var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15429;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","55"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","48")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15429","0","היוצא מהטמא טמא היוצא מהטהור טהור","19/11/11 18:10","כב חשון","תשע"ב","18:10","הודו_כי_טוב","ומה הם באכילה ?
בהמה טהורה שילדה כמין בהמה טמאה - מותר באכילה
בהמה טמאה שילדה כמין בהמה טהורה - אסור באכילה
שהיוצא מהטמא טמא והיוצא מן הטהור טהור


מה קורה עם דורות ההמשך ?
הרי יכול להיות בסוף עדר שלם שיוצא טהור בדמות טמא
הרי תווצר בעית כשרות כי אין לחיות ובהמות אילן יוחסין בדרך כלל","207","","4547","True","True","False","","951","46.117.14.249","0","0","בכורות|ה ע"ב",""),new Message("15436","15429","השגה והערה על "הדף היומיומי"","19/11/11 21:15","כב חשון","תשע"ב","21:15","יהודי_קדום","אני מצטט משם: "הרמב"ם (הלכות מאכלות אסורות ג, ג) פסק כדעת תנא קמא שהדבש מותר בזכות מעורבותה הנמוכה של הדבורה בתהליך הייצור. הסבר זה קשה היות ולאנזימים שהדבורה משחררת חלק קריטי בייצור הדבש, ואין לומר שהאנזים אינו בעל תפקיד מרכזי ובטל, היות וכל דבר שהוא מעמיד לא בטל (ראה את הדיון בחולין קטז בדין מעמיד)".

ביטול ב"תפקיד מרכזי" (?!) - ושמא כמות האנזים (המופרש מבלוטות הראש שלה) בטלה בששים?

ועוד: קיבת הדבורה היא "קיבת דבש" והשימוש הזהה במילה קיבה בחולין קטז. "קבת עובד כוכבים ושל נבלה הרי זו אסורה המעמיד בעור של קבה כשרה אם יש בנותן טעם הרי זו אסורה ..." אינו שייך כאן כלל כהיקש.
ידוע המושג "קיבת דבש" ושהדבש אינו נוצר בגוף הדבורה כמו חלב (מה שלחז"ל היה ברור), אלא הוא צוף פרחים המאוחסן בקיבת הדבש האטומה - הוא הזפק המשמש כמחסן לדבש בין הפרח לכוורת .

ואם הייתי לוקח משהו מקטז. לכאן הייתי אומר שאין באנזים בנ"ט .","233","","4547","True","True","False","","249","79.183.230.2","0","15429","בכורות|ה ע"ב",""),new Message("15449","15436","אתה מתכוון שאין להקיש ע"ז לכל דבר אחר?","20/11/11 02:28","כג חשון","תשע"ב","02:28","הודו_כי_טוב","בכל מקרה ראה להלן בדף ז-ב
הגמרא דנה בנושא הדבורים
מפני מה אמרו דבש דבורים מותר ?
מפני שמכניסות אותו לגופן ואין ממצות אותו מגופן
הוא דאמר כרבי יעקב דאמר דובשא רחמנא שרייה
דתניה
רבי יעקב אומר :
"אך את זה תאכלו מכל שרץ העוף" זה אתה אוכל ואין אתה אוכל
שרץ עוף טמא שרץ עוף טמא בהדיא כתיב ! אלה שרץ עוף טמא אי אתה אוכל
אבל אתה אוכל מה שעוף טמא משריץ ואיזה זה - זה דבש דבורים


בעמוד ו-ב
הגמרא אומרת "ארץ זבת חלב ודבש" ואי לא דשרי משתבח לן קרא במידי דלא חזי
שם מדובר בעצם על החלב אך הדבש בא מיד אחרי זה בפסוק","207","","4546","True","True","False","","198","46.117.14.249","0","15429","בכורות|ה ע"ב",""),new Message("15454","15436","חומר אינו חלבי ואינו בשרי לכן אם","20/11/11 06:34","כג חשון","תשע"ב","06:34","קותי","ניקח מיץ קיבה של בהמה ונשים בחלב הגבינה תהייה כשרה
כי זה חומר בעל נוסחה כימית ואין לו זהות בשרית
לכן האנזים של הדבורה אינו חלק מהשרץ
ואין צורך לדון הנותן טעם או בטל בשישים וכו'
אם נצליח לייצר במעבדה את האנזים הזה הרי ברור שהוא יהיה נייטראלי ונוכל להשתמש בו כרצוננו
גם חלב אינו בשרי למרות שהוא יוצא מהבהמה
כנ"ל ביצה אינה בשרית
דם אינו בשרי ואינו נאסר בבישול בשר בחלב (מאכלות אסורים פ"ט ה"ו).","217","","4546","True","True","False","","192","89.139.161.172","0","15429","בכורות|ה ע"ב",""),new Message("15456","15454","אם כן מדבריו אני למד","20/11/11 07:44","כג חשון","תשע"ב","07:44","יהודי_קדום","שאכן יש שאלה על ה"דף היומיומי". אף אני סובר כדבריו "...האנזים של הדבורה אינו חלק מהשרץ ואין צורך לדון הנותן טעם או בטל בשישים וכו' " . בהשגתי הבאתי "ושמא כמות האנזים (המופרש מבלוטות הראש שלה) בטלה בששים? שאם כבר מבטלים מבטלים בכללים הידועים ולא "בתפקיד המרכזי" של החומר מה עוד שהוא חומר כימי (קניתי מכב' !) היוצא מבלוטות בראש הדבורה. וכן לגבי נ"ט.

ומעניין לעניין שלא באותו עניין והוספה בעלמא: אכן ביצה סתם אינה בשרית אך חלמון הביצה הנמצא במעי העוף דינו כבשר לכל דבר ועניין. ביצה עם קלפתה שבושלה בתבשיל בשרי - בשרית.","233","","4546","True","True","False","","147","79.183.230.2","0","15429","בכורות|ה ע"ב",""),new Message("15460","15456","גם חלב שלא פירש מהבהמה הוא "בשרי"","20/11/11 10:08","כג חשון","תשע"ב","10:08","קותי","אין תחת ידי המקור אך באחת התכתובות בפורום היתה התייחסות לכך

אני זוכר לפני שנים כאשר אימי שתח' מצאה ביצים במעי תרנגולות היו מולחים יחד עם הבשר וגם אוכלים אותם בשרי

ההלכה מגדירה את חלב רק לאחר שפירש וכן ביצה","217","","4546","True","True","False","","156","89.139.161.172","0","15429","בכורות|ה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);