var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15246;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","36"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15246","0","שיעור חמש סלעים","12/11/11 23:07","טו חשון","תשע"ב","23:07","המכריע","א. שילבננו כהן. רש"י בסוה"ד כתב ונפטרות כל גיזין. אם אין כאן איזו ט"ס לא הבנתי כוונתו.

ב. מאי ניהו אבנט. לא הוברר אם חמש סלעים מספיקים רק לצמר שבאבנט אבל לא לאבנט כולו שהיה בו גם פשתן, או דבאבנט המקורי שהיה פשתן היה הצמר פחות מה' סלעים וה' סלעים מספיקים לארוג אבנט כזה כליל צמר. ויל"ע.

ג. כיפה של צמר. המסוה"ש מביא שהכ"מ תמה על השמטת הרמב"ם. הרי שהוא הבין שזו היתה כיפה נפרדת שאינה במנין הבגדים, אבל מרש"י נראה שזהו הפתיל המחובר לציץ ואת זה הר"מ לא השמיט. ושו"ר באיזה עלון בשם ר' אברהם בן הרמב"ם ששאלוהו את שאלת הכ"מ וזה אשר השיב.","199","","4552","True","True","False","","922","212.179.87.180","0","0","חולין|קלח ע"א",""),new Message("15250","15246","ל-ב - נ"ל פשוט שהכוונה שמספיק לצמר שבאבנ","12/11/11 23:34","טו חשון","תשע"ב","23:34","איתן","","123","","4552","False","True","False","","164","95.86.87.217","0","15246","חולין|קלח ע"א",""),new Message("15254","15246","ג. צורת הכיפה","13/11/11 01:29","טז חשון","תשע"ב","01:29","דוד כוכב","רש"י פירש: "כיפה - כובע קטן פלטרי"י".
פירוש, כובע של לבד, כדברי רש"י עצמו במסכת שבת דף קלח ע"ב:
"סייאנא - כובע של לבד פלטר"ץ [(צ"ל פלטרי"ן) - כובע של לבד]".
ובספר אור זרוע חלק א - הלכות נדה סימן שסב:
"לבד שקורין בל"א יילק"ש ובלע"ז פלטרי"ד".
וכן פירש בשטיינזלץ.
כלומר שרש"י פירש כיפה ממש.","125","","4551","True","True","False","","146","95.86.108.45","0","15246","חולין|קלח ע"א",""),new Message("15268","15246","המממ","13/11/11 11:45","טז חשון","תשע"ב","11:45","Almuaddib","א.
נלע"ד שכוונתו פשוטה - "ונפטרות כל גיזים" - שבשיעור זה, בנתינה לכהן כמות זו - פטר את כל מה שגזז ממצוות ראשית הגז.

ב.
רש"י כותב במפורש שמספיק לצמר שבאבנט; "מאי ניהו אבנט - שהוא קטן שבבגדי כהונה וקים להו לרבנן שיכול לעשות מחמש סלעים צמר שהרי אין כולו צמר אלא כלאים הוא."","107","","4551","True","True","False","","154","81.218.141.168","0","15246","חולין|קלח ע"א",""),new Message("15259","15254","כוונת רש"י","13/11/11 02:12","טז חשון","תשע"ב","02:12","המכריע","רש"י פירש את המילה כיפה. כאן הכוונה כעין כיפה. ופשוט וכמעט מוכרח ברש"י.","199","","4551","True","True","False","","128","212.179.87.180","0","15246","חולין|קלח ע"א",""),new Message("15262","15259","היכן יש רמז ברש"י לכך?","13/11/11 02:58","טז חשון","תשע"ב","02:58","דוד כוכב","כהבנתי ברש"י מבואר בתורת חיים (לר' אברהם חיים ב"ר נפתלי צבי הירש שור מגליציה לפני כ400 שנה):
כיפה של צמר היתה מונחת בראש כהן גדול ועליה ציץ נתון. פירש רש"י ז"ל כיפה כובע קטן ותימה דבזבחים תנן שערו היה נראה בין ציץ למצנפת ששם מניח תפילין ואי כיפה כובע הוא ועל זה ציץ נתון הרי אין שערו נראה בין ציץ למצנפת שהכיפה היתה מפסקת ביניהן ועוד דמאי ראיה מייתי מקרא דושמת אותו על פתיל תכלת דלא איירי בכובע כלל. לכך נראה דכיפה של צמר היינו פתיל תכלת דקרא שהיו אורגין מצמר צבוע תכלת רצועה רחבה כרוחב הציץ והציץ היה נקוב משני קצותיו והרצועה דהיינו פתיל תכלת היה למטה ממנו נכנס מנקב לנקב והיו קושרין את הפתיל כנגד העורף.
וכ"כ הערוך כיפה של צמר חוט דעמרא דגדלין מעשה עבות ורחב שתי אצבעות שיעור ציץ כדאמרינן בפ"ג דפרק ראשית הגז כפה של צמר מונח בראש כ"ג ועליו ציץ.


