var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15221;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15221","0","אלא ברחלים","10/11/11 23:47","יג חשון","תשע"ב","23:47","המכריע","א. ת"ל לא תעבוד וכו'. רש"י לא פירש כאן איך הילפותא. אבל בבכורות כתב דהיינו משום ויו מוסיף על ענין ראשון.

ב. אלא גיזה גיזה למאי אתא. התוס' נדחקו בזה דהרי זה מדברי קבלה, והוי רק גילוי מילתא בעלמא ולא ייתור ומה שייך להק' למאי אתא, והוכיחו מזה דבאמת הוי גז"ש ממש. וזה תמוה מאד שנמסרה בסיני גז"ש מקרא דאיוב. ולו"ד הקדושים היה אולי ניתן לומר שהיה בידם מסורת שלמדו משהו מהאי קרא, וכיון דלא למדו משם רחלים, ע"כ למדו משהו אחר, שהרי לא המציאו את הלימוד משם רק טעו ושכחו על מה אמרוהו רבותינו.

ג. שצמרן קשה. ברש"י משונים. יתכן דכוונתו דקצת קשה לא פטור דהא אמרי' לעיל דזכרים חייבים אע"ג דאשון.

ד. עוקר מנין, ברש"י עוקר עדשים עם שרשיהן ותולש פולין בלא שרשיהן. ומתוס' קצת נראה דהבינו שזה באותו דבר, ולכן כתבו דעוקר קצת אורחיה טפי מתולש, ואי זה בשני דברים כרש"י לא שייך לומר זאת כמובן.","199","","4557","True","True","False","","867","212.179.87.180","0","0","חולין|קלז ע"א",""),new Message("15228","15221","לגבי סעיף ב","11/11/11 08:28","יד חשון","תשע"ב","08:28","הודו_כי_טוב","הרבי הנל מקרית אונו שנפגשנו אקראית פתח מחזור ויטורי ואני סומך על כבוד הרב
שיביא לנו את הציטוט
שהכל זה קבלה מסיני גם דברי הנביאים והראיה מענתיאל בן קנז שחידש את מה שמה רבינו שכח","207","","4556","True","True","False","","195","46.117.14.249","0","15221","חולין|קלז ע"א",""),new Message("15232","15228","הכל מסיני","11/11/11 10:25","יד חשון","תשע"ב","10:25","המכריע","איני בקי במחזור ויטרי ולא בחיפושי מאגרים. אתה מתכוון לעתניאל בן קנז. דבריו לא נכתבו בכלל בגלל שהוא רק הזכיר הלכות שנשכחו. על יחזקאל בן בוזי הגמרא אומרת כמה מקומות ועד דאתא יחזקאל מאן אמרה, אלא משה אמרה ואתא יחזקאל ואסמכה אקרא, כלומר יש מספר פרטים הלכתיים ממש שלא נתפרשו בתורה, ועל זה נאמר שזה מסיני. אבל על נבואות לא הלכתיות לא ידוע לי דבר כזה שזה נמסר בסיני. ובכל אופן זה דבר מוזר מאד לעשות גזירה שווה אמיתית (לא רק גילוי מילתא מהנביא).","199","","4556","True","True","False","","151","212.179.87.180","0","15221","חולין|קלז ע"א",""),new Message("15236","15232","מחזור ויטרי","11/11/11 15:48","יד חשון","תשע"ב","15:48","הודו_כי_טוב","חלק א
חלק ב","207","","4556","True","True","False","","135","46.117.14.249","0","15221","חולין|קלז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);