מקוונת.","125","","4565","True","True","False","","190","212.76.102.17","0","15025","חולין|קכו ע"א",""),new Message("15107","15049","מקור להסברי","04/11/11 15:12","ז חשון","תשע"ב","15:12","המכריע","הייתי מנותק שבוע. בינתיים למדנו הלאה והדברים ממש מפורשים בדף קכו עמוד ב' בברייתא שאחרי המשנה וכמה נקיבתה כחוט השערה שאפשר ליגע כחוט השערה, ועי"ש ברש"י.","199","","4561","True","True","False","","155","212.179.87.180","0","15025","חולין|קכו ע"א",""),new Message("15127","15107","אינני חולק על דבריך.","06/11/11 15:01","ט חשון","תשע"ב","15:01","Almuaddib","","107","","4559","False","True","False","","134","81.218.141.168","0","15025","חולין|קכו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);