var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15207;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15207","0","וכל שכן שדיבריהן דברי קבלה","10/11/11 05:38","יג חשון","תשע"ב","05:38","הודו_כי_טוב","לפי שטיינזלץ שהכוונה שהנביאים אמרו זה לא לדורות אלה לצורך שעה
כלומר לצורך השעה ואני לא מתכוון כלל לנושא של לא בשמיים היא
כלומר זה משתמע שזה "לא אקטואלי"
אז למה צרפו את דברי הנביאים לתנך ?
די היה לפי זה בתורה ובכתובים כי רק תורה וכתובים לדורות ?","207","","4552","True","True","False","","905","46.117.14.249","0","0","חולין|קלז ע"א",""),new Message("15218","15207","בשם רבי שלמה מבית המידרש של קרית אונו","10/11/11 21:13","יג חשון","תשע"ב","21:13","הודו_כי_טוב","מסכת מגילה דף יד א
הרבה נביאים עמדו להם לישראל, כפלים כיוצאי מצרים, אלא נבואה שהוצרכה לדורות נכתבה ושלא הוצרכה לא נכתבה","207","","4552","True","True","False","","212","46.117.14.249","0","15207","חולין|קלז ע"א",""),new Message("15240","15207","אולי הרש"י הזה יעזור","12/11/11 20:36","טו חשון","תשע"ב","20:36","קותי","רש"י מסכת מגילה דף יד עמוד א

נבואה שהוצרכה לדורות - ללמוד תשובה או הוראה, וכל הנך ארבעים ושמונה הוצרכו,

הרי אף אחד בפורום הזה אינו מעלה בדעתו שדברי הנביאים אינם אקטואליים

מספיק לקרוא את ההפטרה של השבוע כדי
לראות שזה מהותי ואקטואלי
לסמוך על ניסים או לא לסמוך . מחוייבות של הנביא להבטחה שאמר, בתוך עמי אנוכי יושבת. קבלת המציאות כמות שהיא מתוך אמונה.
ההשתדלות והתכליתיות להחיות את הנער מצד אימו נא להשוות להתנהגות של הגר שזרקה אותו במקום להיות על ידו
העמידה הנחרצת של האשה מול הנביא
דרך אגב מדוע לא אמרה לו תודה?","217","","4550","True","True","False","","166","89.139.184.233","0","15207","חולין|קלז ע"א",""),new Message("15224","15218","זו קושיא על רש"י, לא תירוץ","10/11/11 23:58","יג חשון","תשע"ב","23:58","המכריע","","199","","4552","False","True","False","","144","212.179.87.180","0","15207","חולין|קלז ע"א",""),new Message("15225","15224","אז אנסה לתרץ במחילה","11/11/11 08:01","יד חשון","תשע"ב","08:01","הודו_כי_טוב","על מה שאני שאלתי אני ,האבק לרגלי צדיקים , בראש האשכול , הקושיה הזו עונה

רש"י לממסכת תענית טו-א

ובקבלה. שהנביא מצוה לישראל (עמדו בתפלה) והקשה תוספות מאן דהו מאי שנא בהאי קרא דכתיב ביונה וירא האלהים את מעשיהם וגו' ולא קרי ליה דברי קבלה ובהאי קרא דוקרעו לבבכם קרי ליה קבלה ופריק איהו כל מקום שהנביא מצוה ומודיע ומזהיר את ישראל קרי ליה קבלה ובכל דוכתא דלא איתפקד נביא כי האי וירא האלהים שהוא כמספר והולך דיליף מיניה אגב אורחיה מילתא לא קרינן ליה קבלה

כמספר והולך ---> אורחיה מילתא לא קרינן ליה קבלה

וזה שבית שמאי לקחו מהקבלה אורחיה מילתא לקחו גמירי גמרא ולא קבלה להוראת שעה

הקושיה שכן נישארה למה הוראות השעה בכל זאת רשומות (מודגש באדום ברשי)","207","","4551","True","True","False","","171","46.117.14.249","0","15207","חולין|קלז ע"א",""),new Message("15231","15225","הנבואה למחלקותיה","11/11/11 10:21","יד חשון","תשע"ב","10:21","המכריע","השאלה ששאלת היתה שכתוב בשטיינזלץ שנקראת קבלה לפי שאינה לדורות. ושאלת א"כ מדוע בכלל נכתבה.