וגם בחתם סופר:
כיפה של צמר. הכ"מ פרק יוד מכלי מקדש תמה על הרמב"ם דלא מייתי הך דכיפה של צמר. ויותר יש לתמוה על פירש"י ורמב"ן בחומש דנחלקו בפי' ושמתי עליו פתיל תכלת וכתיב ושמתי אותו על פתיל תכלת ע"פ צו ופ' פקודי ושניהם שכחו ולא ידעו דקאי אכיפה של צמר וחלילה לחשוב כן עכנלע"ד דלפי מאי דקיי"ל בעירוכין ג' ע"ב דכהנים לא היו מניחים תפלה של יד משום דכתיב ילבש על בשרו שלא יהיו דבר חוצץ בין בגדיו לבשרו א"כ ה"ה על מצחו שלא יהי' דבר חוצץ בין ציץ למצחו וא"א בכיפה של צמר המפסקת וע"כ כפירש"י ורמב"ן בחומש ומשו"ה השמיטו הרמב"ם ג"כ. והך ברייתא דשמעתין ס"ל אף על גב דכתיב על מצח אהרן מ"מ לא קפדינן אחציצה וכס"ד דש"ס זבחים י"ט ע"א ע"ש ולית הלכתא כוותי'. ומ"מ פריך ש"ס מיני' דלא מצינו חולק אשיעורא דכדי לעשות בגד קטן. [מהדו"ק]","125","","4551","True","True","False","","283","95.86.108.45","0","15246","חולין|קלח ע"א",""),new Message("15263","15262","יישר כח על התורת חיים","13/11/11 08:21","טז חשון","תשע"ב","08:21","המכריע","ברוך שכיוונתי.

החתם סופר אכן הבין בגמרא כמו הכ"מ. הוא לא מתייחס לרש"י.

אבל לולא דבריו הק' של הכ"מ, זה מש"כ רש"י ואימא כיפה של צמר שהיא מועטת מאבנט ואף היא בכלל שירות כדכתיב על פתיל תכלת. והרי רש"י פירש על התורה בכמה מקומות את עניינו של פתיל זה לקיים כל המקראות האמורות בו על פי ברייתא דמלאכת המשכן, ובודאי הולך הוא כאן לשיטתו שהכיפה היא היא הפתילים, אחרת היה עליו לפרש שברייתא זו פליגא. וזה מה שאומר התו"ח, אלא שהוא לא אומר להדיא שיש לכוון זאת ברש"י, ולענ"ד כדאי מעט לידחק בדיבור הבא שרש"י כדרכו מסביר את המילים עצמם בגמר ביאור הענין, אמר כיפה כובע קטן, שאין הכוונה שכאן היה ממש כמו כובע. אלא הסבר כללי. ודי בזה.","199","","4551","True","True","False","","148","212.179.87.180","0","15246","חולין|קלח ע"א",""),new Message("15267","15263","קישור בנושא","13/11/11 10:41","טז חשון","תשע"ב","10:41","amdavid","כיפה של צמר","175","","4551","True","True","False","","311","65.49.14.70","0","15246","חולין|קלח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);