ראשית זה כתוב כבר ברש"י (אולי מומחי הפורום יוכלו לעזור לנו לדעת מי קדם למי רש"י או שטיינזלץ).

שנית. מה שהבאת מר' שלמה דקרית אונו, לכאורה את השאלה הזאת זה לא מיישב בכלל, רק מוסיף שמן למדורה. שרש"י אצלינו (ובעקבותיו שטיינזלץ) כתבו שנבואה נקראת קבלה ולא תורה לפי שאינה לדורות, ושם במגילה מפורש דנכתבו רק נבואות שהוצרכו לדורות.

לכן איני מבין איך לדעתך זה מיישב. אנסה עוד רגע ליישב בס"ד.

עכשיו אתה מוסיף עוד הערה שהתוס' בתענית כתבו כלל שאם זה נלמד ממה שהנביא מספר זה לא נקרא אפילו קבלה, א"כ ב"ש וב"ה למדו מסיפורים ומדוע אצלינו זה נקרא קבלה. זה לא בדיוק מסביר את השאלה הראשונה שלך, ולא את השאלה המתעוררת בעקבות הגמ' במגילה. זו שאלה חדשה לגמרי וצריכה עיון בפני עצמו.

לגוף שאלתך הראשונה (וממילא גם זו שנעוררה באמצע), נראה פשוט שהנבואה עצמה היתה רק לדורם, למשל ירמיהו מזהיר את יושבי ירושלים שהבית עומד להיחרב, כך שכמו שנאמרה זה לא אקטואלי, לא כמו מצוות התורה שזה ספר חוקים עדכני לנו. עם זאת אותם דברים יש בהם מוסר השכל שיביא תועלת במשך הדורות, ולכן זה נכתב. ואכן דברים שהנביא נשלח לומר לפלוני עשה כך וכך ולא היה בזה שום מסר שאפשר להקיש ממנו, לא נכתבה. ובזה מיושב מדוע נכתב, ומדוע זה נקרא מצד אחד נבואה לדורם ומצד שני נבואה שהוצרכה.

אם כן לסיכום. כל דברי הנביאים אינם אקטואליים, כי אקטואליה זה רק מצוות, ואין נביא רשאי לחדש דבר, לכן זה לא תורה. למרות שזה לא תורה, נבואות שנמסרו בשם ה' זה עדיין אקטואלי במובן שנצרכה לדורות ללמוד מזה, ואלו הן דברי הנביאים הנקראים קבלה. תוך כדי הגשת הנבואות יש רקע סיפורי, זה נכתב בהכרח צמוד לנבואות וזה לא נקרא קבלה (לפי התוס' בתענית, כנראה זה לא דבר כ"כ מוסכם). דברים שאינם נבואה הנצרכת, ולא סיפור נלווה לנבואה, לא נכתבו כלל.

השאלה האחרונה שלך ההיא אכן שאלה. הסוגיא שלנו שקוראת ללימוד של ב"ש וב"ה קבלה נראה סתירה לדבריהם וצ"ע.","199","","4551","True","True","False","","175","212.179.87.180","0","15207","חולין|קלז ע"א",""),new Message("15243","15240","בודאי הודתה","12/11/11 21:14","טו חשון","תשע"ב","21:14","דוד כוכב","וַיִּקְרָא אֶל גֵּיחֲזִי וַיֹּאמֶר קְרָא אֶל הַשֻּׁנַמִּית הַזֹּאת וַיִּקְרָאֶהָ וַתָּבוֹא אֵלָיו וַיֹּאמֶר שְׂאִי בְנֵךְ. וַתָּבֹא וַתִּפֹּל עַל רַגְלָיו וַתִּשְׁתַּחוּ אָרְצָה וַתִּשָּׂא אֶת בְּנָהּ וַתֵּצֵא. (מלכים ב ד, לו-לז).

השתחויה זו הודאה.
וכן בפרשת השבוע:
וַיִּקֹּד הָאִישׁ וַיִּשְׁתַּחוּ לַה' --- וַיֹּאמֶר בָּרוּךְ ה' אֱלֹהֵי אֲדֹנִי אַבְרָהָם אֲשֶׁר לֹא עָזַב חַסְדּוֹ וַאֲמִתּוֹ... (בראשית כד, כו-כז).","125","","4550","True","True","False","","125","95.86.108.45","0","15207","חולין|קלז ע"א",""),new Message("15244","15243","בניגוד לאליעזר היא לא אמרה דבר!!!","12/11/11 22:12","טו חשון","תשע"ב","22:12","קותי","ובצדק
על חובה אין להודות
הנביא היה חייב להחיות את בנה.
הוא הכניס אותה לעניין הזה היא לא בקשה דבר! והוא היה חייב לחלצה והיתה רק דרך חילוץ אחת, להחיות את הנער.
לדעתי היא התשחוותה בגלל רוממות האירוע אולי גדלות הנביא
הודעה (לא הודייה) על אמיתות הנבואה","217","","4550","True","True","False","","156","89.139.184.233","0","15207","חולין|קלז ע"א",""),new Message("15256","15244","תודה בהשתחויה","13/11/11 01:58","טז חשון","תשע"ב","01:58","דוד כוכב","כך משמע גם בתהלים קלח, ב אֶשְׁתַּחֲוֶה אֶל הֵיכַל קָדְשְׁךָ וְאוֹדֶה אֶת שְׁמֶךָ.
ובדברי הימים ב' ז, ג וַיִּשְׁתַּחֲווּ וְהוֹדוֹת לַה'.
גם לאחר דברי דוד במלכים א' א, ל:
כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי לָךְ בַּה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר כִּי שְׁלֹמֹה בְנֵךְ יִמְלֹךְ אַחֲרַי וְהוּא יֵשֵׁב עַל כִּסְאִי תַּחְתָּי כִּי כֵּן אֶעֱשֶׂה הַיּוֹם הַזֶּה.
כתוב מיד:
וַתִּקֹּד בַּת שֶׁבַע אַפַּיִם אֶרֶץ וַתִּשְׁתַּחוּ לַמֶּלֶךְ וַתֹּאמֶר יְחִי אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ דָּוִד לְעֹלָם.
וזו הודאתה.
ובשמות ד, לא
וַיִּשְׁמְעוּ כִּי פָקַד ה' אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְכִי רָאָה אֶת עָנְיָם וַיִּקְּדוּ וַיִּשְׁתַּחֲווּ.

איפה נמצא כלל שהיו אומרים תודה בלשון של היום, שאתה מבחין בין מקומות "רגילים" לבין מקרה זה?","125","","4549","True","True","False","","113","95.86.108.45","0","15207","חולין|קלז ע"א",""),new Message("15266","15256","ואנחנו כורעים ומשתחוים (לכבוד) ומודים","13/11/11 10:24","טז חשון","תשע"ב","10:24","קותי","הדוגמא מאליעזר מראה שההודאה היתה בפה
גם בתהילים השתחוויה לכבוד ואודה את שמך להודיה בפה
הדוגמא מבת שבע ובני ישראל בשמות ד' ל"א הם הוכחה שעל חובה או קיום הבטחה לא מודים
ולדעתי יש לזה טעם הגיוני
אם מודים למישהו על קיום חובתו זה אומר שאנחנו העלנו בדעתנו שהוא גם היה יכול לא לקיים ואנחנו מודים לו שלא בחר בדרך השניה
וזה קצת מבזה שחשבנו שלא יעמוד בההבטחתו","217","","4549","True","True","False","","181","89.139.184.233","0","15207","חולין|קלז ע"א",""),new Message("15270","15266","תמיד טוב להודות","13/11/11 12:35","טז חשון","תשע"ב","12:35","דוד כוכב","ההודאה שבפה רק מוסיפה תוכן ועוצמה להודאה שבכריעה.

חשוב להודות לכל אחד שנהנים ממנו. ודוקא לא לחשוב "מה אני מחוייב לו בכלל, הוא הרי רק עשה את חובתו". אדרבה, אין בזה שום ביזוי אלא הכרת טובה וכבוד. זכורני ששמעתי בנערותי שיחת מוסר שלימה בנושא זה.","125","","4549","True","True","False","","109","95.86.111.53","0","15207","חולין|קלז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);